ကိုယ့္ဘဝမွာ ေခ်ာ္သြားတဲ့ အရာေတြ ႐ွိပါတယ္။
ဥပမာ - သမိုင္းမွာ ဒတ္ခ်္ လို႔ ေတာက္ေလ်ာက္သင္လာခဲ့တာကို ဘာလု႔ိ ေသခ်ာသိေအာင္ မစဉ္းစားခဲ့ဖူးတာမ်ိဳး။ (ဒါက အေသးဆံုး အမႈကို ေျပာလုိက္တာ)
ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္က ေက်ာ္ပစ္ခဲ့တာလည္း ႐ွိတယ္။
အဲဒီထဲမွာ အထင္႐ွားဆံုးက ကဗ်ာ ေတြပါပဲ။
ကိုယ္က ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သတ္ရင္ အင္မတန္ ပါရမီနည္းတယ္ ဆိုရမယ္။
ဒါထက္ပိုၿပီး တေလွ်ာက္လံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အႏုပညာကို စိတ္ဝင္စားတယ္ ထင္လာခဲ့ေပမဲ့ ခုတေလာ ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။
ကိုယ္စိတ္ဝင္စားတဲ့ အႏုပညာက စာေပ တစ္ခုတည္း အဓိကလို ျဖစ္ၿပီး၊ အဲဒီ စာေပထဲမွာမွ ကိုယ္ စိတ္ဝင္စားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက သိပ္အမ်ားႀကီး မဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးအစားက တစ္ခုတည္းလိုလို ျဖစ္ေနတတ္လို႔ပါ။ အဲဒီ အေၾကာင္းေတာ့ ေနာက္မွပဲ ေရးပါေတာ့မယ္။
***
ကဗ်ာကို ကိုယ္တုိင္ ေရးေနတာရယ္၊ သူမ်ားကဗ်ာတခ်ိဳ႕ တင္ဖူးတာရယ္ေၾကာင့္ ကိုယ္ ကဗ်ာဖတ္ဖို႔ သိပ္စိတ္မဝင္စားဘူး ေျပာရင္ တမ်ိဳးေတာ့ ျဖစ္ေနမယ္ထင္တယ္။
ဒါေပမဲ့ အဲဒါ တကယ္ပါပဲ။
ငယ္ငယ္တည္းက မဂၢဇင္း တစ္အုပ္ရရင္ အထဲက ေဆာင္းပါး၊ ဝတၳဳ၊ ကာတြန္းေတြ အငမ္းမရ ဖတ္သေလာက္ ကဗ်ာ ဆုိရင္ ေနာက္မွ ျပန္ဖတ္မယ္ဆုိၿပီး၊ ခ်န္ထားတတ္ခဲ့တယ္။
ေနာက္က်ေတာ့လည္း ျပန္မဖတ္မိေတာ့ဘူး။
ဒီလိုနဲ႔ အၿမဲဖတ္တဲ့ ဟန္သစ္ ထဲက ကဗ်ာေတြေတာင္ ေက်ာ္ပစ္ခဲ့ပါတယ္။
