Sunday, December 12, 2010

ေယာက္မ

ေယာက္မ
(ေရး - ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ဆို - ေလဘာတီ မျမရင္၊ မာမာေအး၊ ျဖဴသီ)



ေျခဆင္း
(မေကာင္းျမစ္တာ ေကာင္းရာၫႊန္ပါတဲ့ မိခင္

နားဝင္ၿငိမ့္ေညာင္း သံခ်ိဳေလာင္းရင္
သံျပားေက်ာက္ေစာင္း က်ိဳေပ်ာ့ေပ်ာင္းသတဲ့႐ွင္
ကိုယ့္သမီး ဆင္စီးျမင္းရံ ေ႐ႊဘုံေပၚစံေစခ်င္)

မ်က္ေစ့ေအာက္တြင္ အၿမဲျမင္ခ်င္ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ႏွင့္ သမီးကိုပင္
မိခင္တိုင္းတြင္ အ႐ြယ္ကေလး ငယ္ေသးတယ္ထင္
ေမာင့္အေပၚ ခင္မင္တြယ္တာ သနားမၫႇာ
ေမတၱာဧကန္ ေသြလွန္ေဖါက္ျပား ေယာက္်ားတစ္ပါးမျမင္
ေစာင့္ရဦးမွေပါ့တဲ့ ကိုယ့္လူရယ္႐ွင္ အေမက ငယ္ေသးတယ္တဲ့
သမီးေခ်ာ လွသဇင္ ေယာက္မ မစီးပါရေစနဲ႔႐ွင္

အေမကေတာ့ သေဘာတူပါတယ္႐ွင္
ဒါေပမဲ့လည္း သူငယ္ႏွပ္စား ကေလးထင္
ေမတၱာ႐ိွရင္းစြဲမို႔ လြဲႏုိင္ပါဘူးေမာင္ရယ္
တကယ္ပင္ မပယ္ခ်င္ ယံုပါ႐ွင္
သီးခ်ိန္ ပြင့္ခ်ိန္ ေမာင္ကေျပာေတာ့
မိဘ သေဘာတူတာ
မတူတာႏွင့္စာရင္ ေပါင္းဖို႔ရန္ ထင္သေလာက္မလြယ္ေပဘူး႐ွင္
ေစာင့္ရဦးမွေပါ့တဲ့ ကိုယ့္လူရယ္႐ွင္ အေမက ငယ္ေသးတယ္တဲ့
သမီးေခ်ာ လွသဇင္ ေယာက္မ မစီးပါရေစနဲ႔႐ွင္

စတန္႔မင္းသားေတြလုိ ဒိုင္ဗင္ထိုးဖို႔မလို
ကားႏွင့္ခိုးဖို႔ လိုမယ္ ပ်ိဳမထင္
အေမ့ကိုပင္ ကၽြန္မတို႔အ႐ြယ္ မငယ္ပါဘူးလို႔
ႏႉးရဦးမယ္႐ွင့္

ဂ်ာမဏီတြင္ အ႐ြယ္မေႏွာင္းေစခ်င္

အာဏာ႐ွင္ဟစ္တလာက ပ်ိဳ႐ြယ္သူေတြ စံုကာဖက္လို႔
လက္ဆက္ေနသတဲ့ အလိုျပည့္ဖို႔ ဟိုေ႐ႊ႕စို႔ ေမာင္မယ္အတူပင္
ေစာင့္ရဦးမွေပါ့တဲ့ ကိုယ့္လူရယ္႐ွင္ အေမက ငယ္ေသးတယ္တဲ့
သမီးေခ်ာ လွသဇင္ ေယာက္မ မစီးပါရေစနဲ႔႐ွင္

သူေျပာတာလည္း ဟုတ္မွာပဲ႐ွင္
ဟိုယခင္ ခ်စ္စတုန္းက စာေပး ေပးတဲ့
မိေခြးေလးေတာင္ပင္ လင္နဲ႔ေျပး ကေလးႏွစ္ဒါဇင္

