Monday, May 9, 2011

တကၠသိုလ္ဆရာ - ေအာင္သင္း

တကၠသိုလ္ဆရာ - ေအာင္သင္း

ကၽြန္ေတာ့္ကို စင္ျမင့္တြင္ စကားေျပာေကာင္းသူဟု မိတ္ေဆြမ်ားကလည္းေကာင္း၊ စာေရးဆရာအခ်င္းခ်င္းကလည္းေကာင္း ခ်ီးမြမ္းၾကပါသည္။ ထို႔အတူ တပည့္မ်ားကလည္း စာသင္ေကာင္းေသာဆရာ၊ အေျပာေကာင္းေသာဆရာဟု ခ်ီးမြမ္းၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ တကယ္ကိုေတာ္ေသာ ဆရာတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေသးေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ အသိဆံုးျဖစ္ပါသည္။


အထက္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားကို သင္ၾကားေပးရသည့္ ဆရာမ်ိဳးျဖစ္လွ်င္ေတာ့ လူေတာ္ဆရာစာရင္းဝင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ အဆင့္ျမင့္ပညာဟု ဆုိအပ္သည့္ တကၠသိုလ္ဆရာတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ စဉ္းစားလိုက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခပ္ညံ့ညံ့ ဆရာတစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္ေနသည္ဟု တကယ့္ကို ဘဝင္က်က် လက္ခံမိပါသည္။

တကၠသုိလ္အဆင့္ ဆရာတစ္ေယာက္ 'ေတာ္ၿပီ' ဆုိလွ်င္ တကယ့္ကို လန္႔ေလာက္ေအာင္ ေတာ္တတ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ကုသုိလ္ေကာင္းခဲ့သည္မွာ ထိုကဲ့သို႔ လန္႔ေလာက္ေအာင္ 'ေတာ္သည့္' ဆရာမ်ားကို ႀကံဳခဲ့ရဖူးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သူတုိ႔သည္ ျပ႒ာန္းထားေသာ စာမ်ားကိုသာ သင္ေပးေနၾကသည့္ ဆရာမ်ိဳးမဟုတ္ၾက။ စာသင္သားမ်ား၏ အေတြးလိပ္ျပာ ႏိႈးပစ္လုိက္ႏိုင္စြမ္း ရွိၾကသည္။ ျပ႒ာန္းစာတြင္ ေတြ႕ရေသာ ခက္ရာခက္ဆစ္ အပိုင္းမ်ားကို စာသင္သားမ်ား လြယ္ကူစြာ နားလည္သြားေလာက္ေအာင္ ရွင္းလင္းသင္ၾကားနည္းမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္လည္း ထုိက္သင့္သေလာက္ေတာ့ လုပ္ႏိုင္ပါသည္။

ထိုထုိေသာ ခက္ရာခက္ဆစ္မ်ားကို စာသင္သားေတြ နားလည္လြယ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သင္မလဲဆုိသည္ကို သြားရင္းလာရင္း စိတ္ကူးေနျခင္းျဖင့္ ထုိအခက္အခဲကို လြန္ေျမာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႕ျဖင့္ သိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အထက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို အေတြးလိပ္ျပာ ႏိႈးႏိုင္သည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါ။

ထိုကဲ့သို႔ တကယ့္ကို ေတာ္သည့္ ဆရာမ်ားအနက္ ဆရာႏွစ္ပါးအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ေတြ႕အျဖစ္ ထုတ္ေဖာ္တင္ျပလုိက္ခ်င္ပါသည္။

ပထမတစ္ေယာက္က ဆရာႀကီးဦးဝန္ (မင္းသုဝဏ္) ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ဝိဇၨာတန္းကို ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ပညာေရးဘြဲ႕ (ဘီအီးဒီ)အတြက္ ပညာေရးတကၠသိုလ္တြင္ တက္ေရာက္ သင္ၾကားေနခိုက္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ျမန္မာစာဌာနသို႔ ဆရာဦးဝန္က ပါေမာကၡအျဖစ္ ဝင္ေရာက္ အမႈထမ္းရပါသည္။ ဆရာဦးဝန္ ပါေမာကၡျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း မဟာဝိဇၨာအရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲေျဖဆိုရန္ ျမန္မာစာဌာနသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး ပညာဆက္လက္ သင္ယူခဲ့ရပါသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ဆရာဦးဝန္၏ သင္ၾကားပို႔ခ်မႈကို နာယူခဲ့ရပါသည္။

ဆရာက ဘာသာစကားေလ့လာမႈကို သင္ၾကားေပးသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ဘာသာစကားဆုိင္ရာ အသိဗဟုသုတပညာ အဘယ္မွ်တုိးေၾကာင္းကို အထူးေျပာေနစရာ မလုိပါ။ အံ့ၾသစရာလည္း မဟုတ္ပါ။ ေရွ႕ကိုတုိးၿပီးဖတ္ရန္ ျမန္မာစာအုပ္၊ အဂၤလိပ္စာအုပ္မ်ားကို ေသခ်ာျပၿပီး အထူးျပဳေလ့လာအပ္သည့္ အဆစ္အပိုင္းတို႔ကို ၫႊန္ျပသင္ၾကားေပးေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အဖို႔ ပညာေလ့လာမႈလမ္း ပြင့္လာလုိက္သည္မွာလည္း ေျပာစရာမရွိေတာ့ပါ။ ယခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ ထိုမွ်ေလာက္ကို ေျပာလုိျခင္း မဟုတ္ပါ။

ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ဘာသာစကားဆုိင္ရာ ေလ့လာမႈကို သင္ေပးသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မြန္ဘာသာျဖင့္ ေရးထိုးထားသည့္ 'ေ႐ႊစည္းခံုေက်ာက္စာ' ကိုလည္း သင္ေပးရပါသည္။ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္၏ ျမန္မာျပန္ႏွင့္ တြဲၿပီး ႐ိုက္ႏွိပ္ထားေသာ စာအုပ္ကိုပင္ ျပ႒ာန္းသင္ၾကားေပးပါသည္။ ဆရာက မြန္ဘာသာ၏ ဝါက်ဖြဲ႕ပံု၊ စကားဖြဲ႕ပံုတို႔ကို ဘာသာေဗဒသေဘာႏွင့္ ရွင္းလင္းသင္ၾကားေပးပါသည္။

တစ္ေန႔တြင္ေတာ့ျဖင့္ ဆရာက...
"မင္းတုိ႔ ဒီ ေရႊစည္းခံုေက်ာက္စာမွာ ညီေတာ္အာနႏၵာကို 'အာနန္' လုိ႔ပဲ ေရးထားတာကို သတိထားမိၾကရဲ႕လား"

ထိုအခ်က္ကို အထူးေျပာေနစရာမလုိပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး သတိထားမိၾကပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ "ျမတ္စြာဘုရား ၿပံဳးရယ္ေတာ္မူသည္ကို ျမင္ေသာအခါ အာနန္လည္း ဤသို႔ေလွ်ာက္၏" "ဘုရားသခင္လည္း အာနန္အား ဤသို႔မိန္႔၏" စေသာ အသံုးမ်ိဳးကို ဆရာက ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း သတိထားမိေၾကာင္းကို ေျပာျပေတာ့ ဆရာက...

"အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲ မင္းတို႔ စဉ္းစားၾကည့္ဖို႔ေကာင္းတယ္"

ကဲ စာဖတ္သူပဲ စဉ္းစားၾကည့္ပါေတာ့။ အာနႏၵာကို အာနန္လို႔ေခၚတာ သူတို႔ ေခၚခ်င္လို႔ ေခၚတာပဲေပါ့။ တိုေအာင္လို႔ ေခၚတာျဖစ္မွာေပါ့။ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာထပ္ၿပီး စဉ္းစားေနရဦးမွာလဲ။ ဒါေပမယ့္ ခက္သည္က စဉ္းစားေလာက္စရာ ပါလို႔သာ အစဉ္းစားခုိင္းတာျဖစ္မွာပဲဆုိတာ ေတြးမိလိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း စဉ္းစားပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘာမွကို မစဉ္းစားတတ္ပါ။ ဆက္ၿပီး အခ်ိန္ယူ စဉ္းစားမယ္ ဆုိလွ်င္လည္း ေခါင္းက မီးခိုးေတြ အူလာဦးေတာ့ ဘာမွ် ထြက္လာမည္ မထင္ပါ။

ေနာက္ေတာ့ ဆရာက စဉ္းစားစရာ အခ်က္တစ္ခုကို ေပးပါသည္။

"ဆရာ စဉ္းစားမိတာက ဒီလိုကြ။ နာမည္ကို အျပည့္မေခၚေတာ့ဘဲ အဲဒီလုိ အတိုခ်ံဳးၿပီး ေခၚတာဟာ အေတာ္ေလးရင္းႏွီးလာၾကမွ ေခၚေလ့ရွိတာ မဟုတ္လား။ ဥပမာကြာ ဆရာေတာ္ ဦးကဝိႏၵဆုိပါေတာ့။ ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ ရင္းႏွီးလာရင္ "ဦးကဝိန္" လို႔ပဲ ေခၚတတ္ၾကတယ္။

ဒီေတာ့ မြန္လူမ်ိဳးေတြဟာ ျမေစတီေက်ာက္စာထက္ေတာင္ ေစာေသးတဲ့ ဒီေရႊစည္းခံုေက်ာက္စာကို ေရးထိုးခ်ိန္မွာ ညီေတာ္အာနႏၵာနဲ႔ အေတာ့္ကို ရင္းႏွီးေနၿပီလို႔ မယူဆသင့္ဘူးလား၊ ေနာက္ၿပီး ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳတဲ့ အသံကေလးေရာ မပါဘူးလား၊ မြန္လူမ်ိဳးေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာကိုေရာ ရွင္အာနႏၵာစတဲ့ ဗုဒၶဝင္ဇာတ္ေကာင္ေတြ အေၾကာင္းကိုေရာ ၾကားနာေျပာဆုိမႈ အေတာ္ႀကီးကို မ်ားေနၿပီလို႔ ဆုိႏိုင္စရာ မရွိဘူးလား"

ကၽြန္ေတာ္ တကယ့္ကို လန္႔သြားတာပါ။ လန္႔ေလာက္သည့္ အေတြးအျမင္ မဟုတ္ေပဘူးလား။ ဒီလုိ စံုေထာက္ေမာင္စံရွား လုပ္နည္းမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ေယာင္လုိ႔ေတာင္ မေတြးခဲ့မိဖူးပါ။ ဆရာက ဆက္ၿပီး ေျပာပါေသးသည္။

"ဒါက ဆရာေတြးမိတာကို ေျပာလုိက္တာေနာ္။ အခိုင္အမာေတာ့လည္း မယူလုိက္နဲ႔ဦး။ ဆရာေတြးသလုိ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္မွာေပါ့။ မင္းတို႔ ဆက္ၿပီး စဉ္းစားၾကည့္ဖုိ႔ ေျပာလုိက္တာ"

ဒါကေတာ့ ဆရာ့ထံုးစံပါပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ ေလွနံဓားထစ္ မွတ္ခ်က္မ်ိဳး ဆုိေလ့မရွိပါ။ ဆရာ စာသင္ၾကားပံုမွာ တပည့္မ်ားအား စာေပသင္ၾကားေပးေနသည္ႏွင့္ မတူဘဲ (တကၠသိုလ္အဆင့္ျမင့္သည့္အတုိင္း) တပည့္မ်ားေရွ႕တြင္ သုေတသနစာတမ္းတစ္ေစာင္ကို ဖတ္ေနသည္ႏွင့္ပင္ တူေနေသးေတာ့သည္ဟုပင္ ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေအာက္ေမ့မိပါသည္။

"ရွင္အာနႏၵာ" ကို "အာနန္" ဟု ေခၚလိုက္ပံုကေလးမွ အစျပဳၿပီး သမိုင္းေကာက္ခ်က္ႀကီးတစ္ခုထိေအာင္ ဆြဲယူသံုးသပ္လုိက္ပံုကို ကၽြန္ေတာ္ ယခုထက္တုိင္ မေမ့ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေလ့လာမႈဆုိသည္မွာ ဤသို႔ပါတကားဟူေသာ အသိကေလးလည္း ဝင္းခနဲေပၚလာခဲ့ရပါသည္။ ...

***

Sunday, May 8, 2011

အညာ၊ အေမ၊ စာေပ နဲ႔ လူႀကီးဆရာ

* ခင္ခင္ထူး

ေကာင္းပါသည္။ ႀကိဳက္ပါသည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ အညာအေၾကာင္းအရာမ်ား အလြန္ ထိရွသည္ဟု ခံစားပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ အဲဒီနယ္နဲ႔ ရင္းႏွီးထဲဝင္ ပတ္သတ္ခဲ့သူျဖစ္ေသာအခါ နားေထာင္သူသက္သက္အျဖစ္ထက္ ပိုေသာ ခံစားမႈေတြ ရရွိသည္ဟု ယူဆမိ။

သို႔ေသာ္ စာေရးဆရာမ်ားအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးျပက္လံုးထုတ္ျခင္းကို ခံစား၍မရပါ။ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းမ်ား ေျပာဆုိျခင္းသည္ တေယာက္ခ်င္းစီ၏ လြတ္လပ္ခြင့္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ joke လုပ္ေျပာလြန္းလာေသာအခါ အီလွၿပီ။ ထုိ႔ျပင္ လက္ခုပ္သံကို ထုိနည္းျဖင့္ယူရသည္ဟူေသာ ပံုေသနည္းမ်ား ျဖစ္ေနသလားဟု သံသယဝင္လာမိ။

