Thursday, December 24, 2009

အေႂကြးဆပ္ျခင္း (သို႔) အစ ျပန္ဆြဲထုတ္ျခင္း

မ်ဳိးျမင့္ေမာင္ said...

၁) ျမန္မာႏုိင္ငံသားတေယာက္ အေနနဲ႔ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ တုိက္႐ုိက္ပါဝင္ဖုိ႔အတြက္ တျခားသူေတြကုိ ယုံၾကည္ဖုိ႔ဟာ အဓိကက်သလားဆုိတာ သိခ်င္တယ္။ လက္႐ွိမွာ ကုိယ္က အဖိႏွိပ္ခံေနရတာ မဟုတ္လား။ ကုိယ္တုိင္ အဲဒီလုိ အဖိႏွိပ္ခံဘဝက လြတ္ေအာင္ မႀကိဳးစားသင့္ဘူးလား။ ယုံရမယ့္လူ ႐ွိ႐ွိ မ႐ွိ႐ွိ ကုိယ္လြတ္ဖုိ႔ ကုိယ္တုိင္ မႀကိဳးစားသင့္ဘူးလား။ ယုံႏုိင္ရေလာက္တဲ့လူေတြ မေတြ႕တာနဲ႔ပဲ ဖိႏွိပ္ေနတာကုိ ဘာမွ မတုန္႔ျပန္ဘဲ ၿငိမ္ခံေနသင့္သလား။

၂) ေနာက္ၿပီး ဘာက အေျဖ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒါကုိ ရေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္သင့္တယ္ ဆုိတာေတြကုိ သူမ်ားေတြကုိပဲ လုိက္ေမး႐ုံနဲ႔ ၿပီးသြားသင့္သလား။ လက္႐ွိ ကုိယ့္ေခါင္းထဲမွာ မ႐ွိေသးရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူမ်ားဆီက မရႏုိင္ေသးရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အေျဖလုိခ်င္ေနတဲ့အခါ ကုိယ္တုိင္လည္း မစဥ္းစားသင့္ဘူးလား။ အေျဖမရရင္ ဝင္မလုပ္ဘူးဆုိတာ ျဖစ္သင့္သလား။ အေျဖႀကိဳသိမွ စာေမးပြဲ ဝင္ေျဖခ်င္တာလား။ အျပစ္တင္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ 'ဟင္' လုိ႔ ခံစားရေစတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ ေထာက္ျပၿပီး ေမးၾကည့္တာ။


***

အရင္ဆံုး sorry ပါ။ ေနာက္က်ေနတဲ့ အတြက္။ ၿပီးေတာ့ နည္းနည္း ႀကိဳၿပီး ေျပာထားပါဦးမယ္။ ကိုမ်ိဳးျမင့္ေမာင္ကို ျပန္ထားတယ္ ဆုိေပမဲ့ ကိုမ်ိဳးျမင့္ေမာင္ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ တခ်ိဳ႕ အေၾကာင္းအရာေတြပါ ဆြဲထည့္ၿပီး ေျပာသြားပါမယ္။
၁) ျမန္မာႏုိင္ငံသားတေယာက္ အေနနဲ႔ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ တုိက္႐ုိက္ပါဝင္ဖုိ႔အတြက္
ans:
ကိုယ့္အေနနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ပါဖို႔ စိတ္ကို မဝင္စားတာပါ။ အဲဒါဟာ ဟိုအရင္ post ေတြမွာ ေျပာခဲ့သလို .......... နည္းေနတာ (သို႔) .......... မ်ားေနတာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္မွာပါ။ ကြက္လပ္ကို အဆင္ေျပသလို ျဖည့္လိုက္ပါ။

ေျပာၿပီးသားေပမယ့္ ထပ္ေျပာပါမယ္။ ကိုယ္သာ တကယ္ စိတ္ပါဝင္စားလို႔ သတၱိပါ႐ွိရင္ ခုလို မေနပါဘူး။
၂) ယုံရမယ့္လူ ႐ွိ႐ွိ မ႐ွိ႐ွိ ကုိယ္လြတ္ဖုိ႔ ကုိယ္တုိင္ မႀကိဳးစားသင့္ဘူးလား။ ယုံႏုိင္ရေလာက္တဲ့လူေတြ မေတြ႕တာနဲ႔ပဲ ဖိႏွိပ္ေနတာကုိ ဘာမွ မတုန္႔ျပန္ဘဲ ၿငိမ္ခံေနသင့္သလား။
ကိုယ္ ႀကိဳးစားေနတာေတာ့ တကိုယ္ေတာ္ လြတ္ေျမာက္မႈပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္သိတယ္။ The Plague ထဲက စာသားတစ္ခုလိုပဲ။ အတြင္းေရာ၊ အျပင္ေရာ ဘယ္သူမွ မလြတ္ဘူး ဆုိတာကို။ တကယ္ကို ကပ္ ဆုိက္ေနတာပဲ။

လိုရင္းကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ တိုက္႐ိုက္ ပါဝင္ဖို႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ အဲဒီအခါမွာ သြယ္ဝိုက္ ပါေကာင္းပါဖို႔ သူမ်ားကို လွည့္ၾကည့္လာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူမ်ားကို ကူညီတယ္ဆိုတာကိုက အရင္းစစ္ရင္ ကိုယ့္အတြက္ကိုယ္ လုပ္တာပါပဲ။ အနိမ့္ဆံုး အဆင့္ကေတာ့ ႂကြက္ေထာင္ေခ်ာက္ ပံုျပင္ထဲကလိုေပါ့။ အျမင့္ဆံုး ကေတာ့ ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္လံုဖို႔ေပါ့။
၃) ေနာက္ၿပီး ဘာက အေျဖ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒါကုိ ရေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္သင့္တယ္ ဆုိတာေတြကုိ သူမ်ားေတြကုိပဲ လုိက္ေမး႐ုံနဲ႔ ၿပီးသြားသင့္သလား။ ကုိယ္တုိင္လည္း မစဉ္းစားသင့္ဘူးလား။
အဲဒါလည္း ပါၿပီးသား။ ကိုယ္ ႏွစ္လမ္းပဲ ျမင္တယ္ ဆုိတာ... Some Comments ... ပို႔စ္မွာလား၊ အဲဒီ post က Addy Chen ကို ျပန္ထားတဲ့ comment မွာလား မသိ။
ျပန္မ႐ိုက္ေတာ့ဘူး။