ေညာင္ပင္ႀကီးကလည္းပဲ လင္ယူဦးမွေပါ့တဲ့

သူ႕မွာ သားဆုေပးဖို႔ ေစာင့္ေနရတာ ၾကာၿပီထင္
ပုဆိုး ႏွစ္ပတ္ေလာက္႐ိွတဲ့အျပင္
႐ုကၡစိုးလည္း ငိုက္လ်က္ပင္
သူ႕တစ္ကိုယ္လံုး ပင့္ကူေျမႇးဖံုး ျမဴလံုးဖံုေတြတင္
ေစာင့္ရဦးမွေပါ့တဲ့ ကိုယ့္လူရယ္႐ွင္ အေမက ငယ္ေသးတယ္တဲ့
သမီးေခ်ာ လွသဇင္ ေယာက္မ မစီးပါရေစနဲ႔႐ွင္

download လုပ္ရန္။

***
ၿမိဳ႕မၿငိမ္း သီခ်င္းေတြ နားေထာင္မိရင္ ၿပံဳးမေနဘဲကို မေနႏိုင္ဘူး။
ဒီသီခ်င္း ငယ္ငယ္တည္းက ဟိုက ဒီက အိမ္က နားေထာင္ဖူးပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ စာသားေတြ ေသခ်ာ မသိခဲ့ဘူး။

"
အေမက ငယ္ေသးတယ္တဲ့
သမီးေခ်ာ လွသဇင္ ေယာက္မ မစီးပါရေစနဲ႔႐ွင္" ဆိုတာကလြဲရင္ ဘာမွေသခ်ာမသိဘူး။

ခုမွပဲ
post အေဟာင္းေတြလာဖတ္မိတဲ့ တစ္ေယာက္ email ကေန link ေရာ mp3 file ပါ ပို႔ေပးတာမို႔ တင္လုိက္ပါတယ္။

စာသားေတြ ျပန္မ႐ိုက္ျဖစ္ပါဘူး။ သူေပးတဲ့ ဒီေနရာက ပဲ ယူပါတယ္။

ေစာင့္ရဦးမွေပါ့တဲ့ ကိုယ့္လူရယ္႐ွင္ အေမက ငယ္ေသးတယ္တဲ့
သမီးေခ်ာ လွသဇင္ ေယာက္မ မစီးပါရေစနဲ႔႐ွင္

ဆိုတာေလးေတြ
သူဘယ္လိုမ်ား ေတြးၿပီး ေရးႏိုင္ပါလိမ့္ေနာ္။

အာဏာ႐ွင္ဟစ္တလာက ပ်ိဳ႐ြယ္သူေတြ စံုကာဖက္လို႔
လက္ဆက္ေနသတဲ့ အလိုျပည့္ဖို႔ ဟိုေ႐ႊ႕စို႔ ေမာင္မယ္အတူပင္

ကိုဇက္တီတို႔လိုပဲ။ သူလည္း လတ္တေလာအျဖစ္အပ်က္ေတြ ဆြဲထည့္တတ္ပံုရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္ကို အံဝင္ခြင္က်ပါပဲ။

သူေျပာတာလည္း ဟုတ္မွာပဲ႐ွင္
ဟိုယခင္ ခ်စ္စတုန္းက စာေပး ေပးတဲ့
မိေခြးေလးေတာင္ပင္ လင္နဲ႔ေျပး ကေလးႏွစ္ဒါဇင္

