Sunday, October 2, 2011

ဓါတ္ပံုမ်ားႏွင့္ စကားေျပာျခင္း

နဖူးပိုက်ယ္လာတယ္။ ေက်ာင္းတုန္းကလို ဆံပင္တုိတိုကပ္ကပ္ထားတုန္းေပမယ့္ အရင္ကထက္ ပါးသြားတယ္ (ထင္တယ္)။ ကိုကုိ ဆံပင္ေရာ ျဖဴေနၿပီလား။

ကိုကိုဟာ အျပင္မွာမသိတဲ့လူအဖို႔ ဓါတ္ပံုထဲကေန ျဖဴသလား ညိဳသလား၊ ႏုသလား ရင့္သလား၊ ပိန္သလား ျပည့္သလား၊ ျမင့္သလား နိမ့္သလား ခြဲျခားဖို႔ခက္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔။ ႐ႈေထာင့္နဲ႔ အလင္းအေမွာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ တစ္ေနရာတစ္မ်ိဳးစီ ျဖစ္ေနတတ္လို႔။ သိခဲ့ဖူးတဲ့လူေတာင္ ဘာေတြေျပာင္းလဲသြားသလဲ မွန္မွန္ကန္ကန္ မခန္႔မွန္းႏုိင္ဘူး။

တခ်ိဳ႕ပံုေတြၾကည့္ၿပီး ကိုကို အသက္ႀကီးသြားၿပီ၊ လူႀကီးျဖစ္သြားၿပီ လို႔ ေတြးမိေပမယ့္ ေတာလမ္းနံေဘးက သစ္ပင္ေရွ႕မွာ ရပ္ေနတဲ့ပံုဆိုရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ 17 ႏွစ္ စေတြ႕ၾကတုန္းကထက္ေတာင္ ဘာမွ ပိုမႀကီးေသးဘူးလို႔ ထင္ရျပန္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ၿပံဳးရယ္ေနတဲ့ ပံုေတြေပါ့။ ေသခ်ာတာေတာ့ အရင္ကလုိ မ်က္ႏွာျပည့္ျပည့္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အလုပ္ပင္ပန္းလုိ႔ ျဖစ္မယ္။ ကုိကုိ ရယ္ေနတဲ့ပံုေတြကို ျမင္ရတာ ဟုိးအရင္ စေတြ႕တုန္းကအခ်ိန္ေတြကို သတိရမိတယ္။

ကိုကို႔ကို ျမန္မာဝတ္စံုနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ တခါမွ မျမင္ခဲ့ဖူးဘူး။ ေက်ာင္းတုန္းကတည္းကလည္း ျမန္မာလိုကလြဲလုိ႔ တျခားဘာမွ မဝတ္ဘူး၊ ကိုယ္ မွတ္မိတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ခု ျမန္မာဝတ္စံုနဲ႔မဟုတ္တဲ့ပံုေတြခ်ည္းပဲေတြ႕ေတာ့လည္း ဟိုးအရင္ကတည္းက ျမင္ေနက်လိုပဲ။ ကိုကို ခုထိ jean ကို ကိုယ္ေပၚမတင္ခ်င္ဘူး လုပ္တုန္းလား။ holiday သြားတဲ့ပံုေတြမွာကိုပဲ jean pants ေလးေတာင္မွ မေတြ႕မိဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ၾကည့္ရတဲ့ ပံုေတြထဲမွာပဲ မပါတာလား။ တခ်ိန္လံုး ကိုကို႔ကို သံေယာင္လုိက္ၿပီး၊ တေလသံတည္းလုိက္ထြက္ဖို႔ ဝန္မေလးတဲ့၊ ကိုကို႔ေနာက္လိုက္သာ လုပ္လာခဲ့ဖူးတဲ့ ကိုယ္ကေတာ့ ခုခ်ိန္မွာ jean ကလြဲလို႔ ဘာမွေတာင္ ကိုယ္ေပၚမတင္ခ်င္ေတာ့ဘူးလို႔ သိရင္ အံ့ၾသမလား။ အံ့ၾသမယ္ မထင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကို ကိုကို သိၿပီးသားပဲ။

အရြက္ေတြမရွိတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္မွာ ထုိင္ေနတဲ့ပံုလည္း ငယ္႐ုပ္မေပ်ာက္ေသးဘူး။ ေျခာက္ေသြ႕ေအးစက္မယ္ ထင္ရတဲ့ ေနာက္ခံပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ အဲဒီသစ္ပင္ေရွ႕မွာ ကိုကို တစ္ေယာက္တည္း ထုိင္ေနတာေတြ႕ရေတာ့...

ကိုယ္ ဘာဆက္ေျပာရမလဲ ကိုကို။
သူတပါးကို သနားၾကင္နာသလုိ ခံစားမိတဲ့အခါတိုင္း ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ လိပ္ျပာမလံုသလုိ ခံစားရတတ္တယ္။ ဒီလုိေျပာရင္ ကိုကိုကေတာ့ သဘာဝမက်တဲ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ ခံစားမႈေတြလို႔ ေျပာဦးမယ္။ ခုဆုိ ကိုယ့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုပါ စစ္ၾကည့္ခ်င္မိဦးမယ္။

ကိုယ္ကေတာ့ သူမ်ားကို သနားပါတယ္ေနာ္လုိ႔ ေျပာရမွာ အေပၚစီးဆန္သလုိလုိ ကိုယ့္ဘာသာ ဘဝင္ျမင့္သလုိလုိ ပံုစံမ်ိဳးလို႔ ထင္လို႔၊ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္သနားၾကင္နာတာကို ခံလိုက္ရတဲ့ လူရဲ႕ျဖစ္တည္မႈကို ထိပါးသလုိထင္လို႔ ေျပာထြက္ဖို႔ အင္မတိ အင္မတန္ ဝန္ေလးတာပဲ။

ဒီေလာက္ေျပာရင္ ကိုယ့္ခံစားခ်က္ကို ကိုကို သိမယ္မဟုတ္လား။ ကုိယ္က ဘယ္ေနရာမွာမွ ကိုကို႔ထက္ ပိုသာေနလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုကို႔အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာမွ ကြက္လပ္ မရွိေစခ်င္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ပါပဲ။