၄) အေျဖမရရင္ ဝင္မလုပ္ဘူးဆုိတာ ျဖစ္သင့္သလား။
ျဖစ္သင့္တာ မျဖစ္သင့္တာထက္ ဘာက ဘယ္လိုဆိုတာ မသိဘဲေတာ့ ဘယ္သူမွ ဝင္ပါမွာ မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ကို ျဖစ္ေနတာ။ သိေအာင္ ကိုယ့္ဘာသာလုပ္ ဆုိရင္... ျပန္ပတ္မယ္။

၅) အေျဖႀကိဳသိမွ စာေမးပြဲ ဝင္ေျဖခ်င္တာလား။
စာေမးပြဲ ေျဖတဲ့ အခါ ဆိုတာနဲ႔ ႏိႈင္းရင္ - ေမးခြန္းစာ႐ြက္ေပၚမွာ ပါတဲ့ ေမးခြန္းကို သိ႐ံု၊ အဲဒီေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖကို သိ႐ံုေလာက္ ဆိုလုိတာ မဟုတ္ဘူး။

သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း ဘာဆိုဘာမွ မသိဘဲ ဘယ္သူမွေတာ့ ဝင္ေျဖမွာ မဟုတ္ဘူး။ မယံု မ႐ွိနဲ႔။
(ဒီဥပမာ သိပ္ေတာ့ ကီး မကိုက္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆုိေတာ့ ဘာမွန္းမသိဘဲ ဝင္ေျဖခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္ စာေမးပြဲေတြ သြားသြား သတိရေနလို႔။ one subject, one night ပဲ။)

ျပန္ခ်ဳပ္မယ္။ ကိုယ္ဟာ နည္း (၂) နည္း ကို သိထားတယ္။ အဲဒီထဲက ကိုယ္တိုင္ တိုက္႐ိုက္ပါဝင္ဖုိ႔ ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္လိုမွ (
ဘယ္လိုမွ) လံုးဝ (လံုးဝ) မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မျဖစ္ႏိုင္လို႔ ကိုယ္ ႏိုင္ငံျခား ေရာက္ေနတာပါ။ ေနာက္တနည္းဟာ သူမ်ားေပၚမွာ မူ မတည္လုိ႔ကို မရပါဘူး။ ကိုယ္လံုးဝ ကိုယ္တုိင္ မလုပ္ႏိုင္လို႔ပါ။

ေနာက္တခုက ဘာကို တိမ္းၫႊတ္သြားၾကသလဲ။

ကိုယ့္နံေဘးမွာ ႏိုင္ငံေရးသမား မိသားစု ႐ွိတယ္။ ကိုယ္ကလဲ လူမႈေရးအရ ႏွစ္လုိေလးစားႏိုင္ေလာက္တဲ့ လူေတြျဖစ္တယ္ ဆုိပါစို႔။ အိမ္ေထာင္ဦးစီးက ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ အိမ္ေထာင့္တာဝန္ မေက်ႏိုင္ရင္ သူ႕မိသားစုရဲ႕ လူမႈေရး ျပႆနာေတြအတြက္ (ကိုယ္သာ တတ္ႏိုင္မယ္ ဆုိရင္) ၾကည့္မေနဘဲ ကူညီမိႏိုင္တယ္။ အဲဒီ ႏိုင္ငံေရးသမားကိုယ္တိုင္ စားစရာ မ႐ွိလွ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ျဖစ္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ကိုယ္ ကူညီဦးမွာပဲ။ သို႔ေသာ္........................

သူ႕ ႏိုင္ငံေရးကိစၥ အတြက္ စာ႐ြက္ေတြ ႐ိုက္ေဝတာပဲ ျဖစ္ေစ၊ လမ္းထြက္ေလွ်ာက္မွာပဲ ျဖစ္ေစ၊ (သူက ေျပာသည္ျဖစ္ေစ၊ မေျပာသည္ ျဖစ္ေစ) လိုအပ္တဲ့ ေငြေရး ေၾကးေရး ... အဲဒီအခ်ိန္ ကိုယ္က လူမႈေရးအတြက္ ၁ သိန္း သံုးပစ္လုိက္ႏိုင္တယ္ ဆုိရင္ေတာင္ အဲဒီကိစၥ အတြက္ ကိုယ္ ၁ က်ပ္ အကုန္မခံခ်င္ဘူး။

