Wednesday, June 8, 2011

အသည္းပန္းမွာဆူးေတြနဲ႔ရယ္ - ျမေႏွာင္းညိဳ



အသည္းပန္းမွာဆူးေတြနဲ႔ရယ္

ႏွလံုးေျမ ဥယ်ာဉ္နန္းမွာလ
ယူသံုးေႁခြ ခုဆင္ျမန္းပါေတာ့
ညြတ္ႏူးရွာ မိုက္သူကေလးပါပဲ
ဆြတ္ခူးကာ ႐ိႈက္ၾကဴေမႊးပါလို႔
အခ်စ္မ်ားစြာ ပိုက္ယူေထြးေစဖုိ႔
ေမွ်ာ္ေတြးခဲ့မိတာပါ သခင္။

ဘယ္သို႔ပင္ ဘယ္လိုလွမ္းခဲ့ေသာ္လည္း
ပန္းညႇာမွာ ဆူးခၽြန္နက္ေတြက
သြယ္ခက္ကာရံဆင္ေတာ့
မယ့္သခင္ခူးေႁခြခိုက္မွာလ
ေသြးၿဖိဳက္ၿဖိဳက္ရႊင္။

ရတက္ျဖာ ရင္မွာနင့္ပါလို႔
တစ္သက္မွာ တစ္ခါပြင့္ေသာ္လည္း
ခြင့္လႊတ္ေတာ့ ခ်စ္သခင္ရယ္
ဝဋ္တံု႔တင္ ၾကမၼာေပပဲ
ေဝဒနာဖန္လာတဲ့ အခင္းမွာလ
ေျဖရွင္းဖို႔ အယူခံမဝင္
ကြယ္ရာဝင္ေတာ့ မ်က္ရည္ဝဲ။
႐ိႈက္ေဆြးလို႔ေလ
အမိုက္ကေလး ဗ်ာပါေဝေပါ့

ေန႔ရက္ေတြ ရွည္ၾကာေညာင္းေလသမွ်
အေမ့ခက္ေလ သူ႕ေဝဒနာ မေဟာင္းဘူးတဲ့
အခ်စ္ေျပာင္းမရွာ ႏွစ္ေတြဆန္းခဲ့သေလာက္
အသစ္ေလာင္းကာ ယစ္ေထြပန္းရသတဲ့

ေၾသာ္.. နန္းမဟီအသည္းမွာ အသင့္ခူးပါလို႔
မွန္းရည္အၿမဲသာ ပြင့္ဦးကိုဆက္ေပမယ့္
တတန္းတသီ တကတည္းသာ အဆင့္ဆင့္ဆူးေတြယွက္မွေတာ့

ေမာင္ေရ.. သည္းအက္ေၾကကြဲ။

ျမေႏွာင္းညိဳ
၁၉၈၂ ေပဖူးလႊာ

***
အႀကိဳက္ဆံုး ဝတၳဳေတြထဲက တစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ ဆရာမ ျမေႏွာင္းညိဳရဲ႕ "အသည္းပန္းမွာ ဆူးေတြနဲ႔" ဆိုတဲ့ ဝတၳဳရဲ႕ ဇာတ္ဝင္ကဗ်ာပါ။

ဒီကေန႔ အားေနတုန္း facebook ၾကည့္ေနရင္း fan pgae မွာ တက္လာတာေတြ႕လို႔ တင္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာတာနဲ႔။ (ကာယကံရွင္ဆရာမကို လွမ္းမေျပာဘဲ တင္လိုက္ပါတယ္)

အဲဒီလို ႀကိဳက္ခဲ့ရတဲ့ ဝတၳဳေတြ ရီဗ်ဴးေရးဖို႔ ႀကိဳးစားရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္ဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ပီျပင္မယ္ မထင္ဘူး။ အဲဒီဝတၳဳကို သိပ္ႀကိဳက္ပါတယ္။ အေရးပါေသာ၊ အေရးမပါေသာ၊ စာေၾကာင္းကေလးနဲ႔သာ ျပသြားေသာ ဇာတ္ေကာင္တေကာင္ခ်င္းစီက စလုိ႔ စကားလံုးေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ ဇာတ္လမ္းယူသြားပံုေတြ၊ ျပန္ေျဖပံုေတြ တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္းကို အေသးစိတ္ ႀကိဳက္ခဲ့မိတယ္။ အဓိကကေတာ့ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ေတြေၾကာင့္ပါပဲ။

ကိုယ္ သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ဝတၳဳမို႔ ျမေႏွာင္းညိဳအေၾကာင္း စကားစပ္မိတုန္း ဖတ္ၾကည့္ပါလားလို႔ တိုက္တြန္းဖူးတယ္။ ေခါင္းစဉ္ေျပာလုိက္တာနဲ႔ အတင္းကို ဖတ္ဖို႔ ျငင္းေတာ့တာပါပဲ။ (မိုက္လုိက္ေလျခင္း)