(စာႂကြင္း။ လူ႐ႊင္ေတာ္မ်ား ျပက္လံုးထုတ္ျခင္း ႏွင့္ ကာတြန္းမ်ားက သေရာ္ျခင္းကိုေတာင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေအာင့္သက္ ခံစားမရျဖစ္မိ။ သို႔ေသာ္ ထုိနယ္ပယ္ႏွစ္ခုက သူတို႔အလုပ္ သူတုိ႔လုပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ စာေရးဆရာမ်ားက ႏိုင္ငံေရးကိစၥ လူရႊင္ေတာ္လို သေရာ္သည္အား ခံစား၍ မရ။ တျခားနည္းအားျဖင့္ ပရိသတ္ကို မက္ေဆ့ဂ်္ေပးလို႔မရဘူးလား။ တျခားတင္ျပပံုနည္းလမ္း ရွာေစခ်င္မိ။)

ထူးျခားသည္မွာ ဆရာမ စကားေတြကေန အညာကအသံကို ၾကားရျခင္းျဖစ္သည္။ ဥပမာ - ကဲ့ရီ ခံရမယ္။ (ေနာက္ထပ္ ရွိေသးေသာ္လည္း ခ်ေရးမလာခဲ့ရလို႔ ေမ့သြားၿပီ)

* ခ်စ္စံဝင္း

မိဘေမတၱာ၊ အေမ့ေမတၱာ ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ေခါင္းစဉ္ျဖစ္၍ ေဝဖန္ရန္ အလြန္တရာမွ တြန္႔ဆုတ္စရာျဖစ္ေသာ္လည္း၊ တကယ္တမ္းက် တြန္႔ဆုတ္မေနေသာေၾကာင့္ အလြန္တရာမက အလြန္တရာ့ငါးဆယ္ေလာက္ပင္ ေဝဖန္ခ်င္မိ။

ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာစဉ္းစားၾကည့္ေတာ့ ေဝဖန္ခ်င္တာမဟုတ္ဘဲ ဆရာခ်စ္စံဝင္းကို ေမးခြန္းေတြသာ ထုတ္ခ်င္တာျဖစ္ေနျပန္သည္။

၁) အဲဒီေခါင္းစဉ္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေဟာေျပာမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရြးတဲ့အခါ ပရိသတ္ကို ဘယ္လို role အေနျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္သတ္မွတ္၍ ေ႐ြးခဲ့ပါသလဲ။

၂) မိဘေမတၱာ (အေမ့ေမတၱာ) နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ေဖာ္ညႊန္းတင္စားခ်က္တခ်ိဳ႕ကို ဆရာ တကယ္ အသဲစြဲယံုၾကည္ပါသလား။

၃) တကယ့္အျဖစ္အပ်က္တခ်ိဳ႕ကို ထားလုိက္ဦး။ မိဘေမတၱာကို ၫႊန္းဆိုေျပာျပတဲ့အခါ reality မဟုတ္တဲ့စကား (ဥပမာ - မဟာသမုဒၵရာနဲ႔ ယွဉ္ရင္၊ ျမင္းမိုရ္ေတာင္နဲ႔ယွဉ္ရင္၊ ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းအထုရွိတဲ့ မဟာပထဝီေျမႀကီးနဲ႔ ယွဉ္ရင္၊ မဟာစၾကဝဠာနဲ႔ ယွဉ္ရင္၊ ေရတစ္စက္စာ၊ ေပါက္သစ္စ ႏြားဦးခ်ိဳ၊ ျမဴမႈံပမာ၊ အပ္နဖားေပါက္) စတာေတြက နားေထာင္သူေတြရဲ႕စိတ္ထဲ အဲဒီ ေမတၱာတရားကို ပိုမိုၾကည္ညိဳ ေပ်ာင္းတိမ္းၫႊတ္ႏူးသြားေစလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါသလား။

(တကိုယ္ေရအျမင္ေျပာရရင္ ဆရာခ်စ္စံဝင္း ေျပာေနတာနားေထာင္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ၁၀ တန္းတုန္းက အဂၤလိပ္စာမွာ သင္ရတဲ့ the 4 young men လား၊ ေခါင္းစဉ္ေမ့ေနၿပီ။ လာလည္တဲ့ တရြာသားကို လူလည္လူငယ္ေလးေယာက္က ယံုတမ္းစကားေျပာတဲ့ ပံုျပင္ပဲ တခ်ိန္လံုး သတိရေနမိတယ္။

အေၾကာင္းအရာရင္းက ဘယ္လုိေကာင္းေကာင္း ဖြင့္ဆုိခ်က္က အရာမဟုတ္တဲ့အခါ မူရင္းေကာင္းၿပီးသားႀကီး တန္ဖိုးေတာင္က်တယ္လုိ႔ ျမင္မိ။)

၄) ဆရာေဟာေျပာတာကို နားေထာင္ေနတဲ့ပရိသတ္ကို ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ။ (အေမ ေခါင္းစဉ္ေအာက္မွာ ဆရာေရြးခ်ယ္ေျပာသြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကား အလြန္ပင္ ထင္မွတ္မထားသျဖင့္ အလြန္ပင္ အံ့ၾသမိ။)

ႀကံဖန္အေကာင္းျမင္တတ္သူဟု လူထင္မခံခ်င္လွေသာ္လည္း ဆရာလက္ရွိ လုပ္ေနရတဲ့ လုပ္ရပ္နဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ စကားခ်ပ္လို ထည့္ေျပာသြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာအတြက္ေတာ့ ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ လက္ရွိအေျခအေန အေနအထား ကံပစ္ခ်ရာ ဘာပဲေျပာေျပာ လတ္တေလာ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးတဲ့ အေဖတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတဲ့အခါ... ဆုိတာကို ျမင္ခြင့္ရလုိက္တဲ့အတြက္နဲ႔တင္ ဆရာ့မိဘေမတၱာကို ယံုတမ္းျဖစ္ေအာင္ ေျပာသြားေသာ စကားမ်ားအား ေခ်လိုက္ပါသည္။

* ေဖျမင့္

စတက္လာခ်င္းမွာပဲ "ဒါမ်ိဳးေျပာရင္ သိပ္သေဘာက်ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာဘူး။" ဆုိတာမ်ိဳးက စလာတဲ့အတြက္နဲ႔တင္ ေတာ္ေတာ္ ေက်နပ္သြားတယ္။ (စာေရးဆရာက စင္ေပၚမွာ ပရိသတ္ပြဲက်ေအာင္ တမင္တကာ လုပ္ျပစရာ အေၾကာင္းမွ မရွိတာ)။ အထူးေျပာစရာမရွိပါ။ ႀကိဳက္ပါသည္။

* ဦးေအာင္သင္း

အလြန္ေကာင္းပါသည္။ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ man of the literature talk.