ဒီေနရာမွာ အဆံုးစြန္ထိ
ယုတၱိမ႐ွိတာ၊ မျဖစ္ႏိုင္တာကို ထည့္ေျပာလိုက္မယ္။
ကိုယ္ အဲလို မပံ့ပိုးလို႔ အဲဒီလူ ဘိုင္းကနဲ လဲ ေသႏိုင္ေလာက္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ္ ၾကည့္မေနဘူး။ ကိုယ့္ေ႐ွ႕မွာ လူတစ္ေယာက္ ေသသြားမွာကုိ ကိုယ္ လုပ္ေပးႏိုင္တာ ႐ွိရက္သားနဲ႔ မလုပ္ေပးလိုက္ရမွာကို (တျခားလူေတြမွာ ႐ွိတတ္တာထက္ မပိုတဲ့ က႐ုဏာစိတ္နဲ႔) စိုးရိမ္လို႔။ လူဆန္ခ်င္လို႔။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ ပံ့ပိုးလိုက္တဲ့ ေငြသည္ သူ႕ အေရးေတာ္ပံုအတြက္ အေထာက္အပံ့ အျဖစ္ သူသံုးခ်င္ သံုးမယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ အတြက္ေတာ့ သူ႕ အသက္အႏၱရာယ္အတြက္သာ သံုးေပးလိုက္တာပဲ။

ကိုယ့္အေနနဲ႔ အဲဒီ အေရးကိစၥ ႏွစ္ခုအေပၚ အဲေလာက္ထိ တိမ္းၫႊတ္မႈက ကြာျခားတယ္။ ဒါက လူကို သိတဲ့ အပိုင္းနဲ႔ ေျပာထားတာေနာ္။ "ပလံု" သံကို ၾကားလိုက္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား။

***
December 17, 2009 12:15 AM နဲ႔ December 17, 2009 12:17 AM မွာေရးသြားတဲ့ Anonymous နဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ေျပာပါမယ္။


ေရးတဲ့ အေနာနီးမတ္စ္ တေယာက္တည္းလို႔ ထင္တယ္။ အေနာနီးမတ္စ္ ဟာ တကယ္ေတာ့ တျခား post ေတြ အတြက္ သိပ္ကိစၥ မ႐ွိဘူး။ ဒီလို post မ်ိဳး အတြက္ေတာ့ နည္းနည္း ကိစၥ ႐ွိတယ္။

ကိုယ္ဆုိရင္ ဘေလာ့စကာစ အခ်ိန္ေတြမွာ ကိုယ့္ဘေလာ့ကိုယ္ ေၾကာ္ညာဝင္သလို မျဖစ္ခ်င္ဘူး ဆုိၿပီး Anonymous သံုးခဲ့တာက လြဲလို႔ ကိုယ္ ဘယ္သူဆုိတာ လူသိလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္ မသံုးဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ စိတ္တိုင္းမက်တာ ေတြ႕ခဲ့ရင္၊ နာမည္ရင္းနဲ႔လဲ မေရးခ်င္ရင္ (သူ႕ ခုတံုးလုပ္ၿပီး
ကိုယ္က နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔ လို႔ အိေညာင့္ အိေညာင့္ ေျပာမွာ နားညည္းလို႔။ အေရးမလုပ္ခ်င္လုိ႔ နာမည္ရင္း မသံုးခ်င္တာမ်ိဳး) ေရးၾကည့္ဖို႔ ႀကိဳးစားဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ မတင္ခဲ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ႐ွက္လို႔။

ေနာက္အေရးႀကီးဆံုး အခ်က္ - အဲလိုမ်ိဳး မတူညီတဲ့ အေတြးအေခၚအတြက္ ေဝဖန္ ျငင္းခ်က္ထုတ္ဖို႔ ကိစၥမွာ Anonymous သံုးလုိက္တာနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ တာဝန္ယူလိုစိတ္ သိပ္နည္းသြားၿပီး၊ နည္းလမ္းမက်တဲ့ ပံုစံနဲ႔ စကားလံုးေတြ သံုးဖို႔ရာမွာ (သေဘာတရားက ဘယ္ေလာက္ မွန္ေနပေစ) သိပ္ကို လြယ္သြားတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ကိုယ့္ဘာသာ ျပန္ဖတ္ၿပီး မၾကည္ညိဳႏိုင္ေတာ့လို႔။

ကိုယ့္သမိုင္းမွာ ဘေလာ့ စကာစက သာမန္ ႏႈတ္ဆက္၊ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးတဲ့ comment တခ်ိဳ႕ကလြဲလို႔ ပ်င္းပ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေသာ္လည္းေကာင္း ေဝဖန္တဲ့ comment မ်ိဳးကို
Anonymous နဲ႔ ေရးတဲ့ ထံုးစံ လံုးဝ မ႐ွိဘူး။ ေထ့ဖို႔ ေငါ့ဖို႔ ရိဖို႔ ဆုိရင္ေတာ့ ေဝးေရာ။ အဲဒါေတြ မလုပ္ဘူးလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ Anonymous နဲ႔ လုပ္႐ိုး ထံုးစံ မ႐ွိတာကိုေျပာတာ။

ထပ္ေျပာပါမယ္။ Anonymous သံုးတာက အဓိက ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဥပမာ ကိုယ့္ကို Rita အျဖစ္နဲ႔ သိထားၾကတယ္။ ကိုယ္က blog တခု လူမသိေအာင္ ဖြင့္ၿပီး တျခား နာမည္တခုခုသံုးလဲ တူတူပဲ။

ေနာက္တခုက ေဆြးေႏြးတာ။ (ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လို ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာကို၊ သူတို႔ေတြ အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္တာက သူတို႔ သြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ ဘယ္ေလာက္ အပ္စပ္တယ္ ဆိုတာကို ျပတယ္။ သူတို႔ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ သူတို႔ လုပ္ရပ္သည္ တထပ္တည္း။) သူတို႔နည္းကို ကိုယ္ ယံုၾကည္ခ်င္မွ ယံုၾကည္မွာ ျဖစ္ေပမဲ့ သူတို႔ကိုေတာ့ အေျပာနဲ႔ အလုပ္ ညီတယ္လို႔ အသိမွတ္ ျပဳကို ျပဳတယ္။