ေညာင္ပင္ႀကီးကလည္းပဲ လင္ယူဦးမွေပါ့တဲ့
သူ႕မွာ သားဆုေပးဖို႔ ေစာင့္ေနရတာ ၾကာၿပီထင္

ဒါမ်ိဳးေလးေတြ ၾကားမိရင္ အဲဒါ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းလို႔ ေျပာစရာမလိုတဲ့ သေကၤတ တစ္ခုလိုပဲ။
"သူ (အေမ) ေျပာတာလည္း ဟုတ္မွာပဲ႐ွင္" ဆုိတာရဲ႕ ေနာက္မွာ အေမေျပာစကားကို ေထာက္ခံသလိုလိုနဲ႔ ေနာက္က ထည့္လိုက္တဲ့ "ဟိုယခင္ ခ်စ္စတုန္းက စာေပး ေပးတဲ့
မိေခြးေလးေတာင္ပင္ လင္နဲ႔ေျပး ကေလးႏွစ္ဒါဇင္" ေငါ့လံုးကေလးကို နားေထာင္ရေတာ့ တကယ္လို႔မ်ား သီခ်င္းေရးစားဖို႔ စိတ္ကူးမိၿပီး၊ ဒီစာသားေတြ နားေထာင္မိရင္ ေ႐ွ႕ဆက္ဖုိ႔ တြန္႔သြားေတာ့မွာပဲလို႔ ေတြးမိျပန္တယ္။

"ဟိုယခင္ ခ်စ္စတုန္းက စာေပး ေပးတဲ့
မိေခြးေလးေတာင္ပင္ လင္နဲ႔ေျပး ကေလးႏွစ္ဒါဇင္ " ဆိုတာ... ခ်စ္သူကလည္း ပူဆာေနၿပီ၊ သူကလည္း ပါေနၿပီမွာ အေမက ငယ္ေသးတယ္ဆိုလို႔ ေစာင့္ပါဦးေျပာေနတဲ့ မိန္းကေလးရဲ႕ အတြင္းက မေက်နပ္စိတ္ကေလးမ်ားလား ေတြးမိတယ္။

အေမ့ကိုပင္ ကၽြန္မတို႔အ႐ြယ္ မငယ္ပါဘူးလို႔
ႏႉးရဦးမယ္႐ွင့္

***
သီခ်င္း နဲ႔ စာသားအတြက္ link ပို႔ေပးတဲ့ စာဖတ္သူကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


***

10 comments:

N/A said...

ဘာမွ မေျပာရဲလို႕ ျပံဳးစိစိနဲ႕ျပန္သြားပါသည္....

မိုးယံ said...

အံ့တယ္ အံ့တယ္...

Jackel said...

ၿမို႕မ ၿငိမ္းက သီခ်င္းေတြကို သာမန္စိတ္ကူးသက္သက္နဲ႕ ေရးတာမဟုတ္ဘူး။ contemporary issue ေတြကို ေကာင္းေကာင္းက်က္မိၿပီး ေခတ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္၊ ေခတ္ရဲ႕ အရိပ္အေရာင္ကို လိုက္ၿပီး ေရးသားခဲ႕တာၿဖစ္တယ္ဆိုတာ သူ႔သီခ်င္းေတြထဲက ထူးၿခားတဲ႕ ကမာၻ႔ေရးရာ အေႀကာင္းအရာေလးေတြ၊ နိုင္ငံ႔အေရးနဲ႕ ဆိုင္တာေလးေတြက သက္ေသခံေနတယ္။အနုပညာဆိုတာ စိတ္ကူးဥာဏ္ ကြန္႔ၿမဴးနိုင္မႈ သက္သက္ပဲမဟုတ္ဘူးဆိုတာေရွးကဆို ၿမို႕မၿငိမ္း၊ အခုေခတ္မွာဆို ကာတြန္း ဟန္ေလး၊ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္ တို႔က အေကာင္းဆံုးၿပေနတာပဲ။
စကားမစပ္ အဲဒီသီခ်င္းက ေမဆြိလဲၿပန္ဆိုတယ္။ က်ဳပ္သိသေလာက္ေတာ႔ ေမဆြိရဲ႕ ဗားရွင္းက လူႀကိဳက္(လူသိ) အမ်ားဆံုးပဲထင္တယ္။ ကိုယ္တိုင္က အဲဒီဗားရွင္းနဲ႕႔ပဲ အကၽြမ္း၀င္ခဲ႕ရလို႔လားေတာ႔မသိဘူး။

Vista said...

