Sunday, October 18, 2009

ဝဋ္ေႂကြး၊ သံသရာ ႏွင့္ အေမး အေျဖ

ZT said...

ဝဋ္တို႔ ကံကံ၏ အက်ိဳး ဆိုတာေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ စဥ္းစားလို႔ မရတဲ့ ကိစၥတစ္ခု ရွိတယ္။ ကိုယ္စဥ္းစားလို႔ မရတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို တျခားသူေတြပါ ေရာၿပီး ေခါင္းစားခိုင္းလိုက္ဦးမယ္။

ဥပမာ Mr.Y ကို Mr.Z က သတ္တယ္။
အတိတ္ဘ၀ တုန္းက Mr. Y က Mr. X ကို သတ္ခဲ့ဖူးမယ္။ အဲဒီအတြက္ Mr. Y မွာ အတိတ္ဘ၀က ၀ဋ္ရွိလို႕ အခု ဘ၀မွာ Mr. Z သတ္တာ ခံရတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရမယ္။

Mr. X အေနနဲ႔လည္း အတိတ္ဘ၀က Mr. W ကို သတ္ခဲ့ဖူးလို႔ Mr. Y က သူ႕ကို သတ္တာ ခံရတယ္လို႕ ေျပာရမယ္။ Mr. W အေနနဲ႔လည္း အတိတ္ဘ၀က Mr. V ကို သတ္ခဲ့ဖူးလို႔ Mr. X က သူ႕ကို သတ္တာ ခံရတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး အစဥ္အဆက္ အေရွ႕ကို လိုက္သြားမယ္ ဆိုရင္ သံသရာ အစမွာ ပထမဦးဆံုး အသတ္ခံရတဲ့ Mr. A ဆိုတာ ရွိမွာပဲ။ သံသရာအစ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႕မွာ ၀ဋ္ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕မွာ ၀ဋ္မရွိဘဲ သူဘာလို႔ အသတ္ခံရသလဲ။

ကတ္သီးကတ္သတ္ ေမးတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခါင္းထဲမွာ ဒီကိစၥကို စဥ္းစားေနတာ ၾကာၿပီမို႕ တစ္ေယာက္ေယာက္ဆီမွာ အေျဖရွိသလား သိခ်င္လို႕ပါ။ မေမးသင့္ဘူးေတာ့ မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္တိုင္က သူေဟာသမွ် ဆန္းစစ္ျပီးမွယံုလို႔ ကာလာမသုတ္မွာ ေဟာသြားလို႔ ေတြးမိတာေလး ေျပာျပတာပါ။

တစ္ေယာက္ေယာက္မွာ အေျဖရွိရင္ ေျပာျပေပးပါ။ ေက်းဇူး အထူးတင္ပါတယ္။

***
Anonymous said...
ကိုယ့္အထင္ေျပာရရင္ Mr. A အသတ္ခံရတာက သူမေကာင္းတာေတြ လုပ္တာမ်ားလုိ႔ အကုသုိလ္ဖိစီးျပီး သူမ်ားသတ္တာခံရတာ ေနမွာေပါ့။ ၿပီးေတာ့မွ ေဒါသအေလ်ာက္ သတ္မိတဲ့ Mr. B က ဝဋ္ျပန္လည္တာ ေနမွာေပါ့..