နည္းနည္း ေခ်ာ္သြားၿပီ။ ေျပာခ်င္တာနဲ႔။
ရိသလိုလို ေထ့သလိုလိုေတြလာေတာ့ ဘာေတြ ျဖစ္သလဲ ေျပာျပမယ္။
႐ိုး႐ိုးတန္းတန္း လာေဆြးေႏြးတဲ့ အခါ လူက စိတ္ထဲမွာ မတူသည့္တိုင္ ႏွစ္လို ေနေတာ့ ေရးတဲ့လူနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ဘာမွ ဆက္မေတြးဘူး။ လာရိသလိုလို ျဖစ္တဲ့ အခါက် (မဆိုင္တာေတြ လာရိရင္ေတာ့ စာရင္းမ႐ွိပါ။) ဘယ္သူ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ ဆိုတာ ဆက္ေတြးတယ္။ ဘေလာ့႐ွိေနလို႔မ်ား အသိမခံတာလားေပါ့။

ပထမ - သံသယ ဝင္ပါတယ္။ သိတဲ့ လူမ်ားလား။ အင္း ဟိုတေယာက္ထင္တယ္။
သြားေရာ... အဲဒါသည္ အကုသိုလ္ဝင္တာပဲ။ (အဲဒါ အကုသိုလ္ ျဖစ္တယ္ ဆုိတာေရာ သိလား။)။ မေတာ္လို႔ ေရးတဲ့ စတိုင္လ္ကပါ တေယာက္ေယာက္နဲ႔ ဆင္တယ္ ထင္ရင္ ထပ္ သြားေရာ။ ေနာက္တခုက ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ sense ႐ွိတယ္လို႔ ထင္ေနတတ္တာ။ အဲဒီမွာ ပိုေတြးျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ေတြးတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွန္ေနတဲ့ အခါက် ပိုဆုိးေပါ့။

ခုလည္း ဘေလာ့ဖြင့္တာ သိပ္ မၾကာေသးတဲ့
အရင္က comment တခါမွေတာ့ လာမေရးဖူးတဲ့ အသက္အားျဖင့္ေတာ့ ႀကီးမယ့္ တေယာက္လို႔ ထင္ေနမိျပန္တယ္။ အဲဒါဟာ ကိုယ့္ အတြက္ေတာ့ အကုသိုလ္ ဝင္ေနတာပဲ။

***

ကိုမင္းကိုႏိုင္ရဲ႕ စာအုပ္ေကာင္းေၾကာင္းေျပာခ်င္တာ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔။


အႏုပညာ ပါတဲ့ စာအုပ္ျဖစ္တယ္။ သူ စာေရးတတ္တယ္လုိ႔ ေရးတာ... ေနာက္ တျခားအခ်က္ေတြ လက္ေညာင္းလို႔ မထည့္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါေတြဟာ စာအုပ္ကို ခ်ီးက်ဴးရာ ေရာက္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေကာင္းေၾကာင္း ေျပာတာပါပဲ။ ႀကိဳက္တာ မႀကိဳက္တာက တ႑။ ေကာင္းတယ္လို႔ ဦးေႏွာက္က သတ္မွတ္တုိင္း စိတ္ထဲ ၿငိခ်င္မွ ၿငိမွာ။ ကိုယ္က ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္ ေတာင္ ခံစားလို႔ ရတဲ့လူ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါ ဟိုးပေဝသဏီ post ေတြမွာ ပါၿပီးသား။ ထားပါ။

ဒါကို ထပ္မေျပာေတာ့ဘူး။ စာအုပ္ကိစၥကို အဓိက ေရးတာ မဟုတ္လို႔။ ကိုယ္ေရးရတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းသည္ စာအုပ္ဖတ္ၿပီးမွ ေတြးမိတဲ့ အေတြးကို အဓိက ေျပာခ်င္တာ။ အဲဒါသည္ ကိုယ္ ျမင္တဲ့ အျမင္ကို ထုတ္ေဖာ္တာပဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕ norm လို႔ ေခၚရမလား။ အဲဒါကို ေရးခ်င္တာပဲ။

ေနာက္တစ္ခုက
ဟင္ ဆိုရင္ လွည့္မၾကည့္တတ္တဲ့ သူမ်ဳိးေတာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္ ရဲ႕စာအုပ္ဖတ္ၿပီး ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ကိုယ့္ဂုဏ္ေလး ကိုယ္ေဖာ္ၿပီး ေရးတာ

အဲဒါ ဂုဏ္လား။ အစက စိတ္မဝင္စားဘဲ စာအုပ္ဖတ္ၿပီး စာအုပ္ကို ႀကိဳက္သြားတယ္ ဆုိရင္ေတာင္ အဲဒါ ဂုဏ္လား။ မသိလုိ႔။ အဲဒါ အသံေကာင္း ဟစ္တဲ့ လူေတြကို စာရင္းမ႐ွိဘူးလို႔ ေျပာၿပီး ႏွက္ထားတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒုကၡ။ တကယ္ပါ ကိုယ္ တခါတခါက် ဉာဏ္မီေအာင္ လိုက္ေတြးလို႔ မရဘူး။ ေဝးသကိုးကြယ္။ ကိုယ္က ေခတ္ပ်က္ထဲမွာ ႀကီးခဲ့ရတာ ဆိုေတာ့။

ေနာက္ကပ္ရပ္ အေၾကာင္းကေတာ့ ေျပာၿပီးသားမို႔ ထပ္မေျပာေတာ့ဘူး။ အဲဒီ ေခတၱကၽြန္းေပၚဆုိတာ ဘယ္လုိဟာမ်ိဳးလဲ ဆုိတာ ဘေလာ့ေလာကထဲ ဝင္တာ မၾကာေသးလို႔ မသိေသးရင္ သိေအာင္လုပ္လိုက္ဦး လို႔ပဲ မွာခ်င္ေတာ့တယ္။ စိတ္ကုန္တယ္။ တကယ္။