မိန္းကေလးက အသက္ဘယ္ႏွနွစ္မို ့ အဲလိုဆိုတာလည္းမသိဘူးေနာ။
ဒါနဲ ့ဂြတိုလည္း ဒါ့ေၾကာင့္မ်ား
ဂ်ာမနီေရြ ့သြားသလားေတြးလိုက္မိေသးတယ္။ း)

Rita said...

LOL
ဒါေပမဲ့ သူေ႐ႊ႕သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဟစ္တလာ မ႐ွိေတာ့လို႔ သူ႕ဘာသာပဲ ကိစၥၿပီးလိုက္တယ္။

@ Jackel နဲ႔ ဆက္ေျပာခ်င္ေသးတယ္။ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္အထင္ ဒီ့ထက္ ဆက္ေျပာဖို႔လိုေနေသးတယ္။

Rita said...

(အနုပညာဆိုတာ စိတ္ကူးဥာဏ္ ကြန္႔ၿမဴးနိုင္မႈ သက္သက္ပဲမဟုတ္ဘူးဆိုတာ)

ကိုယ့္အျမင္ေျပာရရင္ အဲဒါ ယူေသာ္ရ၏ ကိစၥႀကီး။

(contemporary issue ေတြကို ေကာင္းေကာင္းက်က္မိရမယ္။ ေခတ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္၊ ေခတ္ရဲ႕ အရိပ္အေရာင္ကို လိုက္ၿပီး ေရးသားႏိုင္ရမယ္) ဆုိတာလည္း OPTIONAL ကိစၥလိုပဲ ျမင္တယ္။

ဥပမာ - လူတစ္ေယာက္။
လူေတာထဲ ဝင္မယ့္လူတစ္ေယာက္မွာ ေျခလက္အဂၤါစံုၿပီး၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ဝတ္စံုျပည့္ ျဖစ္ေနရမယ္ (လူျမင္ေကာင္းေနရမယ္) ဆိုတဲ့ အဓိကလုိအပ္ခ်က္မွာ - အေပၚအက်ႌက ဘာဘရန္း၊ ေအာက္ကဘာဘရန္း၊ ဖိနပ္က ဘာဘရန္း၊ အိတ္က ဘာဘရန္းဆိုတာမ်ိဳးလို အဲဒါ OPTIONAL ကိစၥပဲ။

ေနာက္တခု စိတ္ကူးဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးၿပီး ပရိသတ္ရဲ႕ ခံစားမႈကို ထိေအာင္ပစ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာမွာ ဖန္တီးသူနဲ႔ ခံစားသူရဲ႕ ခံစားမႈႏွစ္ခုကလြဲၿပီး က်န္တာ မလိုဘူး။ လိုတယ္ဆိုလည္း အဆာပလာ အဆင္တန္ဆာထက္ မပိုဘူး။
***
ခုကိုယ္ေျပာခ်င္တာက Jackel ေျပာခ်င္တာနဲ႔ လြဲရင္လဲ လြဲေနပါမယ္။
ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ျဖစ္ေစ၊ တျခား ဘယ္သူျဖစ္ေစ လတ္တေလာ လူမႈဘဝ၊ ႏိုင္ငံအေရးအခင္းစတာေတြ ထင္ဟပ္တယ္၊ ထင္ဟပ္ေအာင္ ေရးႏိုင္တယ္ဆိုတာ သူတို႔ talent ပါရမီအရျဖစ္တာ။ အ့ံဝင္ခြင္က် ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္။ ျဖစ္ရင္ ေအာင္ျမင္တယ္။ မျဖစ္ရင္ အႏုပညာအရသာ ပ်က္တယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ျဖစ္ေစ၊ တျခား ဘယ္သူျဖစ္ေစက ဒီလို ထင္ဟပ္ေအာင္ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္တာနဲ႔ ဘယ္သူဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာမဆို ဒီလို ထင္ဟပ္ႏိုင္မွျဖစ္မယ္လို႔ သတ္မွတ္ရင္ အဲဒါ ကိုယ့္(တစ္ေယာက္တည္း)အတြက္ေတာ့ တလဲြပဲ။ (ဒီလိုေျပာတာဟာ အႏုပညာသမား ခံစားမႈကလြဲလို႔ ဘာမွသိစရာမလုိဘူး ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္။)