ၾကည္ေအး ရဲ႕ ႏြမ္းလ်အိမ္ျပန္ မွာပါတဲ့ ကဗ်ာတို ႏွစ္ပုဒ္၊ သံုးပုဒ္ကိုေတာ့ ေသခ်ာ ခံစားဖတ္ခဲ့ၿပီး၊ ေနာက္ဆံုးထုတ္တဲ့ မွန္၏ေမွာင္ရိပ္ နဲ႔ အိမ္ျဖဴလင္းသစ္ မွာ ပါတဲ့ ကဗ်ာ႐ွည္ႀကီးေတြက် ေက်ာ္ဖတ္ပစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ဝတၳဳကို ေက်ာင္း ေနာက္ဆံုးႏွစ္ မတိုင္ခင္ႏွစ္ကစလို႔ Singapore မလာခင္ထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီထဲက ကဗ်ာေတြကိုေတာ့ တစ္ခုမွ ေသေသခ်ာခ်ာ မဖတ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။
***
ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း)
ဒါျဖင့္ ကဗ်ာ နဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ကိုယ့္ကို ဘယ္သူလႊမ္းမိုးလဲ ဆိုရင္ အဦးဆံုးကေတာ့ ဆရာ ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ပါပဲ။ ေသာကေျခရာ ရတနာ ကဗ်ာေတြေပါ့။ ၄/ ၅ တန္းေလာက္တည္းက ဖတ္ခဲ့တာပါ။
၆ တန္းေလာက္မွာ အလြတ္ရေနတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနပါၿပီ။
"တစ္ညတည္းမွာ ႏွစ္ခါ မအိပ္
သိပ္သတိရ ည ည ေတြမ်ိဳး
တေရးႏိုးရင္
မိုးလင္းထိ ထုိင္မိတတ္သူပါ" တို႔ ဘာတို႔။
(စကားလံုး နည္းနည္းေတာ့ လြဲႏိုင္ပါတယ္။)
ေျပာရရင္ ဆရာေမာင္စိန္ဝင္း ကာရန္ခ်ိတ္တာ အင္မတန္ ပိရိၿပီး အဓိပၸါယ္မွာ အပိုအလို မ႐ွိဝင္သြားတယ္ လို႔ ထင္ပါတယ္။
"ခင္သြားရင္ ရနံ႔ေပး
ခင္ေမႊးရင္ ေပ်ာ္႐ႊင္လို႔
ခင္မျမင္ ခင္မၾကည့္ေပမယ့္
ခင္သိရင္ေက်နပ္ပါရဲ႕" ဆိုတာမ်ိဳး...
ေနာက္ ဘယ္ကဗ်ာထဲမွာလည္း မသိ "တေပါင္းေန ေခ်ာင္းေရကို ငံု႔အေသာက္" ဆိုတာမ်ိဳး...
ကိုယ္ေရးတဲ့ ကဗ်ာေတြကို ဆရာေမာင္စိန္ဝင္းက လႊမ္းမိုးတယ္လုိ႔ ခုခ်ိန္ထိ ထင္မိပါတယ္။ သူ႕အိုင္ဒီယာကိုေတာ့ မမီဘူးေပါ့။
လံုးခ်င္းေတြကိုေတာ့ မႀကိဳက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘဝမွာ ပထမဦးဆံုး စဖတ္မိတဲ့ လံုးခ်င္းဟာလည္း ဆရာ့ လံုးခ်င္းပါပဲ။ "ပန္းေႁခြတဲ့ေႏြ ႏွင္းေဝတဲ့ေဆာင္း" ဆိုတာ။
အဲဒီတစ္ခုကေတာ့ ေနာက္ ျပန္ဖတ္ျဖစ္တုိင္းလည္း ႀကိဳက္မိတဲ့ ဝတၳဳပါ။
အခ်ိန္က 88 / 89 ေလာက္မွာ။