ေနာက္တခု ထပ္ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ "ငါ မယံုၾကည္ႏိုင္ေတာ့ဘူး" ဆုိတာ "မင္းတို႔ ဆက္မသြားၾကနဲ႔" လို႔ အဓိပၸါယ္ ေရာက္မေရာက္ ၈ တန္းကေလး (အုိ လုပ္မေနပါနဲ႔။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ပဲ စဉ္းစားပါ။) စဉ္းစားလဲ မေနပါနဲ႔။ ေရးလာတဲ့ ကာယကံ႐ွင္ ကိုတင္မင္းထက္ ကိုယ္တိုင္က ေျပာတယ္ မဟုတ္လား။ ျပန္ဖတ္ခ်င္ဖတ္ပါ။ မဖတ္ခ်င္လဲ ေနပါ။

ေနာက္တစ္ခု ဂ်ဴး ကိစၥ။ သိပ္႐ွည္႐ွည္ မေျပာေတာ့ဘူး။ ကိုယ္ သြားသတိရတဲ့ ပ်က္လံုး တစ္ခု႐ွိတယ္။ "စိုက္တာတဖြဲ႕၊ ခုတ္တာတဖြဲ႕" ဆိုတာ။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္
အခ်င္းခ်င္း အရင္ဆံုး ၫႇိလိုက္ၾကဦး။

ရီတာ့ကို ခ်ီးက်ဴးေအာင္ ဒီပို႔စ္ကို ေရးကာမွခ်ီးက်ဴးေအာင္ စာဘယ္လုိ ေရးရမလဲ ကိုယ္ မသိေလာက္ဘူး ထင္ရင္ေတာ့ ကိုယ္ ဘာမွ မေျပာလို။ လက္ နဲ႔ မ်က္ေစ့ ေညာင္းလွၿပီ။ သို႔ေသာ္ တမင္တကာကို အဆဲခံရႏိုင္ေလာက္တဲ့ post ေတြ မွန္း သိသိနဲ႔ တင္ခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ျပန္မ႐ွာခ်င္ မ႐ွာနဲ႔ေနာ္။ သိ႐ံုပဲ ေျပာတာ။ ေလာေလာဆယ္ကိုပဲ အဆဲခံရတာ အရသာေတြ႕လို႔ ျပန္တင္ဖို႔ စဉ္းစားေနေသးတယ္။ အရင္က တင္ခဲ့တာ ဆိုေတာ့ လူ သိပ္မသိဘူး။ ျပန္တင္ဦးမယ္။

ေနာက္တခု တို႔က ရန္သူ မလုိခ်င္ဘူး။ ဘယ္သူနဲ႔မွ ျပႆနာ မတက္ခ်င္ဘူး။ ေအးေအးပဲ ေနခ်င္တယ္ ဆုိလဲ ေနလို႔ မရဘူး။ လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ ခ်စ္သူ မုန္းသူ ႐ွိမွာ blog ေရးမွ မဟုတ္ဘူး။ ဘာမွ မကြိဳင္ေလာက္တဲ့ ကိစၥေတြခ်ည္း ေ႐ြးေရးေနရင္ေတာင္ ျပႆနာဆုိတာ တက္တတ္လြန္းလို႔မွ။ ဘေလာ့ဂါ သမိုင္းေၾကာင္းႀကီး လွန္ပါဦးေတာ့။

ေအး တစ္ခုေတာ့ ႐ွိတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ျပတ္ျပတ္သားသား လုပ္ဖို႔လုိလာၿပီ ဆုိတဲ့ အဆင့္မ်ိဳးမွာ ဘယ္သူနဲ႔မွ ဘာမွ မျဖစ္ခ်င္၊ အားလံုးနဲ႔ ေျပေျပလည္လည္ပဲ ဆုိရင္ေတာ့ ႐ူးသလုိလို ေပါသလိုလုိ အဆင့္က တက္မွာကို မဟုတ္ဘူး။

ဒီေလာက္ ရာဇဝတ္အိုး တုတ္နဲ႔ တည့္တည့္ ထိုးလိုက္တဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ ေရးထားတာကိုမွ ခ်ီးက်ဴးခံခ်င္လို႔ ့ျဖစ္ရေသးရဲ႕။

အို အသင္ေလာက။
ကိုယ့္ကို အေကာင္းျမင္လြန္းေခ်ၿပီ တကား လို႔သာ ဟစ္ခ်င္မိေတာ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ အေကာင္းျမင္ေရာ၊ အဆိုးျမင္ေရာ ကိုယ္ ဘာကိုမွ မႀကိဳက္။ အမွန္အတိုင္းပဲ ျမင္ခ်င္တယ္။ ဒါပဲ။


ဒီေနရာမွာ ႀကံဳလို႔ ေျပာလိုက္ဦးမယ္။
comment ေတြထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔ မတူပါဘူး ထင္ၿပီး လာျငင္းေနၾကတဲ့ လူေတြက တူေနတာ တခ်ိဳ႕႐ွိၿပီး။ တူတယ္ထင္လို႔ လာေထာက္ခံေနၾကတဲ့ လူေတြက သိပ္မတူတာ တခ်ိဳ႕လည္း ႐ွိတယ္။ လာေထာက္ခံၿပီး မတူ ျဖစ္ေနတဲ့လူေတြကို ကိုယ္ ဘာမွ ျပန္မေျပာခဲ့ဘူး။ အားေပးေနလို႔ ၿငိမ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ လိုရင္း မေရာက္မွာ စိုးလို႔။ လက္ေညာင္း မ်က္ေစ့ေညာင္းလို႔။


အဲဒီလူေတြ ရင္နာရမယ့္ စကားလံုးေတြ အဲဒီ႔လူေတြရဲ႕ အေမြကို လက္ဆင့္ကမး္မယ့္ ရဲရဲေတာက္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေလးေတြ ေနာက္တြန္႔ ေစမယ့္ အေရးအသားေတြ မေရးပါနဲ႕လုိ႔ ေျပာမွာပဲ၊

ဘယ္ဟာေတြကို ေျပာတာလဲ ?????