ဟီး ကုိယ္ထင္တာေျပာျပတာပါ။

ဟို ဒိုမီနိုကစားသလုိမ်ိဳးေလ။
စီတန္းထိဆက္ျပီး ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ကဒ္ေလးေတြ
တခုၿပီးတခု ဆက္ကာဆက္ကာ လဲက်သြားဖို႕ ပထမဆုံးကဒ္ကို ထိတို႔လုိက္တာက လက္ေခ်ာင္းေလးျဖစ္ျဖစ္ ေဘာလံုးေလးျဖစ္ျဖစ္ အျခားအရာ တခုခုက စလုိက္တာေပါ့။ အဲ့ဂလုိျဖစ္မယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ ေစတနာဆိုတာ တကယ္အက်ိဳးေပးတာေနာ္..
သူမ်ား စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ မေနႏိုင္မထုိင္ႏိုင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့သူ ဆုိရင္ အခုလဲ အခ်ိန္ကုန္ လူပန္း၊ ေနာင္လဲ ဒီေစတနာရဲ႕ အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ ကိုယ္ျပန္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲစရာအေၾကာင္း ေပၚကို ေပၚလာမွာပါ။ အဲ့ဒါေတာ့ ယုံတယ္။
***
Rita said...
ဟားဟား စက္ဖြင့္ဖြင့္ခ်င္း ရီမိတယ္။
အေမးနဲ႔ အေျဖကို တကယ္သေဘာက်လို႔ပါ။

Anonymous ေျဖသြားတာ ဆီေလ်ာ္တယ္လို႔လဲ ထင္မိပါတယ္။ ေဝးေဝးမၾကည့္ပါနဲ႔။ အဇာတသတ္နဲ႔ ဗိမၺိသာရမင္းကုိပဲ ၾကည့္ပါ။ ဗိမၺိသာရဟာ ကိုZT ေျပာတဲ့ Mr. A ေနရာကပဲ။ ေနာက္ပုိင္း ေဆြစဉ္မ်ိဳးဆက္ အဖသတ္သားေတြအျဖစ္ မင္းဆက္ ဘယ္ႏွစ္ဆက္ရယ္လို႔ ပါးစပ္ရာဇဝင္ေတာ့ ၾကားဖူးပါတယ္။ ခိုင္ခိုင္မာမာ မသိပါ။

ဆိုေတာ့ ဒီသံသရာမွာ Mr. A ေနရာက ဗိမၺိသာရဟာ သူက ဖခင္ျဖစ္သူကို သတ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ တျခား အကုသိုလ္ေၾကာင့္ သားျဖစ္သူရဲ႕ အသတ္ကို ခံရတာပဲေပါ့။ အဇာတသတ္အေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္လည္း သူ႕ အကုသိုလ္ဟာ သူ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္႐ွိတဲ့ထဲကေန သူကိုယ္တိုင္ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့တာပဲ။ အဖသတ္သားသာ မျဖစ္ခဲ့ရင္ အဲဒီ ဘဝမွာတင္ ကၽြတ္တမ္းဝင္ႏိုင္တယ္ ဆုိတယ္ မဟုတ္လား။ (ကံ = အလုပ္ ဆုိတာ တကယ့္ကို ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာပဲ။ ကိုယ္တိုင္ ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္႐ွိတဲ့ အရာပဲ)

ဒါကို ၾကည့္ရင္ Anonymous ေျပာသလိုပါပဲ။
ဝဋ္ ဆုိတာ တူေသာ အက်ိဳးေပးလို႔ ဆုိၾကပါစို႔။ တူေသာ အက်ိဳးေပးဆိုတာ အျဖစ္အပ်က္အားလံုး ဆင္တူျပန္ျဖစ္တယ္ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးထင္တယ္။

ဥပမာ။ ။ ေဒဝဒတ္က ဘုရားကို ေျခမေသြးထြက္ေအာင္ ျပဳခဲ့တယ္။ တကယ္တမ္း သူ႕ရည္႐ြယ္ခ်က္က အသက္ကို လုပ္ႀကံတာေလ။ ဘုရား႐ွင္တို႔မည္သည္ သူတပါးက လုပ္ႀကံလို႔ အသက္ေသ႐ိုးထံုးစံ မ႐ွိလို႔သာ မဟုတ္လား။ အဲဒီအျဖစ္မွာ ျဖစ္စဉ္သာ တူေၾကးဆို ေဒဝဒတ္သည္ သူမ်ားက သူ႕ကို ျပန္လုပ္ႀကံခံရ႐ံုနဲ႔တင္ ၿပီးေတာ့မွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူ႕အကုသိုလ္က ႀကီးလြန္းလို႔ ငရဲတန္းေရာက္တယ္ ဆိုတယ္။