ေနာက္တခုက စိတ္ကူးဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးမႈ။
အႏုပညာတစ္ရပ္က လူခႏၶာကိုယ္ဆိုရင္ ဖန္တီးသူနဲ႔ ခံစားသူရဲ႕ ခံစားမႈႏွစ္ခုက ဦးေခါင္း ပဲ။ က်န္တာက ေျခလက္အဂၤါမွ်သာ။ ေျခမ႐ွိ လက္မပါလည္း အသံုးက်လို႔ရတယ္။ ေခါင္းမပါလို႔ေတာ့ မရဘူး။ ခု ဒီသီခ်င္းမွာပဲ ဟစ္တလာ ကိစၥ ျဖဳတ္ၾကည့္လိုက္၊ ဘာမွအရသာက ထူးၿပီး ေလ်ာ့မသြားဘူးလို႔ ကိုယ္ေတာ့ ျမင္တယ္။ ဒါက ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ ပါရမီနဲ႔ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ ထည့္သံုးလိုက္တဲ့ အဆာပလာကေလးမွ်သာ။

ကိုယ့္အျမင္ကေတာ့ အႏုပညာဟာ ခံစားစိတ္ကူးဉာဏ္ ကြန္႔ျမဴးမႈသက္သက္နဲ႔တင္ အႏုပညာပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္လို႔ရတဲ့အရာပဲ။ (ထပ္ေျပာပါမယ္။ အႏုပညာဟာ ခံစားစိတ္ကူးဉာဏ္ ကြန္႔ျမဴးမႈသက္သက္နဲ႔တင္ အႏုပညာပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္လို႔ရတဲ့အရာလို႔ ေျပာတာဟာ အႏုပညာသမား ခံစားမႈကလြဲလို႔ ဘာမွသိစရာမလုိဘူး ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္။)

(အနုပညာဆိုတာ စိတ္ကူးဥာဏ္ ကြန္႔ၿမဴးနိုင္မႈ သက္သက္ပဲမဟုတ္ဘူးဆိုတာေရွးကဆို ၿမို႕မၿငိမ္း၊ အခုေခတ္မွာဆို ကာတြန္း ဟန္ေလး၊ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္ တို႔က အေကာင္းဆံုးၿပေနတာပဲ။)

ကာတြန္းပညာကို ကိုယ္ ေလးစားပါတယ္။ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္ကို ေျပာစရာမလုိတဲ့ ပါရမီ႐ွင္ ကာတြန္းဆရာလို႔လည္း ျမင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကာတြန္းရဲ႕ ရသပိုင္း ဦးတည္ရာက တျခား စာေပ ဂီတ ႐ုပ္႐ွင္လို အမ်ားႀကီးမ႐ွိဘူး။ လူမႈဘဝကို သေရာ္တယ္ဆိုတာ တစ္ခုပဲ ကာတြန္းမွာ ႐ွိတယ္လို႔ (ကိုယ့္တေယာက္တည္းအေနနဲ႔) ျမင္တယ္။ (တျခား ခ်စ္႐ႊင္သနား တည္ၾကားၾကမ္းၾကဳတ္... ဘာညာကြိကြေတြ ကာတြန္းကေန ေမွ်ာ္လင့္လို႔ သိပ္မျဖစ္ႏိုင္ဘူး) ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေနအထားအရ ကာတြန္းေတြက ဒီလိုင္းအတြက္သက္သက္လို ျဖစ္ေနတာလည္း ပါပါလိမ့္မယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ (ကာတြန္းဆရာေတြ ဒီလိုေရးတာနဲ႔ပဲ) က်န္တဲ့ နယ္ပယ္က အႏုပညာေတြကို ဒီေဘာင္ေအာက္ ဆြဲသြင္းလို႔ေတာ့ မရဘူး။