ရီတာ့ဘာသာ ႏိုင္ငံေရး နားမလည္လို႔လဲ ဘယ္သူ႔မွ ဘာမွ လာမေျပာဘူး။ မလုပ္လဲ ဘာမွ မေျပာဘူး။


မေျပာလို႔ပဲ comment ၂ဝဝ ေက်ာ္တာ။


ဘယ္သူေတြက မေျပာတာကို ၫႊန္းခ်င္ေနတာလဲ။ ဟုတ္တယ္ တကယ္လုပ္ေနတဲ့ လူေတြကေတာ့ ဘာမွ လာမေျပာႏိုင္ဘူးေလ။ ေျပာျခင္း၊ မေျပာျခင္းကိုလဲ အဓိက ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ မေျပာဘဲ ၿမံဳထားတာကိုက အလုပ္ကို မဟုတ္ဘူး ထင္တယ္။ အေျပာနဲ႔ အလုပ္ ညီဖို႔ အဓိကပါ။

လုိခ်င္တာက ဘာလဲ။ ဒီမိုလား၊ ဟိုမိုလား။ ညီေအာင္ေနခ်င္တယ္ဆုိရင္
ဒီလုိ မလုပ္ပါနဲ႔။ ဟိုလုိ မလုပ္ပါနဲ႔ ကို အရင္ဆံုး ျပင္လိုက္ပါ။ အေျပာနဲ႔ အလုပ္ ညီတဲ့ သူေတြဟာ ဘယ္လိုလမ္းေၾကာင္းကို သံုးလို႔ ဘယ္လို ေျပာဆုိတယ္ ဆုိတာကို အရင္ဆံုး နည္းနာ ယူလိုက္ပါဦး။ ေျပာသလို လုပ္တဲ့လူေတြကို (တန္ဖိုးထားရာ မတူညီသည့္တိုင္) ကိုယ္ အၿမဲ အသိအမွတ္ျပဳတယ္။

ကိုယ့္ဘာသာ ဘယ္လမ္းေၾကာင္းသြားေနတာလဲ ဆိုတာ အရင္ဆံုး နားလည္ေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုတယ္။


ေယာအတြင္းဝန္နဲ႔ ျမင္းထိန္းငတာ


လူနာမည္ မွားတာက no pblm ပါ။ ကိုယ္လဲ သမိုင္းဆုိ မွားတာပဲ။ သို႔ေသာ္ ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္။
ဒီအျဖစ္ကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား quote လုပ္ေလ့ ႐ွိၾကတယ္။ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ပါပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေရးခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါ ကိုယ့္ဘာသာ ငတာ ေနရာမွာ ထားလိုက္ခ်င္လို႔ ေျပာတာ။

ဦးဖိုးလႈိင္နဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ကေတာ့ ငတာလို ေကာင္မ်ိဳးမ်ား သြား ဂ႐ုစိုက္ေနတယ္ပဲ ေတြးမိတယ္။ ကိုယ္ေတာ့ စသင္ရ ကတည္းက အဲဒီတိုင္းပဲ ေတြးတယ္။ လြန္တယ္ မထင္နဲ႔။ ကိုယ္က ဦးခ်စ္ေမာင္ေတာင္ မခံစားတတ္ဘူး ေျပာထားတာ။ ငတာ ဘာသာ ဘာေျပာေျပာေပါ့။ အကြာႀကီးပဲ ဥစၥာ။ ဘာပုဆိုးတစ္ထည္ သြားေပးစရာ လိုသလဲ။ ခ်ီးက်ဴး႐ံုမကလို႔ ကဲ့ပဲ ရဲ႕ေနေနေလ။ အျမင္မေတာ္တာေတာ့ မွန္မည္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လူႀကီးကလည္း လူႀကီးေနရာေနဖို႔ လိုေသးသေလ။ ဖတ္တဲ့လူေတြက ငတာ ဘာေျပာေျပာ မသိမွာ မို႔လို႔တဲ့လား။ နလပိန္းတံုးေတြလား။

သို႔ေသာ္........... ဦးဖိုးလႈိင္ ဒါမ်ိဳးလုပ္တယ္ ဆုိတာ ဘာမွ မထူးဆန္း။ သက္ဦးဆံပိုင္ ေခတ္က၊ ပေဒသရာဇ္ ဝန္ႀကီးမို႔ လုပ္တာေလ။ မ႐ွင္းဘူးလား။ ဒါေတာင္ ေတာ္ေတာ္ ကေလးကလား စိတ္ ႐ွိလို႔ ့ျဖစ္မယ္။ သို႔မဟုတ္ ဝန္ႀကီးေလာက္ အဆင့္မို႔ ့ျဖစ္မယ္။ ဘုရင္ေလာက္ ျဖစ္ၿပီး၊ ေတာ္ေတာ္ ခက္ထန္တဲ့ စိတ္႐ွိရင္ တခါတည္း စိတ္နဲ႔ မေတြ႕တာနဲ႔ သတ္ေစ ေျပာလည္း မထူးဆန္းဘူး ဆရာ။ သူတို႔ေတြ ပေဒသရာဇ္ေခတ္က ပေဒသရာဇ္စနစ္ အေၾကာင္းပဲ နားလည္တာ။ ခု ဒီလူေတြ ေျပာေနတဲ့ စနစ္ အေၾကာင္း သူတို႔ ဘာမွ မသိဘူး။