ေနာက္တခုက ကိုZT မေမးေပမယ့္ သံုးသြားတဲ့ စကားလံုး "သံသရာ"

အဲဒီ ကိစၥေတာ့ ကိုယ္လဲ ခုထိ စိတ္ထဲ မေက်လည္ေသးပါဘူး။ သံသရာအစ လို႔ ကိုZT သံုးသြားေပမယ့္ ဘုရားေဟာမွာ ဒီလို မလာဘူး႐ွင့္။ သံသရာသည္ အဆံုးအစမထင္/ အဆံုးအစမ႐ွိ လုိ႔လာတယ္။ လူဘယ္က စျဖစ္တယ္လို႔ ဘုရား မေဟာဘူးဆိုတယ္။

အဲဒါ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆုိေတာ့ ဒီသံသရာ စက္ဝန္းဟာ အဆံုးအစ မ႐ွိလို႔ပါ တဲ့။ စက္လံုးတစ္လံုးကို အဆံုးအစ သတ္မွတ္လုိ႔ မရသလို သံသရာကိုလည္း အဆံုးအစ သတ္မွတ္လို႔ မရပါတဲ့။

ဒါကိုေတာ့ ကိုယ္လဲ ဉာဏ္မမီပါဘူး။

ဘုရား႐ွင္တုိ႔ မည္သည္ "ဟုတ္မွန္ အက်ိဳး႐ွိ" ႏွစ္တန္ေသာ စကားကုိသာ ဆိုတယ္ ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥဟာ ဟုတ္မွန္ရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဝေနယ် သတၱဝါေတြအတြက္ အက်ိဳးမ႐ွိႏိုင္လို႔ ေဟာမသြားဘူးလို႔ ယူဆရမလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။
(အဆံုးအစမ႐ွိ ဆုိတာ သက္႐ွိေတြရဲ႕ ျဖစ္စဉ္ သံသရာကို ဆိုပါတယ္။ individual တဦးတေယာက္ခ်င္းရဲ႕ ဘဝသံသရာကေတာ့ ဘဝဆက္ ျပတ္ေအာင္ ျဖတ္ႏိုင္ရင္ ျပတ္တယ္ ဆုိရမယ္ေပါ့။ ဒါက တဦးခ်င္းစီရဲ႕ သံသရာအဆံုး ျဖစ္မွာေပါ့။)

ကိုZT ေရာ၊ Anonymous ကိုေရာ သိပ္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
***
စဉ္းစားစရာ ျဖစ္တယ္ ယူဆလို႔ post အျဖစ္ျပန္တင္ လိုက္ပါတယ္။
ကိုZT ကို
ေရာ၊ လာေဆြးေႏြးတဲ့ Anonymous ကိုပါ သိပ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

***

3 comments:

ZT said...

Thanks for your answer and post. :)
I am satisfy with your answer to some extents.

ဖိုးသူေတာ္ said...

ကံ ကံ၏အက်ိဳးဆိုတာကို အနက္သိရင္ သံသရာဆိုတာကို နားလည္လာလိမ့္မယ္လို႔ အႀကံျပဳခ်င္တယ္။ http://www.lknt11.com/2009/07/blog-post_8973.html အဲဒီပိုစ့္မွာ ဆရာေတာ္ေရးထားတာေလး ေကာင္းတယ္။

က်ဳပ္တု႔ိ တခ်ိဳ႕ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ဟာ တကယ္မေလ့လာေသးပဲ ဗုဒၶဘာသာလို႔ မွတ္ပံုတင္ထဲ စာရင္းသြင္းထားတာ သိပ္ဆိုးတယ္။ (က်ဳပ္အပါအ၀င္ေပါ့။) ဒီပိုစ့္အတြက္ ေက်းဇူးပဲ။

puluque said...

ပိုစ္ျပန္တင္တဲ့အတြက္ မွတ္မွတ္သား သား မွတ္သားထားတယ္ဗ်ာ...