ကြင္းျပင္ထဲမွာ ကိုကို႔ေနာက္ေက်ာဘက္ကို အေဝးက လွမ္းျမင္ရတဲ့ပံုကို အၾကာႀကီးၾကည့္ရင္း အဲဒီေက်ာဘက္မွာ တကယ္ပဲ ရပ္ေနရသလို ထင္လာမိတယ္။ အဲလိုအေနအထားမ်ိဳးနဲ႔ တခါ ၾကည့္ေနခဲ့ဖူးတယ္။ အဲသည္ေလာက္က်ယ္တဲ့ ကြင္းျပင္ထဲမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အဲသည္လို ေအးစက္ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ ေလၾကမ္းတိုက္တဲ့ ေနရာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ပံုထဲမွာေတာ့ ကိုကို႔ ကုတ္အက်ႌရွည္ရဲ႕ အနားေတြေတာင္ လြင့္ပါးလို႔ေနတယ္။

ဟိုးတုန္းကအခ်ိန္ေတြကို ျပန္စဉ္းစားမိရင္ အဲဒီတုန္းက သိကၽြမ္းရင္းႏွီးခဲ့ၾကတဲ့ အစုအဖြဲ႕ကေလး တခ်ိန္မွာ တေယာက္တေနရာစီ ေဝးလံလြင့္ပါးၿပီး ျပတ္ေတာက္ကုန္ၾကမယ္ မထင္ခဲ့ရဘူး။ လူေတြဟာ အနာဂတ္မွာ ဘာေတြျဖစ္မယ္ဆုိတာ ႀကိဳသိခြင့္မရလုိ႔သာ ပစၥဳပၸန္မွာ ေနသာထုိင္သာရွိႏိုင္တယ္ဆုိတာ ဟုတ္မွာပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ဘာမွ ဖဲ့ထုတ္လို႔မရတဲ့ ျဖစ္စဉ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ ျပန္စခြင့္ရလည္း အဲဒီ အပိုင္းအျခားကာလကို အဲဒီအတုိင္းသာ တေသြမတိမ္း လက္ခံရမွာပါ။

ကိုကိုေျပာဖူးသလုိပဲ ကိုယ္ဟာ တသက္လံုး ေလ့က်င့္ကၽြမ္းဝင္ခဲ့ဖူးတဲ့ အေလ့အထေတြကို တစ္ရက္ တစ္မနက္မွာတင္ စြန္႔လိုက္ဖို႔ ဝန္မေလးတဲ့သူ၊ ခုတခဏမွ ေတြ႕ထိသိျမင္တဲ့ အေလ့အထတခ်ိဳ႕ကုိလည္း ခ်က္ခ်င္း ေလ့က်က္သိုမွီးၿပီးသားလိုျဖစ္ေအာင္ အညႇာလြယ္တဲ့သူ။ ထသြားၿပီးရင္ ျပန္မၾကည့္ခ်င္တဲ့သူ။ ကိုယ္ အမွတ္ရမယ့္ အေျဖလႊာက ကိုယ့္လက္ေရးကိုေတာင္ ေနာက္တခါ ျပန္မစစ္ေဆးခ်င္တဲ့သူ။ ဒီလိုလူမ်ိဳးဟာ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ဘယ္ေတာ့မွ အရင္းအတိုင္း မျမင္ႏိုင္စြမ္းဘူးေနမွာေပါ့။ ေလယူရာတိမ္းၿပီး ယိမ္းခ်င္တတ္တဲ့သူသာ ျဖစ္မွာေပါ့။

လူေတြရဲ႕ အထင္အျမင္ေတြဟာလည္း inertia ေတြ သိပ္မ်ားတယ္ေနာ္ ကိုကို။ သူတို႔ေရွ႕မွာ တေလွ်ာက္လံုးက ေလႏွင္ရာလြင့္ခဲ့ဖူးရင္ ဘယ္ေတာ့မွ အတည္တက် အျမစ္တြယ္ခြင့္ မေပးခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ကိုယ္ကေတာ့ ေလတိုက္ထဲမွာပဲ အျမစ္တြယ္ေနခဲ့ေတာ့တယ္။ ကိုကိုကေတာ့ ေစာဒကမတက္ဖို႔သာ ေျပာမွာပဲ ထင္ပါရဲ႕။ ေစာဒကတက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုကို႔ကို တိုင္တည္ခ်င္႐ံုပါပဲ။

ကိုကို႔ ေနပံုထုိင္ပံု ဝတ္ပံုစားပံုေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းလည္း ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ျမင္သားတက်ရွိေနတာပါပဲ။ အေပၚယံေတြ ေျပာင္းသြားေပမယ့္ မေျပာင္းတာေတြ ရွိေနေသးတာကိုး။ အဲသည္မ်က္လံုးေတြ၊ အဲသည္အၿပံဳးေတြနဲ႔ အဲသည္အၾကည့္ေတြေပါ့။ ဟိုတုန္းကတည္းကလို မေျပာင္းလဲေသးတဲ့၊ ကိုယ္တုိင္ေရာ သူတပါးကိုပါ ေက်နပ္ စိတ္ခ် ႏွစ္လို ယံုၾကည္စိတ္ကုိ ကူးစက္ေစၿမဲ ကိုကို႔ မူပိုင္အရာေတြေပါ့။ ဘယ္လိုအရာမ်ိဳးကမွ ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္မွာမဟုတ္တဲ့ ခိုင္ၿမဲတဲ့ ဂုဏ္သတၱိေတြေပါ့။ အဲဒါေတြေၾကာင့္ ၾကားကာလအခ်ိန္ေတြဟာ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ျခားနားမေနႏိုင္တာ။ ဘယ္လုိစိတ္နဲ႔မွ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာ ဘဝေပးအေျခအေနရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရ ေျပာပါရေစဦး။ စိတ္ထဲရွိတဲ့အတုိင္း မွန္ရာကိုေျပာဖို႔ ခ်င့္ခ်ိန္ေနရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ကိုကိုနဲ႔က်မွ ႀကံဳေနရတာလည္း ဒီဘဝမွာေတာ့ မေရွာင္လြဲႏိုင္ေတာ့တဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။