အဲဒါကို အဲဒီ နည္း အတိုင္း သြားခ်င္တယ္တဲ့လား။ :))))
လိုခ်င္တာက ဘာလဲ။ ျပန္စဉ္းစားလိုက္ပါဦး။

စာေရးသူ ကိုယ္စားေတာင္ ဝင္ေျပာလိုက္ေသးတယ္ ဆုိေတာ့ တကယ္ပဲ အဲဒီစာေရးသူက အဲလို ေျပာမယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္ေပါ့။ ကိုယ္သာ စာေရးသူနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ ပတ္သတ္တဲ့လူ ျဖစ္ခဲ့မယ္ ဆုိရင္ အဲဒီ ကိုယ္စားဝင္ေျပာလုိက္တဲ့ စကားလံုးအတြက္ စာေရးသူအား အသေရပ်က္ေစမႈ၊ အၾကည္ညိဳပ်က္ေစမႈ နဲ႔ တရားစြဲခ်င္မွာ အမွန္ပဲ။


ဒါမ်ိဳးက ေျပာ႐ိုးေျပာစဉ္ အစဉ္အလာ ဆုိရင္ အဲဒီေနာက္လုိက္ၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္ေျပာၾကေတာ့တာပဲ။ အႏွစ္သာရက ဘာ ဆုိတာ ထပ္ စဉ္းစားမယ္ မ႐ွိဘူး။ ေဘာင္ထဲမွာပဲ ပိတ္မိေနတယ္။ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ေျပာလာရတာေတြကို ထပ္ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ ကိုယ့္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ကိုယ္က ကိုယ့္ အျမင္ကိုသာ ေျပာတာေနာ္။ ဘယ္စနစ္နဲ႔ ဘယ္အုပ္စုကိုမွ ကိုယ္စားျပဳလုိ႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ကိုသာလွ်င္ တိုက္႐ိုက္ထိမွာ။

တခုခုကုိ ကိုယ္စားျပဳေျပာခ်င္တဲ့ သူေတြ စဉ္းစားၾကဖို႔ ေကာင္းတယ္။
ကိုယ္ေျပာလုိက္တဲ့ စကားလံုးနဲ႔ သေဘာတရားေတြက ကိုယ္ေျပာေနတဲ့ အရာကို ျမင့္သြားေစတာလား။ နိမ့္သြားေစတာလား ဆုိတာ။

ဘာကို လိုခ်င္ေနတာလဲ အခု။
စဉ္းစားပါဦး အဲဒါနဲ႔ တန္ေအာင္ ေနတတ္ၿပီလား အခု။

ေတာ္ၾကာမွ

ကၽြဲေပ်ာက္လို႔ ႏြား႐ွာ

ဆင္ေျခရာ ဒီမွာေတြ႕
ေပးဟဲ့ ငါ့ျမင္း ဆိုတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ေနၾကဦးမယ္။

***
အားလံုးကို ေနာက္က်မွ အေႂကြးဆပ္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ sorry လို႔ ထပ္ေျပာပါမယ္။ မေရးရင္လည္း မေရးမွ ေရးရင္ ႐ွည္ေတာ့မယ္ ဆုိတာကို သိလို႔ ၿငီးေငြ႕ၿပီး စာ မ႐ိုက္ခ်င္တာ။ တျခား အေၾကာင္းအရာေတြ အတြက္ ႐ိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာအတြက္ေတာ့ အီလွၿပီမို႔ မ႐ိုက္ခ်င္တာ။

ဒီ post အတြက္ comment မ်ားအား ယခင္ တေခါက္ကလို အားတက္သေရာ ျပန္ေဆြးေႏြးမိမည္ မဟုတ္ပါ။ တခ်ိဳ႕ေတြ ျပန္ေျပာစရာ ႐ွိေနသည့္တိုင္ေအာင္ စာမ႐ိုက္ခ်င္လုိ႔ ျပန္မေျပာဘဲ ထားလိုက္ႏိုင္သည္။ သိပ္ေတာ့ မေသခ်ာ။

***

16 comments:

littlebrook said...

ဟိုက္ ... ထိပ္ဆံုးပဲ
စဥ္းစားစရာေတြခ်ည္းပဲ... အက်ိဳးအေၾကာင္းသင့္ေတြးတတ္ဖို႔ စနစ္တက်သင္ၾကားဖို႔လိုလား ဆိုတာကိုပါ ေတြးစရာထပ္ရသြားတယ္ဗ်

Anonymous said...

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ အနာဂတ္ အတြက္ မင္းရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္က ဘာလဲ၊
ရွင္းျပပါအုံး

ဒို႔ဗမာ said...

ဒီကြန္မန္႔က ပို႔စ္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆိုင္ခ်င္မွ ဆိုင္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမင္တာတခုေျပာခ်င္လို႔။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္ေတာင္ မခံစားတတ္ဘူးဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းကို ၂ခါတိတိ ေတြ႔ရတယ္။

ဦးခ်စ္ေမာင္အေၾကာင္းေသခ်ာသိလား။
မသိေသးရင္ ေသခ်ာေလ့လာလိုက္ပါအံုး ရီတာ။
ေလ့လာၿပီးမွ ေျပာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္အဆင့္ကိုယ္ ေဖာ္ျပေနသလိုပဲ။ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတယ္။
ကိုယ္အသံုးမက်တာ ကမၻာသိေအာင္ ေၾကျငာေနသလိုပဲ။

Anonymous said...