အေတာ္ကို ဖတ္ယူခဲ့ရပါတယ္။ ကာတြန္းေလာက္ ဖတ္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘာမွန္း မသိတဲ့ စကားလံုးေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ႏွစ္အုပ္တြဲ ဝတၳဳစာအုပ္ကို တခ်ိဳ႕ေနရာေတြ ေက်ာ္ၿပီး ဖတ္သြားခဲ့တာ။ ဘယ္စာအုပ္ကို ဖတ္ဖတ္ အဆီးအတားမ႐ွိ ဖတ္ခဲ့ရတာကေတာ့ ကံေကာင္းတာပါပဲ။
အဲဒီေနာက္လည္း ဘယ္ဝတၳဳမွ ဆက္ မဖတ္ျဖစ္ခဲ့ဖူး။
စတုတၳတန္းမွာ ေ႐ႊဥေဒါင္းရဲ႕ စံုေထာက္ဦးစံ႐ွား ကို ပထမအစမ္း အၿပီးေလာက္မွာ ခဏရယ္လို႔ ယူဖတ္မိတာ တစြဲတလမ္းနဲ႔ မၿပီးမခ်င္း ဖတ္မိေတာ့တယ္။ အဲဒီ စာအုပ္ အိမ္ကို ေရာက္တာ ၾကာလွေနမွ စဖတ္ျဖစ္တာ။
92/ 93, ၆ တန္းေလာက္ေရာက္ေတာ့မွ လံုးခ်င္း ဝတၳဳေတြကို စြဲစြဲလမ္းလမ္း ဖတ္ျဖစ္တယ္။
ဒါေပမဲ့ ကာတြန္းနဲ႔ ပံုျပင္ေတြကိုလည္း ဖတ္တုန္းပဲ။
***
ျမျမင္းမိုရ္
92/ 3 ပတ္ဝန္းက်င္က ျမားနတ္ေမာင္ မဂၢဇင္းမွာ ပါတတ္တဲ့ ဆရာ ျမျမင္းမိုရ္ ရဲ႕ ကဗ်ာ ႏွစ္ပုဒ္ကို သတိရမိပါတယ္။ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတာက တပိုင္းတစပဲ အလြတ္ရၿပီးေတာ့ ကူးမထားလိုက္မိတာပါပဲ။
တပုဒ္က "အခ်စ္ေဟာင္း" ၊ ေနာက္တစ္ပုဒ္က "ငါဟာ လေရာင္ျဖစ္တယ္"။
ကိုယ္က ကဗ်ာဆုိရင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ဖတ္ရမွာ ပ်င္းတဲ့သူ ျဖစ္ေတာ့ ခဏေလာက္ လွ်မ္းဖတ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ရင္ထဲ တန္းေရာက္ေလာက္တဲ့ စာသားမ်ိဳး မပါရင္ ဆက္မဖတ္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
အခ်စ္ေဟာင္း ကဗ်ာကို စဖတ္လိုက္ခ်ိန္မွာပဲ
"ဘဝ လမ္းၫႊန္ ဆုိင္းပုဒ္ေတြကို အလြဲလြဲ အမွားမွား ျဖစ္ေအာင္ တတ္စြမ္းႏိုင္ခဲ့သူ"
ဆိုတဲ့ စသားက ထုတ္ခ်င္းေဖာက္ၿပီးေတာ့ေတာင္ ဝင္သြားခဲ့တယ္ ထင္ရတယ္။
အဲဒါကလြဲလို႔ ဘာမွ ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိေတာ့တာေတာ့ ဝမ္းနည္းစရာပဲ။
ေနာက္ ငါဟာ လေရာင္ျဖစ္တယ္...