ၾကည့္မိသမွ်ပံုေတြထဲမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြနဲ႔၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ တစ္ေယာက္တည္းပဲ။ ေဘးနားမွာ ဘာျဖစ္လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ မရွိေသးတာလဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ တစ္ေယာက္တည္း ေနေနေသးတာလဲ။ mid-30s ဆိုတဲ့ အသက္အရြယ္ဟာ ဘဝမွာ အစစအရာရာ ျပည့္စံုေအာင္ျမင္ၿပီးသား၊ အေျခတက် ရပ္တည္ႏိုင္ၿပီးသား ေယာက္်ားတစ္ေယာက္အဖို႔ တစ္ေယာက္တည္း မလံုေလာက္ႏိုင္စေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္အခါမဟုတ္လား။ ဒီေလာက္ အေျပာင္းအလဲျမန္ၿပီး၊ ေအးစက္ သက္မဲ့တဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ေႏြးေထြးႏွစ္သိမ့္မယ့္၊ ၾကင္နာယုယမယ့္၊ မွ်ေဝခံစားမယ့္သူ မပါဘဲ တစ္ေယာက္တည္း မေနပါနဲ႔။

ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုထင္ျမင္လည္း ဒီစကားေတြကို ကိုယ္ အရွင္းလင္းဆံုးေသာ စိတ္ထားနဲ႔ ေျပာတယ္ဆိုတာ ကိုကိုကေတာ့ ယံုႏိုင္မွာပါ။ ကုိကုိ ယံုမွာကို ေသခ်ာသိေပမယ့္၊ ယံုၾကည္ၿပီးမွ ခါးသက္ေနရမွာ စိုးလုိ႔ အဲဒီမွန္ေသာစကားေတြကို ကိုယ္ မဆုိခ်င္တာပဲ။

ကုိယ္ကေတာ့ ဒီလိုပါပဲ။ အတိတ္ကလူေတြကို ျမင္ရင္၊ သတင္းၾကားရရင္ အတိတ္ကို မွန္းၿပီး လြမ္းမိတယ္။ ကြယ္ရင္ေမ့ၿပီး ေတြ႕ေသေအာင္လြမ္းတယ္လုိ႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္မကတဲ့ သူေတြက ေျပာခ်င္ပါလိမ့္မယ္။ တခါတရံ၊ အေၾကာင္းတစံုတရာေလးသာ မဟုတ္ဘဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ကြယ္ခဲ့ ခ်န္ခဲ့ရတာေတြကို မသိလုိက္ မသိဘာသာ ေမ့ထားလို႔သာ မရခဲ့ရင္ ကိုယ္ ဘယ္လုိမ်ားေနရမွာပါလိမ့္။ တကယ္ေတာ့ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ တည့္တည့္ေနႏိုင္ေအာင္ အလုိေလ်ာက္ ႀကိဳးစားလိုက္မိတာ ျဖစ္မွာပါ။

စေတြ႕ျဖစ္တဲ့ ႏွစ္အပိုင္းအျခားေတြေလာက္က ၿခံဝန္းက်ယ္တစ္ခုထဲ သစ္ပင္တပင္ကို ပတ္ဝိုင္းထားတဲ့ ခံုတန္းေရွ႕ စားပြဲမွာ ကြန္ပါဘူးေပၚက ထပ်ံေနသလုိဟန္နဲ႔ tweety ႐ုပ္ကေလးကို ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေဟာင္းရဲ႕ ေနာက္ေက်ာဖံုးေပၚမွာ ကိုကို မင္အနက္နဲ႔ ကူးဆြဲခဲ့တယ္။ ကိုယ္ စာလုပ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ ကိုကို စာစစ္ေနတုန္း high light နဲ႔အေရာင္ျခယ္ၿပီး 'ၾကက္ပ်ံမက်' လုိ႔ ပံုအၫႊန္းစာတပ္ေတာ့ ကိုကိုက ယူၾကည့္ၿပီး 'tweety က ၾကက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘဲေပါက္ကေလးပါ' တဲ့။ ကိုယ္က 'မဟုတ္ဘူး ၾကက္ကေလး' လုိ႔။ tv မွာလာရင္ ေသခ်ာျပန္ၾကည့္ၿပီး ႐ံႈးတဲ့လူ ဒိန္ခ်ဉ္တိုက္ေၾကးလို႔ ေျပာခဲ့ၾကတယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲဒီကာတြန္းကားလည္း ေစာင့္မၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအေလာင္းအစားကလည္း အမွတ္တမဲ့နဲ႔ ၿပီးသြားတယ္။ ၾကားအခ်ိန္ေတြမွာလည္း အဲဒီအေၾကာင္းအရာဟာ ကိုယ့္စိတ္ထဲ အမွတ္တရ ရွိမေနခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအေကာင္ေလးဟာလည္း ၾကက္လည္းမဟုတ္၊ ဘဲလည္းမဟုတ္တဲ့ ကေနဒီယန္ငွက္ကေလးလုိ႔ ေနာင္ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာမွ သိတယ္။

ကိုကို မွတ္မိေသးလား။
ခုေတာ့ အဲဒီငွက္ကေလးရဲ႕ ပံုေလးေတြျမင္ရင္ ခဏေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ အတိတ္ကို ျပန္ေရာက္သြားတတ္တယ္။ ကိုယ္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္ကအတိတ္ကို ဘယ္စိတ္နဲ႔မွ တမ္းတတာမဟုတ္ဘဲ အဲဒီအခ်ိန္ရဲ႕ ရွင္းလင္းသန္႔စင္ႏိုင္ၾကတဲ့ စိတ္ႏွလံုးသက္သက္ေတြကိုသာ လြမ္းဆြတ္မိတာပါလုိ႔ သူ နားလည္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လုိေျပာရမလဲ ကိုကို။

ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ကိုကိုအပါအဝင္ အဲဒီအခ်ိန္က သိကၽြမ္းခဲ့ဖူးတဲ့ လူတခ်ိဳ႕နဲ႔ အတူဆံုျဖစ္ခ်င္ေသးတယ္။ စကားေတြလည္း ေျပာခ်င္ေသးတယ္။ ခဏတျဖဳတ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ဖုိ႔ ခဲယဉ္းတယ္ဆုိတာလည္း သိပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ အဲဒီဆႏၵကို တကယ္ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခ်င္ရဲ႕လားဆုိတာ ကိုယ့္ဘာသာ မေသခ်ာျပန္ပါဘူး။ ကိုယ္ဟာ အရင္တုန္းကလိုပါပဲ။ ဘာကိုမွ မျပတ္သားဘူး။ ဒါေပမဲ့ အစြန္းတဘက္မွာ ရပ္တတ္တယ္။

ခုေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာ ကိုယ့္အေၾကာင္းေတြကေတာ့ ဘာမွ မမယ္ရလွပါဘူး။ ကိုကို သိၿပီးတဲ့အတိုင္း ျဖစ္ေျမာက္မယ္လုိ႔ ကုိယ္ ေမွ်ာ္လင့္စီစဉ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္မလာဘူး။ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရင္ ရႏိုင္ေပမယ့္ ဒီတိုင္း ရပ္ေနခဲ့မိတယ္။ ကိုယ္လုိခ်င္တဲ့ အေနအထား မရႏိုင္ရင္ မယူဘူးဆုိတဲ့ တယူသန္စိတ္နဲ႔ေပါ့။ ေလာကမွာ တနည္းနည္းနဲ႔ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္တယ္ ဆိုတိုင္းလည္း ကာယကံရွင္ေတြအဖို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေၾကာင္းေတြနဲ႔ ေရွ႕မဆက္ဘူးလို႔ ခ်လုိက္ရတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ရွိေသးတာပဲလို႔ နားလည္ေစလိုက္တဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။ ကိုယ့္ မေခ်ာေမြ႕တဲ့ အတြင္းသေဘာေတြကို တိုက္စားခံလိုက္ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳပါပဲ။

လမ္းဆံုလမ္းခြေတြ ေရာက္ခဲ့ရင္ေတာ့ ကုိကို႔ဆီက ထင္ျမင္ခ်က္တစ္ခုခုကို ကိုယ္တုိင္ မသိလိုက္ဘဲ မွန္းဆၾကည့္မိတတ္တယ္။ တေလွ်ာက္လံုး ကိုကို တန္ဖိုးထားၿပီး ႏွစ္ျမဳပ္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ အရာကို ကိုယ္က အေပၚယံ ပကာသနကိစၥလိုသာ သတ္မွတ္ ရယူခ်င္တဲ့ အေတြးအေခၚမ်ိဳး ရွိေနတုန္းပဲ။

နာခံလြယ္ခဲ၊ ေမ့ေပ်ာက္လြယ္ခဲ၊ မွတ္မိလြယ္ခဲလာၿပီး ဒီႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ အိပ္မက္ေတြလည္း မက္ခဲလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခါတေလ ထင္ထင္ရွားရွား မက္မိတတ္တဲ့ အိပ္မက္ေတြထဲက အဲဒီၿမိဳ႕ကေလး၊ အဲဒီလမ္းကေလး၊ အဲဒီေကာင္းကင္ရဲ႕ အရိပ္အေယာင္ ရနံ႔ေတြနဲ႔ အဲဒီတုန္းက စိတ္ႏွလံုးကုိပါ ရက္ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့ထိ ျပန္ခံစားလို႔ ရေနတတ္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ေတြတုန္းကေတာ့ မသိႏိုင္ခဲ့ၾကဘူး။ ကိုယ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေက်းဇူးျပဳဖို႔ ေတြ႕ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာကိုေပါ့။ တစ္ေယာက္အေပၚ တစ္ေယာက္ ေမတၱာေစတနာ မပ်က္လည္းဘဲ ဘာေကာင္းက်ိဳးမွ အျပန္အလွန္ မျပဳႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ ဘာမွ မရည္ရြယ္ မလုပ္ကိုင္ပါဘဲ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို ထိခုိက္ေစတဲ့အေၾကာင္းသာ ျဖစ္ေနခဲ့ရတယ္။

ဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ။ ဖန္လာတဲ့ အေၾကာင္းေတြပဲေပါ့။

ခုေတာ့ ဓါတ္ပံုေတြထဲမွာ ကိုကို ၿပံဳးေနတာကို ၾကည့္ၿပီး ငယ္ငယ္တုန္းကလိုပဲေနာ္ လို႔ ျပန္ေတြးယူၾကည့္ေနမိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခြးကေလးေပြ႕လ်က္ပံုရယ္၊ ေခြးကေလးခ်ည္းပဲ အနီးကပ္႐ိုက္ထားတဲ့ပံုရယ္ ကိုယ္ သိမ္းထားလုိက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ဒီေရာက္စတုန္းက ကိုကို႔ dob ကို bank acct. password လုပ္ထားခဲ့ဖူးတယ္။

ျပန္စဉ္းစားၾကည့္ရင္ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ဆံု ေတြ႕ ျဖစ္ ပ်က္ ခဲ့ရသမွ်က ေရွာင္လႊဲမရေအာင္ တုိက္ဆုိင္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီဘဝကို ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ျပန္စစ အဲဒီျဖစ္စဉ္ေတြအတိုင္းသာ အတိအက် လက္ခံရမွာပါ။

ေနာက္ထပ္ ေရွ႕ဆက္ဖို႔ က်န္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာလည္း အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္ ေရွာင္လႊဲလို႔မရရင္ ခဏေလာက္ ျပန္ဆံုၾကတာေပါ့ ကိုကို။

Friday, September 30, 2011

cartoon by APK



အမွတ္မရွိၾကဘူးလို႔ ခံစားမိတုန္းက ေရးဆြဲျဖစ္ခဲ့တာ (APK)

***
ဆရာ ေအာ္ပီက်ယ္ facebook page မွ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။

သူတထူး ျပဳခဲ့ဖူးေသာ ေက်းဇူးကို သိတတ္ျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္သည္ ဆုိတာမွာ 'ေက်းဇူးသိတတ္ဖို႔' လိုတဲ့ကိစၥေတြထဲ ကိုယ့္ရပိုင္ခြင့္ ကိုယ္ျပန္ရတဲ့ကိစၥ မပါဘူး ထင္တယ္။

***

Thursday, September 29, 2011

Current Mood!

ေကာင္းတဲ့သူ ဘယ္သူမွ မက်န္ေတာ့လည္း ေအးတာပဲ
lolz

အမွတ္တရ

အမွတ္တရ

ကိုယ့္ စာအုပ္ဗီ႐ိုရဲ႕ အတြင္းဆံုးေထာင့္မွာ...

သူ အမွတ္မထင္ ေရးျခစ္လို႔

အၾကမ္းျဖစ္သြားတဲ့ စာရြက္ေတြ...