Nothing to say during Christmas day.

BINO

Anonymous said...

How come the word high in my place (Icon).

BINO

Bino said...

Sorry Rita, I wrote comment by using my ship name high beam.
I,ve signed out from high beam and again signed my g. account.
As a good result, my icon bino will come with my comment.

Qte:
ေနာက္တခုက ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ sense ႐ွိတယ္လို႔ ထင္ေနတတ္တာ။ အဲဒီမွာ ပိုေတြးျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ေတြးတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွန္ေနတဲ့ အခါက် ပိုဆုိးေပါ့။

ခုလည္း ဘေလာ့ဖြင့္တာ သိပ္ မၾကာေသးတဲ့ အရင္က comment တခါမွေတာ့ လာမေရးဖူးတဲ့ အသက္အားျဖင့္ေတာ့ ႀကီးမယ့္ တေယာက္လို႔ ထင္ေနမိျပန္တယ္။ အဲဒါဟာ ကိုယ့္ အတြက္ေတာ့ အကုသိုလ္ ဝင္ေနတာပဲ။
Unqte:
The suspect will make negative felling to yourself.
Better leave it.
I cannot typing in Myanmar font.
I also cannot good writing in English.
My English level is lower than high school boy.
BINO

Rita said...

To >> (December 25, 2009 7:35 AM)

ကၽြဲေပ်ာက္လို႔ ႏြား႐ွာ
ဆင္ေျခရာ ဒီမွာေတြ႕
ေပးဟဲ့ ငါ့ျမင္း

Bino said...

Thanks you.

BINO

Rita said...

My Latest comment dedicates to the one ((December 25, 2009 7:35 AM)), not to you, uncle.

ကိုေက်ာ္ said...

အဲလဘတ္ကမူး ဖတ္ၿပီး 0utsider ေၾကာင္ ေၾကာင္ေနတာပါ ဆက္ေၾကာင္ပါ

Rita said...

ေအာ္ မားဆုိး က ငေၾကာင္ကိုး

Anonymous said...

I want to quote your post in my blog. It can?
And you et an account on Twitter?

Rita said...

((December 25, 2009 7:35 AM)) မွာေရးတဲ့ တေယာက္။ ဗမာစာေရာ ေကာင္းေကာင္း နားလည္ရဲ႕လား မသိဘူး။ နားမလည္ရင္ ၈ တန္းကေလး တေယာက္ေလာက္ကို ျပန္႐ွင္းခိုင္း။ ေ႐ွ႕မွာ ေသခ်ာ ေရးထားတယ္ မဟုတ္လား။ ေကာင္းတယ္လို႔ သတ္မွတ္တိုင္း စိတ္ထဲက ၿငိခ်င္မွ ၿငိမွာ ဆုိတာကုိ။ ခံစားတာတို႔ ၿငိတာတို႔ ဆိုတာ ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ ဆိုတာ။ Character ရဲ႕ သေဘာ သဘာဝ ဆုိတာကိုေရာ နားလည္ရဲ႕လား။

နားလည္ၿပီးမွ ေျပာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္အဆင့္ကိုယ္ ေဖာ္ျပေနသလိုပဲ။ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတယ္။
ကိုယ္အသံုးမက်တာ ကမၻာသိေအာင္ ေၾကျငာေနသလိုပဲ။

ေတြ႕လိုက္မွျဖင့္ ဒါမ်ိဳးခ်ည္းပဲ။
အဲလို အသံုးမက်တဲ့ ေသာက္တလြဲ အေတြးအေခ်ာ္ေတြေၾကာင့္ အဲလုိျဖစ္ေနတာ။

ဗမာစာေတာင္ ေသခ်ာမဖတ္ႏိုင္မွေတာ့ ဘာသြားသံုးရမလဲ။ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ေတြးပံုေခၚပံုေတြက တပံုစံတည္းပဲ။ ခုလက္႐ွိလူေတြနဲ႔။ ဆန္႔က်င္တယ္ ဆန္႔က်င္တယ္သာ ေအာ္ေနတာ။ တကယ္က အတူတူ အႏူႏူေတြပဲ။

နည္းနည္း ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္မထားနဲ႔ ကားကနဲ ဝင္လာေတာ့တာ။ ဒီလိုမ်ိဳးေတြ ဝင္လာမယ္မွန္း သိလုိ႔ကို အဲဒီပံုစံနဲ႔ တမင္ ေရးထားတာ။ ဦးေႏွာက္ကို မသံုးဘူး။ နည္းနည္းမွ ပိုမေတြးဘူး။

Steve Evergreen said...

"ဒီ post အတြက္ comment မ်ားအား ယခင္ တေခါက္ကလို အားတက္သေရာ ျပန္ေဆြးေႏြးမိမည္ မဟုတ္ပါ။ တခ်ိဳ႕ေတြ ျပန္ေျပာစရာ ႐ွိေနသည့္တိုင္ေအာင္ စာမ႐ိုက္ခ်င္လုိ႔ ျပန္မေျပာဘဲ ထားလိုက္ႏိုင္သည္။ သိပ္ေတာ့ မေသခ်ာ။"

အားလုံးထဲမွာ ဒီစာသားကို အၾကိဳက္ဆုံးပဲ ေလသံက မိုက္တယ္

Rita said...

To >> ((December 26, 2009 3:03 AM))

To do so, you need to declare what your own blog is. If it is a personal blog, I will take it into my consideration.

Otherwise, I won't let you quote.

တီခ်မ္း said...

ဘုရား ဘုရား ဘုရား
အျပင္းစားမိန္းမ
ေတာ္ေတာ္အားေနတယ္

ပိုစ့္ကေတာ့ေကာင္း၏