ေနာက္ဆံုးအျမင္ကို ေျပာရရင္ အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ ဖန္တီးမႈ၊ ခံစားမႈေတြမွာ အမွန္အမွားဆိုတာ မ႐ွိဘူးလို႔ ထင္တာပါပဲ။ အထင္အျမင္ေတြပါပဲ။ ခံစားမႈဆိုတာ ကန္႔သတ္လို႔မွ မရတာ၊ ဘယ္သူေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ ရသေျမာက္ေျမာက္ ကိုယ့္မွာ လံုးဝ ခံစားလို႔မရတဲ့ စာအုပ္စာေပေတြ ႐ွိတယ္။

Jackel အျမင္မွာ ထပ္ျဖည့္ေျပာခ်င္တာေတြ႐ွိေသးရင္လည္း သိခ်င္မိပါေသး။

ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ ေမဆြိ ဗား႐ွင္းေလး ရရင္ေတာ့ လိုခ်င္သားပဲ။

Jackel said...

My previous posting seemed to fail due to the length of the comments. So I will re-post again shortened and divided versions.

(အနုပညာဆိုတာ စိတ္ကူးဥာဏ္ ကြန္႔ၿမဴးနိုင္မႈ သက္သက္ပဲမဟုတ္ဘူးဆိုတာ)
က်ဳပ္ေၿပာတာ မၿပည္႔မစံုၿဖစ္သြားတယ္။ စိတ္ကူးဥာဏ္ကြန္႔ၿမဴးနိုင္မႈသက္သက္အားၿဖင္႔ အနုပညာတခုကိုဖန္တီးနိုင္တယ္ဆိုတာ အၿငင္းပြားဖြယ္ရာမရိွပါ။ ဒါေပမယ္႔ တကယ္႔ တန္ဖိုးရိွတဲ႕ အနုပညာလက္ရာ ေတြဟာ ဖန္တီးမႈစြမ္းအားေကာင္းေကာင္းနဲ႕ တိက်တဲ႕Theme တခုခုကို ကိုယ္စားၿပဳေနႀကတယ္။
(contemporary issue ေတြကို ေကာင္းေကာင္းက်က္မိရမယ္။ ေခတ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္၊ ေခတ္ရဲ႕ အရိပ္အေရာင္ကို လိုက္ၿပီး ေရးသားႏိုင္ရမယ္)
ဆိုတာဟာ တကယ္႔လက္ရာေကာင္း အနုပညာတခုအၿဖစ္ အသိအမွတ္ၿပဳခံရဖို႔ ဒါေတြလုိအပ္တယ္လို႔ ေၿပာတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေတြၿပည္႔စံုတဲ႕ အနုပညာဖန္တီးမႈေတြဟာ တန္ဖိုးရိွတဲ႕ လက္ရာေကာင္းေတြအၿဖစ္ အသိမွတ္ၿပဳခံရတယ္ လို႔ ေၿပာလိုတာၿဖစ္ပါတယ္။
လက္ရာေကာင္းေတြအၿဖစ္ ဘယ္စံနဲ႕တိုင္းမလဲဆိုေတာ႔ အနုပညာခံစားမႈေရခ်ိန္နဲ႕ စံနႈန္းေတြ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ ကြာပါလိမ္႔မယ္။
အနုပညာ ကို လူခႏၶာကိုယ္နဲ႕ ဥပမာၿပဳၿပီး ရီတာေၿပာတာက ခံစားသူ ရႈေထာင္႔ကေနေၿပာတာထင္တယ္။ က်ဳပ္ကလဲ ဖန္တီးသူ၊ ဖန္တီးမႈလက္ရာနဲ႕၊ ခံစားသူေတြကို ေယဘုယ် အားၿဖင္႔ ဥပမာၿပဳႀကည္႔မယ္။