Monday, September 26, 2011

အိပ္မက္

အိပ္မက္

ငါ့ ဆံႏြယ္ေတြကို မင္း ႐ိႈက္နမ္းခဲ့တယ္ တဲ့

ညက အိပ္မက္ထဲ

ဒီေန႔မနက္ ႏိုးအထမွာ
လက္ဖ်ားေလးနဲ႔ေတာင္ မ 'သ' ရက္ေတာ့ဘူး။

Sunday, September 18, 2011

မ်ိဳးၿငိမ္းေဆြ - ၾကည္လင္ေသာ ေရ မဂၢဇင္း ဝတၳဳတိုမ်ား

မ်ိဳးၿငိမ္းေဆြ - ၾကည္လင္ေသာ ေရ မဂၢဇင္း ဝတၳဳတိုမ်ား

၁) လကေလး ဝါဝါ (Apr 1991, ျမားနတ္ေမာင္)

၂) ႏွင္းျမဴပင့့္ကူအိမ္ (Feb 1991, ေပဖူးလႊာ)

၃) ၾကည္လင္ေသာ ေရ (Jan 1995, ေ႐ႊအျမဳေတ)

၄) ေရႊျပည္ေအးအိပ္မက္ (အမွတ္-၅ 1990, ဒီေရစီးသံ)
၅) ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္းေပၚက ည (Sept 1995, ပိေတာက္ပြင့္သစ္)

၆) ေၾကးရည္ေသာက္တဲ့ ည (Apr 1996, ပန္းေဝသီ)

၇) ဃ ႏွင့္ ဘ ကိုေသာက္ျခင္း (July 2005, ေရႊအျမဳေတ)

၈) မိုးႀကိဳးျပင္ (Mar 2005, ေရႊအျမဳေတ)
၉) လြမ္းပိုမွာ ခ်ာခ်ာလည္ (Jan 2005, အင္ပါရာ)

***
ၾကည္လင္ေသာေရ တစ္ပုဒ္ကလြဲလို႔ ဘာမွ မဖတ္ဖူးေသးတဲ့ ဝတၳဳတိုေတြ။
စာအုပ္ဝယ္တုန္းက ေသခ်ာမၾကည့္ခဲ့ရဘူး။
2008 September ကတည္းက ထြက္ေနတဲ့ စာအုပ္။

"... တုိက္တုိက္ဆိုင္ဆုိင္ ဒီညမွာမ်ား အေမ တေရးႏိုးၿပီး ကၽြန္ေတာ္သတိရေနသလုိပဲ ေဟာဒီအခ်ိန္မွာ သားႀကီးကို သတိမ်ားရေနမလား။ အေမ့မွာလည္း ေျပာစရာေတြ ျပည့္ေနမွာပါ။ 'ငါ့မွာ သမီးမိန္းကေလး မရွိေတာ့ မင့္ပဲ မိန္းကေလးသေဘာထား တုိင္ပင္ရမွာ' ဆိုၿပီး အေဖနဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥ၊ မိသားစုကိစၥ၊ အမ်ိဳးသမီးက်န္းမာေရးကိစၥေတြ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တုိင္ပင္ေနၾကမဟုတ္လား၊ ကၽြန္ေတာ္ မရွိေတာ့ အေမ့ရင္ထဲ ျပည့္က်ပ္လုိ႔ ေနမွာေပါ့။

အေမနဲ႔ စကားေျပာခ်င္တယ္။ ..."

"...
တစ္လမ္းတည္းေသာ အဲဒီ ေပတစ္ဆယ္ ကတၱရာလမ္းကေလးေပၚမွာပဲ တမာပန္းကေလးေတြဟာ ညဉ့္နက္မွ တိတ္တိတ္ကေလး ေမႊးေနၾကတာကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ရွိခဲ့တာေပါ့။ ေဟာ အေဖနဲ႔ အေမက်ေတာ့လည္း အဲဒီလမ္းကေလးေပၚမွာပဲ ကိုယ္ပိုင္ထြက္ေပါက္ကေလးေတြ ရွိခဲ့ၾကတာပဲ။ ..."

(
စာေရးေကာင္းတဲ့လူေတြ ေရးတဲ့ စာကို ဖတ္ရရင္၊ တၿပိဳင္တည္း သူေရးတဲ့စာက ကိုယ့္ခံစားခ်က္ကို ထိမွန္ႏိုင္ခဲ့ရင္၊ အရိပ္အေယာင္နဲ႔ အ႐ုပ္ေတြ ျမင္လာရတတ္တယ္။ ဒီထက္မကရင္ေတာ့ ရနံ႔ေတြပါ ရလာတတ္တယ္။ ဒီစာပိုဒ္ကေလးကို ဖတ္ရေတာ့ အညာေႏြညထဲက ပူပူေႏြးေႏြးေလထုရယ္ ေလအလာမွာ ဖုန္နံ႔နဲ႔ေရာပါလာတတ္တဲ့ တမာပန္းနံ႔ေလးေတြကုိ ႐ႉမိတယ္။)

"... အမွန္ေတာ့ အေမ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ေလာက္ ေမြးေပးဖို႔ ေကာင္းတယ္။ အခု ညီအစ္ကိုသံုးေယာက္ဆုိေတာ့ ေအးစက္စက္ ဖြယ္တယ္တယ္နဲ႔ေပါ့။..."

(ဘာျဖစ္လုိ႔မွန္းမသိ။ သား ၃ ေယာက္ အိပ္မက္ရွိဖူးတယ္။ ဘယ္သူ႕ကို အားက်လို႔ရယ္လုိ႔ မဟုတ္ဘဲ၊ ဘာမွန္းမသိဘဲ လိုခ်င္ခဲ့ဖူးတာ။ (ခုေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။) ေနာက္ ကိုယ္သေဘာတက်ရွိတဲ့ လူအမ်ားစုမွာ တိုက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ သား ၃ ေယာက္စီရွိတတ္ၾကတယ္။

ဒါေပမဲ့ ခု သူေတြးတဲ့ေထာင့္က တခါမွ မေတြးဖူးခဲ့ဘူး။)

(လကေလး ဝါဝါ)

***
"
မစံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ကမၻာႀကီးကေတာ့ က်ယ္ေနျပန္ပါၿပီ။"

"You Go
I Stay
Two Atoms"

"You Love
I Love
Two Kisses"

(ၾကည္လင္ေသာ ေရ)

ေရွ႕မွာ ရွင္ၿငိမ္းမယ္ရဲ႕ ကၽြမ္းထုိးေကာင္အိုင္ခ်င္းတစ္ပုဒ္ ရြတ္တဲ့အျပ၊ ေနာက္ အဲဒီ ဟိုကၠဳကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ တလွည့္စီ႐ြတ္အၿပီးမွာ ညႇပ္ထည့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလးက အေတာ္လွတယ္။

အဲဒီဝတၳဳကို အြန္လိုင္းမွာ စဖတ္မိေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔ မႀကိဳက္မိပါလိမ့္။

***
"... မြန္းက်ပ္ရွတတဲ့ အိပ္မက္ေတြကို ျမင္မက္ရဖန္မ်ားေတာ့ ၾကည္လင္ရွင္းသန္႔တဲ့ အိပ္မက္ေလးကို တမ္းတမိၿပီး ခါးသီးအက္ကြဲတဲ့အျဖစ္ေတြ ခံစားရေတာ့ ခ်ိဳၿမိန္ရွင္သန္ခဲ့ဖူးတဲ့အျဖစ္ေလးေတြကို စိတ္ထဲက ျမင္ေယာင္တမ္းတေနမိေတာ့တာပါပဲေလ..."