ငါ ဆရာလုပ္တာ မင္းတို႔ သည္းခံ လုိ႔ တခ်ိန္လံုးေျပာေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ ဆရာလုပ္တာ ပါတယ္လုိ႔ မထင္ရ။

ျပန္ေရးျပစရာ ႐ုတ္တရက္မေတြ႕ႏိုင္ပါ။ ေရးလည္းမေနေတာ့ပါ။ စာရွည္ေနမည္။

အသက္ ၈၅ ႏွစ္မွာ အေတြ႕အႀကံဳအရေရာ ဉာဏ္ပညာအရပါ ေျပာစရာ မ်ား၊ မ်ားသမွ်ကိုလည္း ေျပာခဲ့ေပမယ့္ ေျပာေနတဲ့စကားက ဘယ္ထိဆက္ေရာက္ေရာက္ အဆံုးမွာ မူရင္းေနရာကို ျပန္ေရာက္ေအာင္ ေကာက္ႏိုင္တာ အေတာ္ထူးတဲ့ ကုသိုလ္လို႔ ထင္မိပါသည္။

ကြန္ျမဴနစ္သင္တန္းက တခုေသာ အေၾကာင္းအရာကို ေျပာမယ့္အလုပ္မွာ "ငါ ျမင္တာ ငါေျပာတာေနာ္။ မင္းတို႔ ယူခ်င္မွယူ" ဆုိတာၾကားေတာ့ အားရမိ။ ဆရာေရးဖူးတဲ့ မဟာဝိဇၨာတန္းတက္တုန္း ေက်ာက္စာသင္ေတာ့ "အာနန္" ဆုိတဲ့စကားလံုးနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ ဆရာမင္းသုဝဏ္ ဘယ္လုိေကာက္ခ်က္ဆြဲျပခဲ့၊ ဘယ္လိုလမ္းဖြင့္ေပးခဲ့ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို သတိရမိသည္။

***

ေဆြးေႏြးခန္းမွာလည္း ႏိုင္ငံျခားေရာက္မိဘမ်ား၊ ကေလးမ်ားနဲ႔ ျမန္မာစာ စကားကိစၥကို ေျပာသြားတဲ့ ဆရာ့သေဘာထားကိုလည္း ႀကိဳက္ပါသည္။ မွန္သည္။ ဒါသည္ သူတို႔ကိစၥ၊ သူတုိ႔ကိစၥကို ေဘးလူက ကိုယ့္အျမင္ကိုသာ ေျပာလုိ႔ရမည္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္က သူတို႔လက္ထဲမွာသာ ရွိသည္။

က်န္တဲ့ဆရာမ်ားနဲ႔ေျပာတာေတြကေတာ့ သိပ္စိတ္ထဲ မရွိလွပါ။

ဆရာမခင္ခင္ထူးနဲ႔ ေျပာၾကတဲ့ ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ားနဲ႔ ဝတ္စားဆင္ယဉ္မႈအေၾကာင္းမွာေတာ့... ဟိုတုန္းက ျမန္မာလူမႈအဖြဲ႕အစည္းမွာ မိန္းကေလးတေယာက္ ပြဲလမ္းသဘင္သြားေတာ့မယ္ဆုိရင္ အိမ္က လူႀကီးသူမေတြက မိန္းကေလးရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယဉ္မႈကို ေျခဆံုးေခါင္းဆံုး အကဲခတ္ၿပီး စိတ္တုိင္းက်မွ အိမ္အျပင္ကို ေျခတလွမ္း လွမ္းလို႔ရတယ္။ ခုဒီေန႔ေခတ္ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ မိန္းကေလးေတြမွာေတာ့ အဲဒီလို "ဟဲ့" လုိ႔ ေျပာမယ့္သူ မရွိလုိ႔ပါ ဆုိတယ္။

ဆရာမေျပာသြားတာ ႀကိဳက္သည္လည္း မဟုတ္၊ မႀကိဳက္သည္လည္းမဟုတ္။ ဆရာမကိုယ္၌ကလည္း (ရည္ရြယ္၍လား၊ မရည္ရြယ္ဘဲလားမသိ) အဲဒီကိစၥကို ေကာင္းသည္ ဆုိးသည္ဟု ေျပာသြားတာ မဟုတ္။
(သူက ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို မွတ္ခ်က္ျပဳေပးသြားတာ မဟုတ္ဘဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတယ္ဆုိတဲ့ အက်ိဳးအေၾကာင္းသက္သက္ေလာက္သာ ျပဆိုသြားတာျဖစ္ေတာ့ ေစာဒကတက္စရာ မရွိလွ)။

(အဲဒီေနရာမွာ ေကာင္းသည္ ဆုိးသည္ ဆုိတာထက္ ေတြးမိတာတစ္ခုက) ျမန္မာလူမႈအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အေျခခံသေဘာကိုက တေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ေရွ႕တန္းတင္ အေရးေပးထားတာမဟုတ္ဘူး ဆုိတာပဲ။ အစုအဖြဲ႕တစ္ခုရဲ႕ သေဘာက် ေက်နပ္မႈစံနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ အဲဒီအစုအဖြဲ႕ရဲ႕ ၾသဇာခံေတြက (အဲဒီစံက အဓိပၸါယ္ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ အဲဒီစံကို ေက်နပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မနပ္သည္ျဖစ္ေစ) ေနျပရတယ္ ဆုိတာပဲ။

ျမန္မာျပည္ဟာ တကယ္ပဲ ကၽြဲေပ်ာက္လို႔ ႏြားရွာေနၾကတာလား ဆုိတာ အဲဒီ ဆရာမ ခင္ခင္ထူးရဲ႕စကားကေန ဆက္ေတြးမိေစတယ္။

***
ကိုယ္ပိုင္အျမင္ျဖစ္၍ တျခားလူႏွင့္ တူရန္လိုသည္ဟု မထင္ပါ။ တူလို႔လည္း ဘယ္သူမွ အက်ိဳးရွိမျဖစ္၊ မတူလို႔လည္း ဘယ္သူမွ အက်ိဳးမရွိမျဖစ္။ ကုိယ့္အျမင္ကိုယ္ေျပာႏိုင္ခြင့္ ႏွင့္ ေျပာပိုင္ခြင့္သည္သာ အဓိကဟု ယူဆသည္။

***

Thursday, May 5, 2011

အကန္႔အသတ္မ်ား



ဒီလုိပဲ လူတုိင္းရဲ႕ ဘဝမွာ...


အျဖစ္အပ်က္ေတြက က်န္ခဲ့တာေတြ ႐ွိမယ္၊ ခ်န္ခဲ့တာေတြ ႐ွိမယ္။
သံေယာဇဉ္ေတြကေတာ့ ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္လာတတ္တယ္။
ဖံုးကြယ္ထားစရာလည္း မလုိပါဘူး။ ဒါဟာ လတ္တေလာထားတဲ့ ေစာင့္သိ၊ ေစာင့္စည္းျခင္းနဲ႔ မဆိုင္လို႔ပါ။

အတိတ္ရဲ႕ အမွတ္တရဆိုတာေတြကျဖစ္တဲ့ သံေယာဇဉ္နဲ႔ လက္႐ွိေစာင့္စည္းရမယ့္ စည္းဆိုတာ လက္ဖမိုးနဲ႔ လက္ဖဝါးလို၊ ေခါင္းနဲ႔ ပန္းလို ေက်ာခ်င္းကပ္ေနတာေတြ မဟုတ္ဘူးကြယ့္။ တစ္ခုကို ေဖာ္ျပႏုိင္ဖို႔ တစ္ခုကို ေမွာက္ထားစရာမလုိဘူး။ တစ္ခုကို ဖံုးကြယ္ထားမွ တစ္ခုကို လွစ္ဟျပဖို႔ အဆင္ေျပတာ မဟုတ္ဘူး။