ဆုရဲ႕ စိတ္ဝင္စားစရာ ဘဝလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ သီတာေဆာင္ အခန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္း နန္းရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ဆြဲယူဆက္စပ္ၿပီး ဆုေျပာတဲ့ စကားေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြ။

ေနာက္ ဆု အဘြားျဖစ္သူ နာေရးမွာ ေက်ာ္ေဆြကို မိဘေတြနဲ႔ ျဖစ္ၾကတဲ့ကိစၥေနာက္ပိုင္း ေက်ာ္ေဆြကို ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈ ျပႆနာ။

ခင္ႏွင္းျဖဴကို လူဆိုးလုပ္မပစ္ခဲ့ဘဲ သဘာဝက်က် သူျဖစ္သင့္တဲ့ ျဖစ္ရမယ့္ အေနအထားအတုိင္း ေရးထားခဲ့တာ။ (တကယ့္လက္ေတြ႕ဘဝမွာ မေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္ လုပ္တဲ့လူ၊ ယုတ္ညံ့တဲ့လုပ္ရပ္ လုပ္တဲ့လူ ဆုိတာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေတြ႕ေနႏိုင္တာေပမယ့္ အေပါစား႐ုပ္ရွင္၊ ဝတၳဳေတြထဲမွာလို သူတပါး ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥထဲ ဝင္ပါၿပီး ဗီလိန္ျဖစ္ဖုိ႔ဆိုတာ အေတာ္မလြယ္ဘူးလို႔ ထင္မိတယ္။)

အဲဒီမွာမွ ဆု ရဲ႕ ခင္ႏွင္းျဖဴကို သူတို႔ဇာတ္လမ္းထဲမွာ လူဆိုးျဖစ္ေစလိုစိတ္ကိုလည္း ပါးပါးကေလး ျမင္မိခဲ့ေသးတယ္။ (တကယ္ေတာ့ လူ႕ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းေတြဟာ အဲဒီလုိပါပဲ။ စိတ္ႏွလံုးထဲက အေကာင္း အဆုိးဆုိတာ ထင္ရွားလင္းခ်င္းျမင္ႏုိင္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြသာမကဘဲ ေထြျပားလြန္းတာေတြလည္း မ်ားလွတယ္)

ေစာဒီလံုး၊ မင္းေမာ္၊ ဖရက္ဒီ၊ အိုင္လင္း၊ ကုိဘိုၾကည္၊ ကိုလတ္ စသျဖင့္ေတြ...

မဂၤလာဒံုေခတ္ ေဆးတကၠသုိလ္ (၂) ေနာက္ခံ ဇာတ္လမ္းကို ဖတ္ရင္း အရိပ္ေတြ အေယာင္ေတြ အ႐ုပ္ေတြကို တခုခ်င္း ပီပီျပင္ျပင္ ျမင္လာရပါတယ္။ အဲဒါဟာ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ေတြနဲ႔ စာေရးသူရဲ႕ ဇာတ္ကြက္ေတြဖန္တီးပံုက ပီျပင္လြန္းလို႔ လို႔ထင္ပါတယ္။ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ရင္း အဲဒီလုိ ျမင္လာရၿပီဆုိရင္ ကိုယ့္အတြက္ အဲဒီဝတၳဳဟာ ႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။ (ျဖစ္ရင္ သြားၿပီ)


ဇာတ္လမ္းထဲက အခ်စ္ဟာ ႐ိုးစင္းေပမယ့္ ေထြျပားတဲ့ ဘဝေတြ၊ စိတ္ခံစားမႈေတြနဲ႔ လန္႔စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ယုတၱိဆန္တဲ့ ဇာတ္ကြက္ေတြေၾကာင့္ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ေခ်ာင္းၾကည့္ခဲ့ရသလိုပဲ။

အဲဒီဝတၳဳက '82 ေလာက္က ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းမွာ အခန္းဆက္ပါခဲ့ၿပီး နာမည္ေက်ာ္ခဲ့တာေပမယ့္ 2001/2 ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္က လံုးခ်င္းက်မွပဲ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ခဏခဏ မ႐ိုးႏိုင္ေအာင္ ဖတ္ျဖစ္တယ္။

ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္မယ့္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ပါပဲ။