အနုပညာ ဆိုတာ ဖန္တီးသူက ေပးခ်င္တဲ႔ မက္ေဆ႔၊ တင္ၿပခ်င္တဲ႔ Theme တခုခုကို ဂီတ၊ စာေပ၊ ရုပ္ရွင္ and any form of media ကိုသံုးၿပီး ခံစားသူေတြ ရင္ထဲထိုးေဖာက္၀င္သြားေစဖို႔ သံုးတဲ႕ Tool တခုသာၿဖစ္တယ္။ အဲဒီ Media ေတြကို ဖန္တီးတဲ႕ေနရာမွာ လိုတဲ႕ပညာနဲ႕ တင္ၿပပံုဟာTechnique ၿဖစ္တယ္။ Main body or (prime material) ဟာ ေပးခ်င္တဲ႕Message၊တင္ၿပခ်င္တဲ႕ Theme ၿဖစ္တယ္။

Jackel said...

တနည္းအားၿဖင္႔၊ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ႕ အစားအစာအတြက္ ဟင္းလ်ာ ေတြဟာ ေပးခ်င္တဲ႕ မက္ေဆ႔ ဆိုလွ်င္၊ အနုပညာဆိုတာ ဟင္းခ်က္ရာမွာသံုးတဲ႕ recipe ၿဖစ္ၿပီး၊ cook ဟာဖန္တီးသူၿဖစ္ကာ၊ စားသံုးသူေတြဟာ အနုပညာခံစားသူေတြနဲ႕ ဥမာထပ္လို႔ ရနိုင္မယ္ထင္တယ္။ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ႕ (ေပးခ်င္တဲ႔ မက္ေဆ႔၊ တင္ၿပခ်င္တဲ႕ theme) အာဟာရကို အနုပညာဖန္တီးမႈလက္ရာနဲ႕ တူတဲ႕ ဟင္းအေနနဲ႕ ခ်က္ၿပဳတ္ၿပီး စားသံုးသူ (အနုပညာခံစားသူေတြ) ၿမိန္ရွက္စြာစားေသာက္ႀကတယ္။ အဲဒီေတာ႔ ဟင္းခ်က္သူတစ္ေယာက္ဟာ recipe ေတြကို သူစိတ္ကြန္ၿမဴးနိုင္သေလာက္ အရသာရိွတဲ႕ ဟင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးခ်က္နိုင္ဖို႔ ပဲလိုတယ္၊ ဆိုတာ အေၿခခံအားၿဖင္႔ မွန္ကန္တဲ႕ အခ်က္ၿဖစ္ေပမယ္႔၊ တကယ္႔ အဆင္႔အတန္းၿမင္႔တဲ႕ Chef (အနုပညာဖန္တီးရွင္) ေတြဟာ ဒီဟင္းလ်ာ (မက္ေဆ႔၊ theme) တစ္မ်ိဳးတည္းကိုပဲ၊ ရာသီအလိုက္၊ အေၿခအေနနဲ႕ အခ်ိန္အခါအလိုက္ မတူတဲ႕ ဟင္းအမယ္မ်ား (အနုပညာ လက္ရာမ်ား) အၿဖစ္ဖန္တီးႀကတယ္။
အဲဒီေတာ႔ ဘယ္လိုဟင္းမ်ိဳး (အနုပညာလက္ရာ) ကို ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတာ စားသံုးသူ (ခံစားသူ) ရဲ႕ စံ၊ ေပတံေတြအေပၚလိုက္ၿပီးကြာၿခားသြားတာ ပါပဲ။ က်ဳပ္အေနနဲ႕ေတာ႔ ဘာမက္ေဆ႔မွ ေရေရရာရာမပါ၊ ဘယ္လို Theme တခုခုကိုမွ ကိုယ္စားမၿပဳတဲ႕ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ so-called အနုပညာလက္ရာမ်ား (အထူးသၿဖင္႔ ရာသီေပၚ အခ်စ္၀တၳဳမ်ား) အတြက္ အခ်ိန္ကုန္မခံခ်င္ပါ။ ရီတာ႔ ပို႔စ္ထဲမွာပါတဲ႕ သီခ်င္းမွာ ဟစ္တလာအေႀကာင္းမပါလဲ သီခ်င္းဟာ ေကာင္းၿမဲေကာင္းေနရင္ ေကာင္းေနမယ္။ ဒါေပမယ္႔ တကယ္က အဲဒီေခတ္အေၿခအေနမွာ မိန္းမငယ္မ်ား အိမ္ေထာင္ၿပဳေစာႀကတဲ႕ အေႀကာင္းဟာ သူ႔ရဲ႕ main theme ၿဖစ္တယ္။ (စကားမစပ္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ အဲဒီသီခ်င္းရဲ႕ ေခတ္မွာအိမ္ေထာင္က်တဲ႕ က်ဳပ္အဖြားဟာ အဲဒီတံုးက အသက္၁၅မၿပည္႔ေသးဘူး)။ အခု ရီတာတို႔က သီခ်င္းစာသားေလးေတြ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလို႔ ႀကိဳက္ႀကတာၿဖစ္နိုင္ေပမယ္႔၊ အဲဒီေခတ္တံုးကေတာ႔ လက္ရိွအေၿခအေနကို ထင္ဟပ္လြန္းလို႔ အဲဒီသီခ်င္းဟာ ေပါက္သြားတာလို႔ က်ဳပ္က ထင္တယ္။
ဒီေလာက္ပါပဲ။