ေမ့စရာမဟုတ္တဲ့အရာေတြကို ေမ့မယ့္သူမဟုတ္ရင္၊ ေစာင့္စရာ စည္းမွန္သမွ်ကို ေစာင့္စည္းဖို႔လည္း ဝန္ေလးမွာမဟုတ္ဘူး။ ေမ့လြယ္ေပ်ာက္လြယ္တဲ့သူမွသာ ေစာင့္စည္းႏိုင္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရင္ေတာ့ မွားလိမ့္မယ္။

ကိုယ္ကေတာ့ သိမ္းဆည္းစရာမွန္သမွ်ကို သူ႕အကန္႔နဲ႔သူ သူ႕အကြက္နဲ႔သူ မေရာေႏွာဘဲ ထားဖို႔ တတ္ႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ဘဝက ပ်ားအံုတစ္ခုလို၊ ေရခဲခြက္တစ္ခုလိုပါပဲ။

=)


(5th Feb 2011)

Thursday, April 21, 2011

Daze

မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ စိတ္ေနသေဘာထား ေကာင္းမြန္သေလာက္၊ ဘာသာတရားလုပ္ဖို႔ မေမ့တတ္သေလာက္၊ အယံုလြယ္ရင္၊ အားနာတတ္ရင္၊ (မလိုတဲ့ေနရာေတြမွာ) သေဘာေကာင္းၿပီး လိုက္လုိက္ေရာေရာ ႐ွိတတ္ရင္၊ အေတြ႕အႀကံဳနည္းပါးရင္၊ မိဘနဲ႔တုန္းက ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိေနခဲ့ရလြန္းရင္၊ ကံမေပးတဲ့ အေျခအေနတစ္ခုမွာ (သူ႕ စိတ္ရင္းက မရည္ရြယ္သည့္တိုင္ေအာင္) သူတပါးကိုေရာ၊ သူ႕ကိုယ္သူေရာ ထိခိုက္ေစတတ္တယ္။

Wednesday, April 13, 2011

Birthday Wish, from Bottom of My Heart!


ေမြးေန႔မွသည္...
ေကာင္းေသာ လိုအင္ဆႏၵမွန္သမွ် ျပည့္ဝႏိုင္ခြင့္ရွိေသာသူ
ထို႔ထက္ပို၍ ...
အလိုဆႏၵ နည္းပါး ေရာင့္ရဲႏိုင္ေသာသူ


ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္ ဝန္းရံျခင္းခံရေသာသူ
ထို႔ထက္ပို၍ ...
သူတပါးကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာထားႏိုင္ေသာသူ


ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းမွာ ႐ွင္သန္ေနထိုင္ခြင့္ရေသာသူ
ထို႔ထက္ပို၍ ...
႐ွင္သန္ေနထိုင္ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ား ေဆာင္ၾကဉ္းႏိုင္ေသာသူ


အေႏွာင့္အယွက္ ရန္ဟူသမွ် ဖယ္ရွားေအာင္ျမင္ႏိုင္ေသာသူ
ထို႔ထက္ပို၍ ...
ေမတၱာျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေသာသူ


ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ ကင္းေဝးႏိုင္ေသာသူ
ထို႔ထက္ပို၍ ...
ဆင္းရဲမႈအေပါင္းကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံ ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေသာသူ


သူတကာထက္ ေကာင္းမြန္ သာလြန္ေသာ ဘဝမ်ားျဖင့္ သံသရာကို ကူးျဖတ္ႏိုင္ေသာသူ
ထို႔ထက္ပို၍ ...
အေကာင္းမြန္ဆံုး အၿငိမ္းခ်မ္းဆံုး အျမင့္ျမတ္ဆံုး ခရီးဆံုးပန္းတိုင္ကို ဘဝတိုတိုျဖင့္ ေရာက္႐ွိႏိုင္ေသာသူ ျဖစ္ပါေစ။


ထို႔ထက္ပို၍ ... ကိုယ့္ ေမတၱာတရားေတြနဲ႔ အတူတူ
ထို႔ထက္ပို၍ ...
ဘဝဆက္တိုင္း ဆက္တုိင္း

Myat

Sunday, April 10, 2011

All about him...

တခါတခါ ေပၚလာတတ္တဲ့ ဘယ္ဘက္ပါးက ပါးခ်ိဳင့္ရာ ခပ္ေရးေရးကေလးကို ႀကိဳက္တယ္။

လူႀကံဳရွိတယ္ ဘာမွာမလဲ ေမးတဲ့အခါ မွာမယ့္ဟာကို ဘယ္ေတာ့မွ အရင္မေျပာဘဲ "စင္ကာပူသူ ေတာင့္ေတာင့္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ေခ်ာေခ်ာလွလွေလးတစ္ေယာက္ေလာက္ မွာခ်င္တယ္။ ပိန္လွီပိန္လွပ္မလုိခ်င္ဘူး" လုိ႔ ေျပာေလ့ရွိတာကိုလည္း ႀကိဳက္တယ္။

ဘာမွ အဆက္အစပ္မရွိဘဲ "(ေဟာလိဝုဒ္ မင္းသမီးတစ္ေယာက္ကို) သိပ္ႀကိဳက္ေနလို႔ ကယ္ပါဦး" လို႔ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ထေျပာတတ္တာကို (စိတ္နာေနတဲ့ၾကားက) ႀကိဳက္တယ္။ (နာမည္ထည့္မေရးဘူး။ စိတ္နာလြန္းလို႔)

သူႀကိဳက္တဲ့ မင္းသမီးေတြကို ေဝဖန္မိတဲ့အခါ "ေအးေပါ့ မင္းလို ပိန္ပိန္ပါးပါးကေတာ့ သူတို႔ကို မနာလို ျဖစ္ေနမွာေပါ့" လို႔ မခံခ်င္ေအာင္ ျပန္ေျပာတတ္တာကို
(စိတ္နာေနတဲ့ၾကားက) ႀကိဳက္တယ္။

"လူႀကံဳထည့္ေပးလိုက္တာ ေကာင္မေလးေခ်ာေခ်ာဆုိ အျပင္မွာ ဒိတ္ၿပီး ေကာ္ဖီတုိက္လိုက္မယ္" လို႔ ေျပာတတ္တာကိုလည္း ႀကိဳက္တယ္။

မွာတုန္းက အသည္းအသန္မွာလို႔ ထည့္ေပးလိုက္တဲ့ပစၥည္း ခ်က္ခ်င္းသြားမယူေသးဘဲ လွမ္းေျပာတဲ့အခါ ႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတတ္တာကို (ေဒါသထြက္ေနတဲ့ၾကားက) ႀကိဳက္တယ္။