"စၾကဝဠာရဲ႕ အလံေတာ္ကို ေဝွ႔ယမ္းသယ္ေဆာင္လာတဲ့
နဂါးေငြ႕ပင္လယ္မွာ ၾကယ္စင္ ေက်ာက္စရစ္ေတြနဲ႔ ေဆာ့ကစားႏိုင္တယ္
အိမ္ျပန္ေနာက္က်တဲ့ အလုပ္သမေလးရဲ႕ တိုးတိုးေဖာ္လည္း ျဖစ္တယ္
ငါဟာ လေရာင္ျဖစ္တယ္"
(အစီအစဉ္ ႏွင့္ စကားလံုး အတိအက် မဟုတ္ပါ)
ေနာက္ပိုင္း ကိုယ္ေရးတဲ့ ကဗ်ာေတြမွာ အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုကို အဲဒီလို ႐ႈေထာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကေနၾကည့္ၿပီး တင္စားတာ တခ်ိဳ႕ ပါလာတယ္။
***
ညီလင္းဆက္
"မုတ္သုန္ကို ျဖဳတ္ခနဲ ေခၚလာတဲ႔မိုး
အိပ္တန္းက ငွက္ကေလးေတြကို လန္႔ပ်ံေစတဲ႔မိုး
လယ္သင္းရိုး အကြဲအအက္ေတြကို ဆြဲဆက္ေပးတဲ႔မိုး
ေကာင္မေလးရဲ႕မ်က္ရည္စက္ေတြကို ကြယ္ဝွက္ေပးတတ္တဲ႔မိုး"
(ဖက္ဆြတ္မိုး)
အဲဒါကေတာ့ ကိုယ္ အႀကိဳက္ဆံုး ကဗ်ာပါ။
ေႏြပူပူမွာ ႐ြာခ်တဲ့ မိုးစက္ေတြေၾကာင့္ ထြက္လာတဲ့ ေျမသင္းနံ႔ကို ႐ွဴ႐ွိဳက္မိေစတဲ့ ကဗ်ာ။
အပူေငြ႕ေတြ ပ်ံထြက္သြားခ်ိန္ လွစ္ခနဲ ေအးစက္ေစတဲ့ ကဗ်ာ။
*
"ကၽြန္ေတာ္ အေဝးဆံုး ေရာက္သြားတဲ့အခါ
ညီမေလးရယ္ ေလတိုးသံေလးေတြကို နားဆင္ပါ
မ်က္စိကို မွိတ္ၿပီး နာက်င္စြာ ျပံဳးရယ္ပါ"
(ကၽြန္ေတာ္ အေဝးဆံုး ေရာက္သြားတဲ့ အခါ)
အဲဒီကဗ်ာကို ပထမဆံုး တႀကိမ္က လြဲလို႔၊ အခါခါ ဖတ္တိုင္းမွာ အဲဒီ ၃ ေၾကာင္းကိုပဲ ဖတ္ခဲ့တယ္။
ဖတ္မိတိုင္းလည္း အနီးဆံုးက တေယာက္ေယာက္ အေဝးဆံုးကို ေရာက္သြားသလုိ နာက်င္မိပါတယ္။
*
"ငါခ်စ္ေသာ ေနေရာင္ေတြ ကြယ္ေပ်ာက္သြား
ငါခ်စ္ေသာ ၾကယ္ေရာင္ေတြ တဖ်တ္ဖ်တ္ လက္လက္လာ
ငါကိုယ္တိုင္က ေရာက္ခ်င္ရာ ေရာက္ေနၿပီး
လႈိင္းေတြက ငါ႔ခရီးလမ္းကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးၾက"
(ဂ်စ္ပစီ)
ခ်စ္တဲ့ အရာတခ်ိဳ႕ ေဝးသြားေပမယ့္၊ သို႔မဟုတ္ ခ်န္ထားခဲ့ရေပမယ့္
တၿပိဳင္တည္းမွာပဲ ခ်စ္တဲ့ အရာတခ်ိဳ႕ နီးလာခဲ့၊ သို႔မဟုတ္ အစားျပန္ရခဲ့...
ဒီလုိပဲ ဘဝမွာ အေလ်ာ္အစား ေပးခဲ့ရတဲ့ ကာလေတြ...