★Craton said...

ခုမွနားေထာင္ဖူး..
စာသားကသိပ္ထိ..
ဆိုဟန္ေလးလည္း ေခါင္းညိတ္မိ..

Rita said...

@ Jackel
thank u so much for ur nice comments.

(အဲဒီေတာ႔ ဘယ္လိုဟင္းမ်ိဳး (အနုပညာလက္ရာ) ကို ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတာ စားသံုးသူ (ခံစားသူ) ရဲ႕ စံ၊ ေပတံေတြအေပၚလိုက္ၿပီးကြာၿခားသြားတာ ပါပဲ။)

အဲဒါကိုေတာ့ တကယ္ လက္ခံတယ္။
တစ္ေယာက္တည္းေတာင္မွ လက္႐ွိအာ႐ံုက်ရာ လတ္တေလာ ဝင္စားရာေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ခံစားမႈ အႏုအရင့္က ေျပာင္းေနတယ္ ထင္မိတယ္။ (ဟိုအရင္က အမွတ္တမဲ့ နားေထာင္ခဲ့ ခံစားခဲ့တဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္/ စာတပုိဒ္ကို အေၾကာင္းတိုက္ဆုိင္လာမွ အ႐ူးအမူး ျပန္ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးလို...)

အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ေတာ့ ဖန္တီးသူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ခံစားသူ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ေဘာင္တခု ခ်ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ခံစားမႈ/ ဖန္တီးမႈပိုင္းမွာသာ ခ်လို႔ရမယ္။ တခုလံုးေပၚမွာေတာ့ ဘယ္လုိျဖစ္ရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ရင္ အဖတ္တင္႐ံုပဲ ထင္မိပါတယ္။

ကြန္မန္႔မ်ားအတြက္ အထူး ေက်းဇူးတင္ပါသည္။