မွာတာေတြ မ်ားေနတဲ့အခါ "ခုတေလာ မင္း အေတာ္ျဖဳန္းတီးေနပါလား" လုိ႔ စိတ္ထဲက မပါဘဲ လွမ္းေျပာရတာကုိ ႀကိဳက္တယ္။

စိုက္ဝယ္ေပးထားတဲ့ ပစၥည္းေတြအတြက္ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္း ထုတ္ေပးတဲ့အခါ "ဟမ္ အဲေလာက္ေတာင္မွ မ်ားလား၊ ျပန္ မဆပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ လူကို ယူပါ၊ အသည္းကို ခ်မ္းသာေပးပါ" လုိ႔ ျပန္ေျပာတတ္တာကို ႀကိဳက္တယ္။
(ေယာက္်ားေလးေတြ အဲဒီစကား ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ေျပာၾကတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ အသိေတြထဲမွာလည္း ႀကံဳဖူးတယ္)

အဲဒီအခါ "အသည္းကမွ ဒုတ္ထိုးလုပ္စားလုိ႔ ရဦးမယ္။ လူ ဘာလုပ္ရမလဲ" လို႔ ျပန္ေျပာရတာ ႀကိဳက္တယ္။

မွာတဲ့ ပစၥည္းရဲ႕ တန္ဖိုးထက္ပိုၿပီး ေငြျပန္ရွင္းေပးတတ္တာကို ႀကိဳက္တယ္။

"ေဟ့ မင့္သူငယ္ခ်င္းက လာေျပာေနတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကဆို မိန္းကေလးလိုပဲ သိပ္ စိတ္ဆိုးတတ္တယ္ တဲ့" လို႔ စေပးၿပီး၊ "မဟာေယာက္်ားသားဝါဒီကြ" လို႔ ျပန္ေအာ္တတ္တာကုိ နားေထာင္ရတာ ႀကိဳက္တယ္။

တခ်ိဳ႕ အင္းဆက္ေတြကုိ ကိုယ္ေၾကာက္တယ္လို႔ ထင္ၿပီး ဟာသ လုပ္ခ်င္ေနတတ္တာကို ႀကိဳက္တယ္။ (အမွန္ေတာ့ ဒီေလာက္လည္း မေၾကာက္တတ္ပါဘူး။ အေကာင္ပေလာင္ေတြကို စိတ္႐ႈပ္တာ)

တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြ သူ ေမးလို႔ မသိတဲ့အခါ "ဟမ္ မင္း ခုလို ႏိုင္ငံျခားသြားအလုပ္လုပ္ေနတာ ပိုက္ဆံကလြဲလို႔ ဘာေတြမ်ား အသိပညာဗဟုသုတေတြ ပိုရလာသလဲ" လုိ႔ တုိက္႐ိုက္ထိမယ့္ စကားမ်ိဳး ေျပာတတ္တာကို
(စိတ္နာေနတဲ့ၾကားက) ႀကိဳက္တယ္။

ဒါမွမဟုတ္ သူခိုင္းတာေတြ တလြဲ လုပ္မိတဲ့အခါ "အဲဒါ ဘာမ်ားခက္လို႔လဲ အင္ျဂင္နယာမႀကီးရဲ႕" လုိ႔ အေငၚတူးတဲ့ေလသံနဲ႔ ေျပာခံရတာကို (စိတ္နာေနတဲ့ၾကားက) ႀကိဳက္တယ္။

ဘာကိစၥျဖစ္ျဖစ္ ေမးမိတဲ့အခါ "ေျပာတာ ေသခ်ာနားေထာင္
တခုခ်င္း ျပန္မေမးနဲ႔၊ ၿပီးရင္ ကိုယ့္ဘာသာ ရေအာင္လုပ္" လုိ႔ ေျပာတတ္တာကို (အျမင္ကတ္တဲ့ၾကားက) ႀကိဳက္တယ္။

ဒီမွာေရာက္ေနတဲ့ ကိုယ္နဲ႔လည္းသိတဲ့ သူ႕ငယ္သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕အေၾကာင္း သတိတရ ေမးေလ့ရွိတတ္တာကို ႀကိဳက္တယ္။

"ခုတေလာ အိပ္ေရးေတြပ်က္တယ္၊ body weight လည္း က်တယ္၊ သိပ္လည္း ေနမေကာင္းဘူး" လို႔ သတင္းေၾကညာတဲ့ေလသံနဲ႔ လွမ္းေျပာျပတတ္တာကုိ ႀကိဳက္တယ္။

ဂ်ဴး စာအုပ္
အသစ္၊ ဟုတ္လား၊ ဖတ္မေနပါနဲ႔ကြာ၊ မင္း သူ႕ေနရာဝင္ယူလုိ႔ ရေနပါၿပီ လို႔ သိသိသာသာ ေလွာင္ေျပာင္ခ်င္တာကို (စိတ္နာေနတဲ့ၾကားက) ႀကိဳက္တယ္။

စာအုပ္တစ္ခုခုကို ၫႊန္းၿပီး ဖတ္ၾကည့္ပါလား ေျပာတဲ့အခါ "အခ်စ္အေၾကာင္းမို႔လား၊ ေတာ္ပါ၊ အခ်စ္ဆိုရင္ ေၾကာက္လြန္းလို႔ဘာာာာ" လုိ႔ ေျပာတတ္တာကို ႀကိဳက္တယ္။

တခါတရံ စိတ္ဆိုးစရာ လုပ္မိတဲ့အခါ သူ႕ဘာသာ မေခၚႏိုင္ မေျပာႏုိင္ျဖစ္ၿပီး ျပန္ေခၚခ်င္တဲ့အခ်ိန္က်မွ
သူ႕ဘာသာ လာေခၚတတ္တာကိုလည္း ႀကိဳက္တယ္။

ကိုယ့္ကုိ သူ႕ဘာသာ block လုပ္၊ သူ႕ဘာသာ စိတ္ေျပတဲ့အခါ ျပန္ဖြင့္ၿပီး၊ မေတြ႕တာေတာင္ ၾကာၿပီ လို႔ ခပ္တည္တည္ စေျပာတဲ့အခါ ေအး ဟုတ္တယ္ ကိုယ္ မင္းကို block လုပ္ထားတာလုိ႔ ျပန္ေျပာရတာ ႀကိဳက္တယ္။

သူ မႀကိဳက္ဘူးဆုိတာ ေျပာထားရက္နဲ႔ "ခု ဘယ္မွာေရာက္ေနလဲ" ေမးရင္ "massage"၊ "ဘာလုပ္ေနလဲ" ေမးရင္ "အရက္ေသာက္ေနတယ္" လို႔ အ႐ြဲ႕တုိက္ ျပန္ေျဖတတ္တာကို
(အျမင္ကတ္တဲ့ၾကားက) ႀကိဳက္တယ္။

"အညာသူေတြနဲ႔ စကားမေျပာခ်င္ဘူး" လုိ႔ ေျပာတတ္တာကုိ ႀကိဳက္တယ္။

တခါတရံ စိတ္မတို တိုေအာင္ လိုက္စေနတတ္တာကို ႀကိဳက္တယ္။

သူ႕နာမည္ေရွ႕မွာ 'ေခြး' တပ္ေခၚရတာ ႀကိဳက္တယ္။

ေဒါသထြက္တုန္း ေရးလိုက္မိတဲ့ စာမွာ သူ႕နာမည္အစား 'Darling' လို႔ ျပန္ျပင္ၿပီး စာျပန္ေရး ဆက္စ ေနတတ္တာကို ႀကိဳက္တယ္။

သူ႕အလုပ္က တခ်ိဳ႕ ေအာင္ျမင္မႈေတြအေၾကာင္း "ဘယ္သူ႕မွ ျပန္မေျပာရဘူးေနာ္" လုိ႔ စကားခံၿပီး ကုိယ့္ကုိ လာအသိေပးတတ္တာကို ႀကိဳက္တယ္။ (အဲဒါ အေပးအယူေတြပါမွန္း သိေနေပမယ့္...)