"
... အိပ္မက္တစ္ခုပမာပါပဲ။ မနက္မိုးလင္းေတာ့ ဟိုးဘက္ညမွာ က်န္ခဲ့ၿပီ။

... ခါးသက္ေသာ အရသာကို စားရေတာ့ ခ်ိဳၿမိန္ေသာ အရသာကို တမ္းတမိသလို စိတ္ပ်က္မြန္းက်ပ္ေတာ့ လြတ္လပ္ေပ်ာ္ျမဴးရတဲ့အျဖစ္ကို တမ္းတမိသလို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးေသာ အိပ္မက္တစ္ခုကို ျပန္လည္ျမင္မက္ခြင့္ ရဦးမည္ဆုိရင
္ျဖင့္ ေဟာဒီလုိ ေဆာင္းခ်မ္းျမျမမွာ ေရႊျပည္ေအး "တစ္ငါးေလး" ထဲကို ေကြးေကြးကေလး ဝင္ေရာက္အိပ္စက္ခ်င္ေသးသည္။ ..."

(ေရႊျပည္ေအးအိပ္မက္)


စႏၵယားခ်စ္ေဆြ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္က စာသားတစ္ေၾကာင္းကို ၾကားရတိုင္း၊ ၾကားရတိုင္းမွာ စိတ္က အတိတ္တခ်ိန္ကို ျပန္ေျပးတယ္။ ၿပီးခဲ့တာေတြကို ျပန္ရခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘာမွ မသိမျမင္တတ္ခဲ့တဲ့ ရွင္းလင္းသန္႔စင္မႈကို ျပန္တမ္းတမိ႐ံုပါပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ျပန္မရေတာ့ပါဘူး။ ျပန္ရရင္လည္း မယူလိုေတာ့ပါဘူး။ အရိပ္အေယာင္ေတြမွ်သာ ပါပဲ။

***
'ဃ ႏွင့္ ဘ ကို ေသာက္ျခင္း' ရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ ၃ ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဃႀကီးလုိ႔ ငယ္နာမည္တြင္တဲ့ ဟယ္ရီလင္း ပါတဲ့။

'ေၾကးရည္ေသာက္တဲ့ ည' တစ္ပုဒ္ရယ္၊ 2005 မွာ ေရးတဲ့ ဝတၳဳတုိ ၃ ပုဒ္ရယ္ကေတာ့ ေရႊအျမဳေတ ပံုစံခြက္ထဲက အတိုင္းပဲ။ ေနာက္ဆံုးတစ္ပုဒ္ကဆို ေရႊအျမဳေတမွာ ပါတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ကို ေရႊအျမဳေတ ဆန္ေနေတာ့တယ္။

***
ဒီစာအုပ္မွာပါတဲ့ ဦးဝင္းၿငိမ္း အမွာစာလုိပဲ... သူ႕ကို စာဆက္ေရးေစခ်င္မိတယ္။
ပံုစံတစ္ခုခုထဲကေနေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
'လကေလး ဝါဝါ' လို၊
'ႏွင္းျမဴပင့့္ကူအိမ္' လို၊ 'ၾကည္လင္ေသာ ေရ' လို၊ 'ေရႊျပည္ေအး အိပ္မက္' လုိ...
ကိုယ္ပိုင္အေတြးနဲ႔ အက္ေဆးဆန္ေလ ေကာင္းေလပဲ။

***

Sunday, September 11, 2011

ေကဖြဲ႕ဆိုသီ နိဒါန္းအမွာစာ

ၾကည္ေအး စာေတြကို စဖတ္မိေတာ့ အေတာ္ေစာေသးတယ္။ အားမာန္သစ္က ျပန္ထုတ္တဲ့ ဝတၳဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္ အိမ္မွာရွိေနေတာ့ အလယ္တန္းေလာက္မွာ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တာ။ အဲဒီအရြယ္က တခ်ိဳ႕တေလကို နားလည္တယ္လို႔ ထင္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ေတာင္ တကယ္နားလည္ခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ခုမွ ျပန္နားလည္လာတယ္။

ေကဖြဲ႕ဆိုသီ ကို ၁၀ တန္းေျဖၿပီးေနာက္ပိုင္း အညာျပန္ေနျဖစ္တဲ့ ၃/၄ လအတြင္းမွာ အိမ္နားက စာအုပ္ဆိုင္တဆိုင္ကေန ငွားဖတ္ခဲ့ျဖစ္တယ္။ ျပန္စဉ္းစားရင္ အဲဒါ အညာက ထြက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း အၾကာဆံုး ျပန္ေနျဖစ္တဲ့ ကာလပဲေပါ့။ အိမ္နားက စာအုပ္ငွားဆုိင္ပိုင္ရွင္ဆီမွာ စီးပြားျဖစ္ ဘတ္ဆဲလားစာအုပ္ေတြတင္မကဘဲ စာအုပ္ေဟာင္းေတြပါ အမ်ားႀကီး စုၿပီးေဆာင္းၿပီး ရွိတယ္။ လာငွားတဲ့ လူေတြရဲ႕ အရိပ္အေျခကို ၾကည့္ၿပီး သူက သူ႕စာအုပ္ေဟာင္းေတြ ထုတ္ေပးတတ္တယ္။

မွတ္မွတ္ရရ စီနီယာတစ္ေယာက္က လွမ္းတိုက္တြန္းလို႔ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ေတြ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တာလည္း အဲဒီဆုိင္ကပဲ။ မွန္တာေျပာရရင္ တစ္ခုမွ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွပဲ 'အမွတ္တရ' ကိုလည္း ဖတ္ဖူးတယ္။