(ကိုယ့္ဘဝမွာေတာ့ ဘာကိုမဆို အေလ်ာ္အစားနဲ႔သာ ရခဲ့ဖူးပါတယ္။)
*
မိုးစက္ေတြကို
ဆက္ဆက္ ေမွ်ာ္လင့္မိကာမွ
ႏႈတ္ဆက္ ထြက္ခြာ
ကမၻာေျမရဲ႕ ရင္ဘတ္မွာ
အရာထင္႐ံု
(ခ်စ္သူ)
ဒီကဗ်ာက ရတဲ့ inspiration နဲ႔ ဒီကဗ်ာကို မွီးၿပီး အဲဒီအတိုင္း ေခါင္းစဉ္တပ္လို႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးဖူးတယ္။ အဲဒါ ၇ ႏွစ္ေလာက္ ကဗ်ာ မေရးဘဲ ထားရာက Singapore ေရာက္ၿပီး ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ေရးျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
*
သူ႕ကဗ်ာေတြ ဖတ္ရတိုင္းမွာ အဲဒီ ကဗ်ာရဲ႕ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းကို အ႐ွည္ႀကီး လိုက္ေတြးခ်င္မိတတ္တယ္။
ကိုယ္ေျပာတာကို ေသခ်ာခ်င္ရင္... တစ္ေထာင့္တစ္ည နဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနခဲ့ေသာ ခ်စ္သူ သို႔ ကို ခံစားၾကည့္လုိက္ပါ။
သူ ဘာပဲေရးေရး ႏွစ္ၿခိဳက္မိပါတယ္။
႐ွည္ေနမွာစိုးလို႔ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ျဖတ္ခ်ခဲ့ပါမယ္။
(ကိုယ့္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ခံစားခ်က္ေတြ သူ႕ဆုိလိုရင္းနဲ႔ေတာ့ လြဲေနႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဂ်စ္ပစီ မွာ...)
***
ေ႐ႊယုန္ နဲ႔ သူရႆဝါ တို႔ ကဗ်ာေတြကိုလည္း ၫႊန္းခ်င္မိပါတယ္။
***
Saturday, January 16, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
ကၽြန္ေတာ္လဲ ကဗ်ာကို မခံစား တတ္ေလာက္ ေအာင္ ညံ့ခဲ့ တာဗ်။ မရီတာ ေၿပာလိုက္မွ ပိုသိလာတယ္။
ကုိယ္လည္း ကဗ်ာကုိ ငယ္ငယ္က သိပ္မခံစားတတ္ခဲ့ေပမယ့္ ဆရာေမာင္စိန္၀င္းနဲ႔ ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္တုိ႔ရဲ႔ ကဗ်ာေလးေတြေတာ့ ႀကိဳက္တယ္။
ဥပမာ - အခ်စ္ဆုိတာ...၊ ခပ္စိမ္းစိမ္းေနပါ့မယ္လုိ ကဗ်ာမ်ိဳး၊ ခုထိအလြတ္ရၿပီး စြဲေနတယ္။ “ဒ႑ာရီ” ကေတာ့ ရုပ္ရွင္ရုံမွာသြားၾကည့္ကတည္းက တစ္ခါတည္းနဲ႔ အလြတ္ရၿပီး စြဲသြားတဲ့ကဗ်ာ။ (ကုိယ္ရွစ္တန္းေလာက္က ျဖစ္မယ္ထင္တယ္)
ခ်စ္သူ႔ႏႈတ္ခမ္း လြမ္းလုိ႔နမ္းေသာ္
နမ္းရာမထင္ လြမ္းရာထင္သည္
ရင္မွာတြယ္ရစ္ၿငိၿပီ ဒ႑ာရီ။
ခုေတာ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဖတ္ရင္ အရင္ကထက္ အမ်ားႀကီးပုိၿပီး ေသခ်ာဖတ္တတ္ ခံစားတတ္လာၿပီလုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယူဆပါတယ္ း)
မွတ္မွတ္ရရကဗ်ာစာသားက "ခ်စ္တတ္တဲ့ ႏွလံုးသားရယ္၊ ကုန္ထုတ္တဲ့ လက္တစ္စံုရယ္ရွိရင္ ကိုယ္တို႔လက္ထပ္ၾကပါစို႔ .." တဲ့
ေနာက္ တဂိုးကဗ်ာေလး ..ဘာသာျပန္ သိပ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး သူက စကားပြင့္ေလးျဖစ္ပီး သူ႔အေမကို ပုန္းေနတာ အေမက တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္မွ သနားပီး ျပန္ကိုယ္ထင္ျပတဲ့အေၾကာင္း ..
ႀကိဳက္မိတာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ... ကိုယ္နဲ႔ ေ၀းေနတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ...
Post a Comment