***
တခါတရံမွာ
(အေသးအဖြဲေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္) သူ႕အတြက္ လုပ္ေပးႏိုင္ေနတာကို ႀကိဳက္တယ္။

တခါတရံမွာ (မျဖစ္စေလာက္ အတုိင္းအတာေလးပဲျဖစ္ျဖစ္) သူ လုိအပ္တာ ခံရၿပီး သူ႕အတြက္ အသံုးဝင္ေနတာကို ႀကိဳက္တယ္။

ေရခ်မ္းကပ္တဲ့အခါ သူ႕စိတ္ႏွလံုးထဲ အဲဒီလို ၾကည္လင္ခ်မ္းေျမ့ေနပါေစ လုိ႔ အာ႐ံုျပဳေပးရတာကို ႀကိဳက္တယ္။

အရာအေတာ္မ်ားမ်ား အသိေပးေနက် သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္က "ဟုိကေန တခုခု ဆိုတာနဲ႔ ဒီဘက္မွာ ပ်ာေနၿပီ" လုိ႔ ေျပာၿပီး အျမင္ကတ္ခံေနရတာကို ႀကိဳက္တယ္။

***
ေျပာလိုက္တဲ့အထဲ စကားလံုးအတြဲဆန္းတခုခု အမွတ္တမဲ့ပါသြားရင္ modify ျပန္လုပ္ၿပီး "သမီးေလးဆိုရင္ အဲဒီနာမည္ေပးမယ္" လုိ႔ သူ႕ဘာသာ တေယာက္တည္းေျပာသလို ေျပာဖူးတာကို ႀကိဳက္တယ္။

ဖတ္ထားတယ္ ဝန္မခံဘဲ "မင္း ကိုကိုေတြ ကက္ကက္ေတြနဲ႔လည္း ေတြ႕ေနဦးမယ္" လုိ႔ ေျပာဖူးတာကုိ ႀကိဳက္တယ္။

***
(အစဟာ ဘယ္လုိျဖစ္ျဖစ္၊ အလယ္မွာ ဘာေတြႀကံဳႀကံဳ၊ အဆံုး ဘယ္လုိသတ္သတ္) ေတြ႕ခဲ့ရတာကို ႀကိဳက္တယ္။

***
ေပါက္ က ႀကိဳက္ ဆုိတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ တဂ္လို႔ ေရးလိုက္ေပမယ့္၊ စကားလံုးက တိမ္လို႔ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြမွာ ထည့္ေရးရတဲ့ "
ႀကိဳက္တယ္" ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကိုေတာ့ မႀကိဳက္ဘူး။

ေန႔စဉ္အလုပ္ေတြက အႀကိဳက္ကို ေရးခိုင္းတာမွန္း သိေပမယ့္ ပိုက္ဆံရတဲ့အလုပ္ကလြဲလို႔ ေဝယ်ာဝစၥေတြ ကိုယ့္ဘာကိုယ္ လုပ္ေနရတဲ့ အျဖစ္ကို မႀကိဳက္ႏိုင္ေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းေတြက် ေရးလို႔ မရဘူး။ မႀကိဳက္တာေတြကို ႏွစ္ခ်ီလုပ္ၿပီး ေနႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ဘာသာေတာ့ ႀကိဳက္တယ္။


***
ျဖည့္စြက္ (11.4.11, 11:40 AM)

အလုပ္မရခင္က ဒီကို ခဏ ႂကြလာတဲ့ ဆရာေတာ္တပါးဆီ သြားဖူးျဖစ္မယ္ ေျပာမိေတာ့ "အဲဒီဆရာေတာ္ကို ကိုယ္ေတာ့ မယံုဘူး။ ဒါေပမဲ့ မင္း ယံုရင္ သြားပါ။ ယံုၾကည္မႈဆိုတာ ခြန္အားတမ်ိဳး ေမာင္းႏွင္အားတမ်ိဳးပဲ"
လုိ႔ ေျပာဖူးတာလည္း ႀကိဳက္တယ္။

ကိုယ္ ႀကိဳက္လို႔ သယ္လာတဲ့ သုတၱန္တစ္ခု အနက္ဖြင့္တဲ့ စာအုပ္အေၾကာင္း ေျပာမိတဲ့အခါ "အဲဒါ သူ(စာေရးဆရာ) ထင္ရာ ျမင္ရာေတြ စြတ္ေရးထားတာ" လုိ႔ ေျပာဖူးတာလည္း ႀကိဳက္တယ္။

ဒီေရာက္ၿပီး အလုပ္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မရလို႔ သိပ္ဝမ္းနည္းေနခဲ့တဲ့ တခ်ိန္တုန္းက ဖုန္းထဲကေန ကိုယ့္နာမည္အလိုက္အတိုင္း ေလခၽြန္ျပခဲ့ဖူးတာကုိလည္း ႀကိဳက္တယ္။

***

Wednesday, April 6, 2011

၃၁ ေကာင္းကင္

၃၁ ေကာင္းကင္

၃၁ ဘံုက လူငယ္တစ္ေယာက္
၃၁ ႏွစ္သား အေရာက္မွာ
ခပ္ေျမာက္ေျမာက္ ဘဝင္ႏွလံုးနဲ႔
မိုးေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္

စကားလံုးေတြမ်ား႐ွိသလား

ပစ္ခ်လိုက္စမ္းပါ
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ စကားခ်င္းစစ္ထုိးရေအာင္လို႔

႐ံႈးတဲ့သူ ခပ္တိုးတိုးရယ္ေၾကးဆုိေတာ့
မိုးေကာင္းကင္တုန္ခိုက္
ႏွလံုးသားေတြ အခိုင္လုိက္ၿဖိဳခ်
ရင္ထဲ ေတာက္ေလွ်ာက္က်အလာ

ကၽြန္ေတာ့မွာ ရယ္လိုက္ရတာ
(ခပ္တိုးတိုးပါပဲဗ်ာ)