'ေကဖြဲ႕ဆုိသီ' နဲ႔ 'ေမတၱာမီးအိမ္' ကိုလည္း အဲဒီစာအုပ္ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ၫႊန္းေပးတာနဲ႔ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ၾကည္ေအးကို သိပ္မခံစားတတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေတာ့ 'ႏြမ္းလ်အိမ္ျပန္' ကို ဝယ္ဖတ္ျဖစ္တယ္ (ငွားစရာဆိုင္ မရွိေတာ့လို႔)။ အဲဒီထိလည္း ၾကည္ေအး စာေတြကို ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့စာလို႔ မထင္မိေသးဘူး။

2000 ေလာက္မွာ 'ဖူးငံုပြင့္သစ္' ကို ေက်ာင္းစာၾကည့္တုိက္မွာ ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့မသိ၊ အိမ္ကို မငွားဘဲ အခန္းထဲမွာတင္ ထုိင္ဖတ္ခဲ့တာ မွတ္မိေနတယ္။ ေက်ာင္းမၿပီးခင္ေလးမွာေတာ့ 'မွန္၏ေမွာင္ရိပ္' နဲ႔ ေက်ာင္းၿပီးေတာ့ 'အိမ္ျဖဴလင္းသစ္' ဖတ္ျဖစ္တယ္။ (ဒီႏွစ္ျပန္ေတာ့ အဲဒီႏွစ္အုပ္ တေပါင္းတည္း ျပန္ထုတ္တာ ေတြ႕ခဲ့တယ္)။ ေနာက္ပိုင္း မီ၊ ကၽြန္မပညာသည္၊ ေမာင္ ကိုကို နဲ႔ ျမနႏၵာ၊ အျပင္ကလူ၊ ဝတၳဳတုိ ေပါင္းခ်ဳပ္ စသျဖင့္...။ (ကဗ်ာေတြေတာ့ မဖတ္)


သူ႕စာေတြက ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း တစိမ့္စိမ့္နဲ႔ စြဲလာခဲ့တာေတြ။ အဲဒီထဲမွာ ခုခ်ိန္ထိ မစြဲမိတာကေတာ့ 'ေကဖြဲ႕ဆိုသီ' နဲ႔ 'အျပင္ကလူ'။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏွစ္ျပန္ေတာ့ ေကဖြဲ႕ဆိုသီ ကို ျပန္ဖတ္ခ်င္တာနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္လည္း မရွိေသးေတာ့ ဝယ္လာခဲ့တယ္။

အရင္ကေတာ့ စာအုပ္ဝယ္မယ္ဆုိ ခ်ိန္ေနရတယ္။ ဗမာျပည္ကလူေတြ စာ ဖတ္ မဖတ္ေတာ့ မသိဘူး။ တ႐ုတ္ပစၥည္းေတြ လွိမ့္ဝင္လို႔ အိမ္အသံုးအေဆာင္ (တီဗြီ/ေအာက္စက္ စသျဖင့္) ေတြ လူမ်ားစု လက္လွမ္းမီေလာက္တဲ့ထိ ေဈးက်တဲ့ အခုိက္အတန္႔ေတြ ရွိေတာင္မွ ကိုယ့္အေတြ႕အႀကံဳအရ စာအုပ္ေဈးေတြဟာ ဘယ္တုန္းကမွ မက်ခဲ့ဖူးဘူး။ မက်႐ံုတင္မဟုတ္ဘူး တန္႔ကို မေနဘဲ အၿမဲတေစကို တက္ေနတတ္တာ။

... ဆုိေတာ့ လက္ထဲ ရွိတဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႔ လုိခ်င္တာနဲ႔ မမွ်ရင္ ျပန္ခ်ထားၿပီး၊ ေနာက္ ႀကံဳေတာ့မွလို႔ လုပ္ခဲ့ရတာေတြ ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕စာအုပ္ေတြဆို စာအုပ္ဆိုင္မွာ ျမင္ေနရခ်ိန္ ဦးစားေပးစာရင္းထဲ တျခားစာအုပ္ေတြ ဝင္သြားလို႔ မဝယ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ဝယ္မယ္လုပ္ရင္ ဆုိင္မွာ မရွိေတာ့ဘူးဆုိတာမ်ိဳး တအုပ္တည္းနဲ႔ကို ၄/၅ ခါေလာက္ ႀကံဳလာရဖူးတယ္။


ဂ်ဴး ဝတၳဳဇာတ္လမ္းေတြကို feminism စကားလံုးနဲ႔တြဲလို႔ သူမ်ားေတြက ေျပာၾကရင္ မ်က္ေမွာင္က်ံဳ႕မိတဲ့ ကိုယ့္အေနနဲ႔ ၾကည္ေအးရဲ႕ ေကဖြဲ႕ဆိုသီ ထဲက ေက့ ေမေမအေၾကာင္း တစြန္းတစအေရးအသားကိုေတာ့ ခုခ်ိန္ထိ မွတ္မိေနတုန္းပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဂ်ဴး ဝတၳဳစာအုပ္ေတြ ဖတ္ရတဲ့အခါ ကိုယ့္ အာ႐ံုကိုက အဲဒီေခါင္းစဉ္နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး မပါးလ်ားလို႔ သာမန္မွ်သာျမင္ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဂ်ဴး ဝတၳဳေတြကို အဲဒီေခါင္းစဉ္နဲ႔ တြဲၿပီးေတာ့ကို ျမင္လို႔ မရတာ။ အဲဒီေခါင္းစဉ္ဟာ ဝင္းဝင္းလတ္တို႔ ေရးတဲ့စာ၊ ၾကည္ေအးတို႔ ေရးတဲ့စာေတြ ဖတ္မွသာ ကိုယ့္အတြက္ သိလြယ္ ျမင္လြယ္ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

(မွတ္ခ်က္။ ကိုယ္ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အဲဒီေခါင္းစဉ္ေအာက္ ေရာက္မယ္မထင္ဘူး။)