***
ျဖည့္စြက္။ (3:12 PM)

ဆု ေနရာက ေရးထားတဲ့ ဇာတ္ဝင္ကဗ်ာ ႏွစ္ပုဒ္စလံုးဟာ ကဗ်ာႀကိဳက္ခဲတဲ့ ကိုယ့္ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တယ္ မဆုိသာေပမယ့္ စာေရးဆရာကို ေမ့ၿပီး တကယ္ပဲ ဇာတ္လမ္းထဲက ဆုကိုယ္တုိင္ ေရးထားသလုိ ပီျပင္လွတယ္။

"ရတက္ျဖာ ရင္မွာနင့္ပါလို႔
တစ္သက္မွာ တစ္ခါပြင့္ေသာ္လည္း
ခြင့္လႊတ္ေတာ့ ခ်စ္သခင္ရယ္
ဝဋ္တံု႔တင္ ၾကမၼာေပပဲ
ေဝဒနာဖန္လာတဲ့ အခင္းမွာလ
ေျဖရွင္းဖို႔ အယူခံမဝင္
ကြယ္ရာဝင္ေတာ့ မ်က္ရည္ဝဲ။"

ဆိုတဲ့ အပိုဒ္က မျမင့္မားလွတဲ့၊ မျပည့္စံုတဲ့၊ အဘြားတစ္ေယာက္သာ အားကိုးရာရွိတဲ့ ဘဝကေန ျမန္မာတျပည္လံုး ပထမနဲ႔ ေဆးေက်ာင္းဝင္ခဲ့ၿပီး၊ ခက္ခဲခ်ိဳ႕တဲ့သေလာက္ မာနနဲ႔ အာဃာတႀကီးမားလြန္းတဲ့ ဆု ရဲ႕ အတြင္းစိတ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းျပႏိုင္တဲ့ အပိုဒ္ပါပဲ။

***

6 comments:

ဇြန္မိုးစက္ said...

မဖတ္ဖူးေသးဘူး၊ ဖတ္ခ်င္လုိက္တာ...

ပိုးပိုးရဲ႔ရိုက္ခ်က္ said...

ငယ္လတ္လတ္အရြယ္တုန္းက ေပဖူးလႊာမွာလား ဘာလားမသိဘူး အခန္းဆက္ ဖတ္ဖူးသလုိပဲ ဒါမယ့္ အစအဆုံး ေသခ်ာမသိဘူး
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အစအဆုံး အခန္းဆက္ တင္ပါလာဟင္:P:P

Vista said...

အေပၚက အာဂ်ီးမား ပိုးပိုးေျပာတာကို ေထာက္ခံပါတယ္ ..

ေဂ် said...

အမ ေဒါက္တာ ျမေႏွာင္းညိဳ ့၀တၱဳေျကာင့္ မဂဇင္းအရမ္း ေရာင္းေကာင္းတာဘဲ။ မျကာခင္ ဘဲ ဆု ဆုိတဲ့ နာမည္ေတြ တအားသံုးလာျကတယ္ သူ ့စာ ဖတ္ျပီး တစိမ့္စိမ့္နဲ ့ဆဲြေဆာင္ သြားတာ ေနာက္ပိုင္း၀တ္ဳေတြ ေတာ့ မဖတ္ဖူးေတာ့ဘူး။ အဲဒီအမက မ်က္နွာက ယဥ္ယဥ္ေလး စိတ္ခ်မ္းသာစရာ မ်က္နွာေလး နဲ ့

Su said...

ၾကိဳက္လြန္းလို႕ကိုယ့္နာမယ္ကိုေတာင္ ဆုျမတ္လိႈင္ လို႕ေျပာင္းဖို႕စဥ္းစားဖူးပါတယ္
ဆု ေရးတဲ့ စိန္ပန္းကဗ်ာကိုအေတာ္ၾကိဳက္ပါတယ္
"ကိုလတ္ ညီမေရးလိုက္ရင္ ကဗ်ာကလဲ မာန္ နဲ႕ထန္ေနေတာ့တာဘဲ" လို႕ေျပာခံရတဲ့ကဗ်ာေလ
"မလြမ္းပါအားမာန္တင္းႏိုင္ရဲ့
လမ္းခင္းမဲ့ပန္း" ဆိုတဲ့ကဗ်ာေပါ့

Rita said...

@ Su

ပန္းတပြင့္ လန္းစြင့္စြင့္ နီတ်ာတ်ာ
ေလေဝွ႔ရာ ေျမမွာသက္
ေလ်ာင္းစက္ရတာ
ဆင့္ဆင့္လို႔ ေႂကြေႂကြလာ
ပန္းကမၺလာျဖန္႔လႊမ္း
ေျခရာထပ္ေအာင္လ
ျဖတ္သန္းကာ အခါခါနင္းေပေရာ့
မလြမ္းပါ အားမာန္တင္းႏိုင္ရဲ႕
လမ္းခင္းမယ့္ပန္း။

(ဆရာမ fb pg ကပဲ မ, လာတာ)