***
နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ စာသားလြဲတာ ႐ွိခ်င္႐ွိလိမ့္မယ္။

ထူးအိမ္သင္ ၃၁ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ အမွတ္တရ one man show အေၾကာင္းေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္က ကဗ်ာ။ အဲဒီကဗ်ာကို ဘယ္သူေရးမွန္းလည္း မသိ။ အဓိပၸါယ္ကလည္း ဘာေျပာခ်င္မွန္းကို မသိတာ။

ဒါေပမဲ့ အဖြင့္စာသားေလး "၃၁ ဘံုက လူငယ္တစ္ေယာက္ ၃၁ ႏွစ္သား အေရာက္မွာ" ဆုိတာကိုေတာ့ အေတာ္ သေဘာက်မိတယ္။ ရနံ႔သစ္က ေဆာင္းပါးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါးမွာကိုက ေဆာင္းပါး႐ွင္နာမည္ မပါဘူးလား မသိေတာ့ပါဘူး။

အဲဒီတုန္းက အသက္ ၁၃ ႏွစ္ေလာက္ဆိုေတာ့ ၃၁ ႏွစ္ဆုိတာ စိတ္ကူးနဲ႔ ေမွ်ာ္မွန္းၾကည့္လုိ႔ေတာင္ မရတဲ့ အ႐ြယ္၊ ကိုယ္နဲ႔ အေဝးႀကီးပါပဲေပါ့။ အသက္ ၃၁ ႏွစ္ဆုိတာ ၁၃ ႏွစ္ပဲ ႐ွိေသးတဲ့ ကိုယ္ေတြ ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္မလာဘဲေနမယ့္အ႐ြယ္မ်ိဳးေပါ့ေလ။ တသက္လံုး ၁၃ ႏွစ္ပဲ ျဖစ္သြားေတာ့မယ့္အတိုင္း။

ခု အသက္အ႐ြယ္မွာ ၄/၅၀ တန္းေတြကို ျမင္တဲ့အျမင္မ်ိဳး ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အသက္ ၅၀ ေလာက္ ေရာက္ေတာ့လည္း ခုလိုပဲ ၃၀ ေလာက္ကသာ အသက္ ၅၀ ကို ႀကီးလွၿပီထင္တာ။ တကယ္ေတာ့ ၅၀ ဆုိတာ အေတာ္ငယ္ပါေသးတယ္လို႔ ေတြးမိဦးမွာပဲ ထင္ပါရဲ႕။

အင္း အသက္ ၅၀ ထိ ေသခ်ာေပါက္ေနရေတာ့မယ့္ အတိုင္းပါလား။ ေရးေနရင္းနဲ႔ကိုပဲ ၅၀ ေလာက္ကေတာ့ ေသခ်ာေလာက္ပါတယ္လို႔ ေတြးေနေသးတယ္။

***
ျဖည့္စြက္

အမ်ားတကာလို ဘယ္အရြယ္မွာ ဘာျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ကို ထားလို႔၊ 31 ႏွစ္ဆိုတဲ့ အရြယ္ကိုေတာင္ ဘယ္ေတာ့မွ ကိုယ္ေရာက္မွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ေနခဲ့ေသးတယ္ဆုိေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့။ အရင္က မွန္းတာ မမွန္းတာထက္၊ ေလာေလာဆယ္ လုပ္ဦးမွလို႔ ေတြးထားတဲ့ထဲမွာ

၁) ႂကြားဖို႔လို႔ ဘြဲ႕တခုေလာက္ ထပ္ယူဦးမွ ဆုိတာ လြန္ခဲ့တဲ့ 1 ႏွစ္ခြဲေလာက္တည္းက စဉ္းစားထားတာ၊ ေဖာင္ျဖည့္ရမယ့္ကိစၥ ပ်င္းလို႔ website ထဲေတာင္ ေသခ်ာ ဝင္မၾကည့္ျဖစ္ဘူး။ ဝင္ၾကည့္လည္း ခဏနဲ႔ ျပန္ထြက္လာမိတယ္။ လိုတဲ့စာ႐ြက္စာတမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုေတာင္ အိမ္က လုိက္ယူထားေပးလို႔။ ကိုယ့္ဘာသာဆုိ ဘြဲ႕လက္မွတ္ေတာင္ ရွိေနမယ္ မထင္။ ေထာက္ခံစာနဲ႔တင္ ၿပီးသြားမွာပဲ။

ဒီတသက္ ကိုယ္စား ေဖာင္ျဖည့္ေပးမယ့္လူသာ မရွိရင္ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ကိစၥေတာင္ လုပ္လို႔ရေတာ့မယ္ မဟုတ္။

၂) ေနခဲ့ဖူးတဲ့ေနရာေတြကို ခဏျဖစ္ျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ျပန္မယ္။ အဲဒီေနရာေတြမွာ ေနခဲ့တုန္းက အမွတ္တရေနရာေတြကို ေရာက္ေအာင္ ျပန္သြားမယ္။ ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးတဲ့လမ္းေတြကို ျပန္ေလွ်ာက္ၾကည့္မယ္။ ျပန္ၾကည့္ျမင္ခ်င္ေသးတဲ့ အရာေတြကို ျပန္ၾကည့္ရမယ္။

တျခားဘယ္သူမွမရွိတဲ့ ႏိုင္ငံရပ္ျခားေနရာေတြကို အလည္သြားဖို႔ထက္၊ ေနခဲ့ဖူးတဲ့ ေနရာေတြဆီက သိခဲ့ဖူးသူေတြဆီ
ျပန္သြားမယ္။ သိခဲ့ဖူးတဲ့ လူႀကီးေတြ၊ ဆရာသမားေတြထဲက တခ်ိဳ႕ မရွိၾကေတာ့ဘူး။ ရွိတဲ့သူေတြ ရွိတုန္း၊ ကိုယ္လည္း ရွိေနတုန္းမွာ ျပန္သြားေတြ႕မယ္လို႔ ေတြးထားေပမယ့္၊ ေနာက္အပတ္ပဲ ဘယ္သူမွ အသိမရွိတဲ့ မေရာက္ဖူးေသးတဲ့ တေနရာကုိ သြားမယ္။

ေနရာေဟာင္းေတြဆီကို အေရာက္ျပန္သြားဖို႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ၾကာဦးမယ္ဆုိတာေတာ့ ကိုယ္တုိင္လည္း မသိႏိုင္ဘူး။

၃) ေဈးေရာင္းတဲ့စြမ္းရည္ ဒီေရာက္ၿပီးမွ ေမွးမိွန္မသြားေအာင္ လုပ္ခ်င္တယ္။
ဒါေပမဲ့ ေဈးေရာင္းမေနရတဲ့ ဘဝမွာ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ မသိဘူး။

ဘေလာ့ေရးၿပီးမွ "ေမာင္ႀကီးႏွမ က်ားကိုက္ရပါေစရဲ႕" ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ စကားလံုးမ်ိဳး ၿပံဳးထားတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ လြယ္လြယ္မွ ေျပာထြက္ႏိုင္ပါဦးမလား။ ျမန္မာျပည္ျပန္ေရာက္ရင္ ဒီတခါ ျပန္စမ္းၾကည့္ရမယ္။

***