***
အမွန္ေတာ့ ေရးမလို႔ ရည္ရြယ္တာ အေပၚကဟာေတြ မဟုတ္ဘူး။

ခုမွ စာအုပ္အစက 'ဖူးငံုပြင့္သစ္' အတြက္ စာေရးသူ အမွာေတာင္ ၿပီးေအာင္ မဖတ္ရေသးဘူး။
သူ ကေလာင္အမည္ စယူပံုထိပဲ ရွိေသးတယ္။ အဲဒါကို ဖတ္ၿပီး ေရးခ်င္လာမိတာ။ အမွာစာက သူ႕အစ္ကိုႀကီးေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ေရာက္လာရပံုအေၾကာင္း မွတ္မိေနေပမယ့္ သူ႕ကေလာင္ အမည္ယူခဲ့ပံုကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။

'ၾကည္ေအး' ဆိုတဲ့နာမည္ဟာ သူ႕အစ္ကို သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးမွာ က်သြားသူရဲ႕ ငယ္နာမည္ကို ယူထားတယ္ ဆုိတယ္။

"... အစ္ကိုႀကီးသူငယ္ခ်င္း ဗၾကည္ကို ဂ်ပန္တို႔လိုက္ဖမ္းရာမွာ မိေအာင္ လက္ရ မဖမ္းဘဲ သူ ခုိေအာင္းေနေသာ ဂူတြင္းကို လက္ပစ္ဗံုးသြင္းၿပီး သတ္လုိက္သည္လို႔ အစ္ကိုႀကီးက ေျပာပါသည္။ 'အဲဒီေကာင္ေသေတာ့ သူ႕႐ွပ္အက်ႌထဲက ရည္းစားစာေတြ တထပ္ႀကီး ထြက္က်လာတယ္တဲ့' ဟု အစ္ကိုႀကီးက ေျပာျပပါ၏။"

('မီ' ဝတၳဳမွာ ေမာင္ကိုေလး တုိက္ပြဲက်တဲ့အေၾကာင္းေရးေတာ့ ထည့္ေရးခဲ့တဲ့ အကြက္ဟာ အဲဒီအစြဲအလမ္းကေန ျဖစ္မွာပဲ။ စာေရးသူေတြဟာ သူတုိ႔ ဘဝမွာ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ခက္ခဲတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ၊ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို စာထဲမွာ ျပန္ျပန္ ထည့္ေရးၿပီး ေက်ာ္လႊားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတာဟာ တကယ္ပဲလား)


"ကၽြန္မ၏ ငယ္ရြယ္ေသးေသာ သညာမွာ ထိုသတင္းသည္ ဖ်က္မရေသာ မင္ျဖင့္ ထြင္းႏွိပ္လိုက္သလုိ စြဲၿမဲခဲ့၏။ ေသသည္အထိ ရည္းစားစာမ်ား ရင္မွာအပ္ခဲ့ေသာ၊ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္မွ် ရွိေသးေသာ၊ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ေသာ၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ရွိေသာ၊ အသက္စြန္႔ခဲ့ေသာ၊ ခုေတာ့ ဘယ္သူမွ သတိရေတာ့မယ္မဟုတ္ အ႐ိုးက်ခဲ့ၿပီ ထင္ရေသာ အစ္ကိုႀကီးရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း၊ ကၽြန္မနဲ႔ စကားေကာင္းေကာင္းမေျပာဖူးခဲ့ေသာ ကိုဗၾကည္၏ ပံုမႏွိပ္ခဲ့ဖူးေသာ ကေလာင္နာမည္ကို ကၽြန္မ အေမြခံဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါသည္။ မေပ်ာက္ပ်က္ေကာင္းဘူး လုိ႔ ထင္ခဲ့၏"

***
ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္တဲ့ တသသ ျပန္ေျပာခ်င္စရာ နာမည္ေရြးပံုပါလိမ့္။ တိုက္တန္းနစ္ထဲမွာ အဘြား႐ို႕စ္ ေျပာသြားတဲ့

"
အညတရ ပန္းခ်ီဆရာကေလးတစ္ေယာက္...
သေဘၤာႀကီး နစ္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ဘာတစ္ခုမွ မက်န္ရစ္ခဲ့ဘူး။ သူ႕ဓါတ္ပံုကေလးေတာင္မွ ငါ့မွာ မ႐ွိခဲ့ဘူး။
သူဟာ ငါ့ရဲ႕ အသိစိတ္ထဲမွာသာ ႐ွင္သန္ႏိုင္ေတာ့တယ္။
" ဆိုတာေလးေတာင္ သတိရမိတယ္။

အဲဒီမွာလည္း ႐ို႕စ္ အကယ္ခံရၿပီး တဘက္ကမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ လူနာမည္စာရင္းလာေကာက္တဲ့သူကို သူ႕နာမည္ေနာက္မွာ Dawson ဆိုတဲ့ Jack ရဲ႕ surname ထည့္ၿပီး ေျပာခဲ့တယ္။


***
ကိုယ္လည္းပဲ သူ႕နာမည္ေလး တလံုးတေလမွ အမွတ္တရရယ္လုိ႔ မထည့္ခဲ့မိ။ ေအးေလ လူရွိေနေသးတာပဲ။

***
ျဖည့္စြက္ (12.9.2011 Mon 9:50 am) 


ဗမာျပည္မွာတုန္းက ေခါင္းစဉ္တစ္ခုနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေျပာတာဆုိတာ ၾကားရရင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားဟာ အေနာက္ႏိုင္ငံက အမ်ိဳးသမီးမ်ားလို လက္ထပ္ၿပီးတာနဲ႔ ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ မ်ိဳး႐ိုးနာမည္ကို ဆက္ခံစရာမလို ဆုိတဲ့ မဆီမဆိုင္ လက္ပံသားဓားနဲ႔ခ်ိဳင္တဲ့ စကားမ်ိဳး အၿမဲတမ္းၾကားရတတ္တယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ သူ႕အရပ္နဲ႔ သူ႕ဇာတ္ကိစၥေတြကို အလကားေနရင္း ဆြဲထည့္ေနတယ္ဆုိတာထက္ ပိုၿပီး ဘာမွ ဆက္မေတြးမိဘူး။

ခုမွ စဉ္းစားမိတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ထံုးစံျဖစ္သြားလို႔ အစဉ္အလာအရ ခင္ပြန္းျဖစ္သူရဲ႕ မ်ိဳး႐ိုးနာမည္ကို ဆက္ခံၾကတာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီ အစဉ္အလာရဲ႕ အစဦးမွာေတာ့ ခ်စ္ခင္တြယ္တာမႈနဲ႔ အျမတ္တႏိုးထည့္ခဲ့ၾကတာသာ ျဖစ္မယ္။

***